Progesteron waardes

Discussie in 'MMM clubs' gestart door JoyceJoyce, 24 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JoyceJoyce

JoyceJoyce Nieuw lid

8 apr 2013
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Dames,

Ik ben nieuw op het forum dus moet mijn weg nog een beetje vinden. Het forum is nog niet helemaal overzichtelijk maar dat komt snel genoeg denk ik. Ik weet dus ook niet of dit onderwerp al een keer langs is gekomen? Bij de zoekfunctie kreeg ik geen resultaten.

Zoals ik al zei ben ik nieuw hier, mijn naam is Joyce en heb al een gezonde dochter van 3. Ik heb PCOS en heb voor mijn dochter clomid 100 Mg gebruikt. Nu is de wens voor een tweede kindje groot we zijn ondertussen een jaar bezig, gebruik weer clomid 100 met tot nu toe steeds goed resultaat.

Nu heb ik een week na mijn eisprong(deze was op 16/12) mijn progesteron laten prikken, deze was 170, volgens de gyn erg hoog!
    Volgende ronde moet ik weer terug naar 50 Mg clomid ivm mogelijk toch overstimulatie. Echter had ik 2 eitjes groeien, 1 links 1 rechts, rechts was dag voor eisprong 24 mm en links was maar 15 dus geloof nooit dat ze beide zijn gesprongen..... De gyn denkt van wel, hij heeft er uiteraard voor geleerd, maar ben erg benieuwd naar jullie ervaringen.

Ik wens iedereen hele fijne feestdagen en het aller beste voor 2017!

MVG,
    Joyce

2. eilandmuts

eilandmuts Actief lid

27 aug 2016
    131
    13
    18
    NULL
    NULL
    Hoi JoyceJoyce,

Gebruik je al een jaar 100 mg clomid?

Je progesteronwaarde is inderdaad hoog. Alles boven de 32 is goed zeggen de meeste onderzoeken (en gyn's) geloof ik.
    Vreemd dat je gyn het over 'overstimulatie' heeft o.b.v. deze uitslag, vooral als er op je echo 'maar' 2 follikeltjes te zien waren. Die van 15 mm zou in principe nog niet eens 'rijp' zijn, maar ze kunnen snel groeien natuurlijk. Maar dan nog; 2 eitjes is toch geen overstimulatie?

3. JoyceJoyce

JoyceJoyce Nieuw lid

8 apr 2013
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee, ben eerst begonnen met 50 Mg waarna over naar 100 Mg.

Ik vond de term overstimulatie ookal zo vreemd! En vooral omdat ze beide veel verschilde qua grootte. Het was een telefonische afspraak en natuurlijk niet mijn eigen Gyn.... deze gyn van de bel afspraak wilde mij ook terug zetten weer naar 50 Mg ivm de hoge waarde ivm dus die "overstimulatie", dit moet je noet willen zei de Gyn.

Ja ik weet het, het klinkt allemaal heel krom, ik ben normaal niet op mijn mondje gevallen maar was zo monddood even aan de telefoon, ben gewoon in de war nu.

4. eilandmuts

eilandmuts Actief lid

27 aug 2016
    131
    13
    18
    NULL
    NULL
    Gewoon even met je eigen gyn overleggen en je twijfels uitspreken. Wie weet wat hij/zij weer zegt.

Deel Deze Pagina