Vorige zwangerschap menopur nu weer clomid

Discussie in 'MMM clubs' gestart door L2BM, 13 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. L2BM

L2BM Lid

24 jun 2014
    52
    42
    18
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Kennen meer van jullie dit?

Wij hebben 3 kinderen en alle 3 met behulp van de mmm. Bij de 1e met clomid 50 mg gelukt, 2e met 100 mg clomid en de 3e alles dosissen tot en met 150 mg gehad, meerdere rondes zonder resultaat. Uiteindelijk over gegaan op menopur en pregnyl en na 5 ronden zwanger.

Nu willen we graag een 4e kindje maar moet ik weer met clomid beginnen. Mijn gevoel zegt heel sterk dat dit 0 effect gaat hebben als ik kijk naar m'n laatste zwangerschap..

Meer dames die weer 'terug' naar clomid moesten na injecties?:(

2. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Kun je dit niet aangeven bij de arts? Dat je liever direct overgaat op Menopur? Of dat je het 1 ronde probeert ofzo. Ik mocht na 2 rondes Clomid overstappen op Menopur omdat Clomid niets deed bij mij en ik er nare bijwerkingen van kreeg. Nu in afwachting van de vierde ronde Menopur (icm Pregnyl en utrogestan)

3. L2BM

L2BM Lid

24 jun 2014
    52
    42
    18
    NULL
    NULL
    Dank voor je reactie!
    Ik heb dit meteen aangegeven bij de arts. Helaas was dit niet mijn eigen gyn want die was een paar maanden niet beschikbaar.
    Deze 'jongere' gyn vond dat ik niet meteen mocht beginnen met menopur omdat er altijd een kans bestaat dat clomid toch werkt. Erg boos geworden en uitgelegd dat ik zo de vorige zwangerschap ook een jaar 'vergooid' heb. Afgesproken dat clomid niet te lang gebruikt gaat worden maar heb m'n twijfels.. donderdag voor 1e follikelmeting dus dan nog maar x vragen en zien of t idd niks doet.

4. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Hm. Nouja als jullie hebben afgesproken dat je het sowieso niet zo lang zal gebruiken.. Doel je dan op bijv. 2 rondes? Want een half jaar aanmodderen zou ik ook niet echt zien zitten.. Is er geen andere arts die je kunt raadplegen?
    Meid, anders moet je toch echt gewoon voor jezelf op komen! ;) Hoe lastig dat soms ook is. Ikzelf ben na een heftige vorige ronde (die van het ene uiterste naar het andere uiterste ging) op een gegeven moment echt op mijn strepen gaan staan. Dat hielp wel! :) Ik was het zo zat dat ze op de een of andere manier altijd zo extreem voorzichtig zijn met me. Tuurlijk, dat snap ik allemaal wel. Maar dat betekent niet dat je er ook altijd achter hoeft te staan. Bovendien delen artsen niet altijd dezelfde mening. In elk geval niet altijd dezelfde aanpak. Soms kies je zelf, uiteraard in overleg met de arts, voor een andere weg (en bij jezelf denk je lekker flikker-toch-op-ik-wil-gewoon-een-kind-en-wel-NUUHUUUU :x;))Bewaren

5. L2BM

L2BM Lid

24 jun 2014
    52
    42
    18
    NULL
    NULL
    Ja dan doel ik idd op 2 rondes.. nu net de 100 mg gehad en als t echt nog een x met clomid moet dan alleen nog een x de 150 mg. Gelukkig is iniddels m'n eigen gyn wel terug maar daar voorlopig nog geen afspraak mee. We hebben hier speciale verpleegkundigen voor de metingen en die zijn gelukkig heel meewerkend en mogen ook veel voorschrijven 😉 morgen dus even vragen en zeker op m'n strepen staan. Geen zin om weer met me te laten sollen en zo lang door te lopen.
    Als je idd graag een kindje wil, wil je t zo snel mogelijk..

Wat heftig zeg zon vorige ronde..😔 Was dat ook al met injecties?
    Hopelijk is het bij jullie deze maand raak!

6. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Fijn dat je je eigen gyn weer hebt. De vorige ronde was idd ook met injecties, de derde ronde. Ik heb toen 32 dagen gespoten. Telkens was er geen activiteit en toen opeens zaten er toch weer 3 follikels, dus van niets naar te veel. We kregen toen de keuze om die ronde af te blazen (alwéér, en dus een kans te verliezen), een follikel aan te laten prikken of de gok nemen. De gok nemen was een te groot risico dus voor optie 2 gekozen. Maar dat moest ook echt gelijk de volgende dag plaatsvinden en vond dat allemaal best heftig (zonder verdoving ook). Als klap op de vuurpijl ging ik vanaf 3/4 dpo bloeden en dat heeft 2 weken aangehouden. Op 12dpo werd ik dan ook (te vroeg) ongesteld. Drama drama. Daarom ben ik deze ronde ook overgestapt op Utrogestan in de periode na de eisprong, i.p.v. 3x pregnyl.
    Ben benieuwd naar je follikelmeting vandaag. Succes en ik duim voor je!

7. L2BM

L2BM Lid

24 jun 2014
    52
    42
    18
    NULL
    NULL
    Jeetje wat ben je lang aan het spuiten geweest de vorige x zeg..! En dan zo'n rollercoaster van niet naar wel eitjes en dan te veel.. en dan ook nog bloeden en te vroeg ongesteld.. heel heftig zeg!!

Mijn follikelmeting was redelijk.. 1 van 10 en 1 van 8/9.. heel benieuwd of 1 iets gaat doen, kan alle kanten op.
    Hier worden de metingen door speciale verpleegkundigen gedaan en zij vond het erg vreemd dat ik weer aan de clomid was. Normaal begin je met 'het middel' waar je het laatst mee zwanger bent geraakt.. dus nogmaals mijn frustratie geuit en meteen overlegd dat als deze ronde niks wordt zij contact opneemt met m'n eigen gyn en dan meteen starten met menopur..
    Fijne bevestiging dat ik dus niet onlogisch dacht☺ jammer van die stomme gyn die me voor mijn gevoel aan t lijntje hield op deze manier

Maargoed, maandag weer meting dus ben benieuwd..

Hou jij t vol op t wachtbankje?

8. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ja dat was idd niet fijn nee. Hoe teleurstellend de witte test ook was, ik was ergens ook wel gewoon heel blij dat de ronde achter de rug was en we weer een nieuwe kans hadden.

Wat irritant van de gyn zeg. Maar wel fijn dat je nu weet dat je de volgende keer ws gewoon weer de Menopur gaat gebruiken. Ik ben benieuwd of de meting maandag een dominante follikel laat zien. Ik hoop het zo voor je!

Hier inmiddels 6dpo. Ik heb nergens last van en kan me moeilijk voorstellen dat het überhaupt raak zou kunnen zijn.. ;)

9. L2BM

L2BM Lid

24 jun 2014
    52
    42
    18
    NULL
    NULL
    Idd niet leuk zo'n witte test maar op sommige momenten ben je idd 'blij' dat je aan een nieuwe ronde met nieuwe kansen kan beginnen..!
    En dat je nu nog nergens last van hebt hoeft totaal nog niks te zeggen!
    Geen bijwerkingen van menopur enzo gehad? Welke had je wel met clomid?

Afgelopen maandag was m'n follikel niet gegroeid. We weten dus eigenlijk wel genoeg maar voor de zekerheid vrijdag nog een laatste meting. Er wordt nu ondertussen al overlegt met de gyn om te kijken hoe nu verder en wanneer dan menopur. Dat hoor ik vrijdag, iig fijn, snel en duidelijk.

Voor jou komt t nu al in zicht. Test je wel eens voor nod of wacht je netjes af?

10. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Hier inmiddels 10dpo. Heb nog nergens last van (afgelopen dagen licht gevoelige tepels gehad zoals wel vaker in de week voor mijn menstruatie) maar dat is sinds vandaag verdwenen.
    Ik ga niet eerder testen en met kerst zitten we in het buitenland. Ik moet nog even kijken hoe ik dat ga doen haha.

Balen van je fm. Maar wel fijn dat je vrijdag al meer duidelijkheid krijgt! Ik kreeg van de Clomid hartkloppingen, duizeligheid, kon er echt GEEN alcohol bij drinken, werd er een beetje agressief van, hoofdpijn... bah! Geen succes. Met de menopur nooit ergens last van, heerlijk! Moet zeggen dat ik ook nergens last van heb met de pregnyl of utrogestan!

Hier slaat momenteel heel erg de zin in wijn toe! Vanaf morgen zijn ml en ik al vrij en vrijdag vliegen we naar Rome. Ook heeft ml vandaag een vast contract gekregen (ik moet juist snel een nieuwe baan hebben, oops) dus dat is wel feestelijk!

11. L2BM

L2BM Lid

24 jun 2014
    52
    42
    18
    NULL
    NULL
    Wauw! Gefeliciteerd met de nieuwe baan van je man!
    Idd wel een feestje waard, maar helaas zonder wijn 😉
    En super tof naar Rome! Prachtige stad!! Hele fijne dagen daar samen!
    Dat testen is misschien idd minder handig, als jullie niet heel lang blijven wachten met testen een optie? Geen bloed is goed immers 😉

Wat een nare klachten kreeg je van clomid zeg! Ik vind mijn opvliegers al mega vervelend😊
    Gelukkig met menopur ook nergens last van gehad.

Ben benieuwd morgen..

(Ben stiekem wel wat nieuwsgierig😊 Wordt het jullie 1e kindje? Hoe oud ben je?)

Heel veel plezier in Rome samen en geniet er van!!

12. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Hahah bedankt! Wij gaan een dag later weer terug, na kerst dus. Eigenlijk wil ik wel weten waar ik aan toe ben, want niet zwanger betekent stoppen met de utrogestan. Die kan natuurlijk ook de menstruatie tegenhouden. Ik kijk maandag denk ik gewoon hoe we er beiden onder zijn. Heb er een heel bleu gevoel bij allemaal. Ik weet niet, omdat ik geen klachten heb heb ik ook niet echt het idee dat het raak kan zijn zeg maar.

Hier aan het wachten in de gate. Saaaaiiii 😞 Het wordt ons eerste kindje idd en ik ben (nog eventjes) 26. Heb het hele spul (de Menopur) wel meegenomen voor de zekerheid. Stel dat ik vandaag toch ongesteld word, dan zou ik woensdag alweer moeten beginnen!
    Hoe gaat het met jou?

Deel Deze Pagina