Hallo, Ik heb een lage bloeddruk, al een tijdje maar tot nu toe weinig last van gehad. Moe en wat duizelig, dus hoefde er verder niet veel aan te doen. Af en toe een zout dropje... Maar sinds gister voel ik me echt beroerd, duizelig, idee dat ik flauwval... Mijn bloeddruk schommelt zo rond de 90/40 en laatst zelfs 35, echt laag dus tips zijn welkom!!! HB was op de grens, dus daar heeft het niet zo veel mee te maken..
Zoute drop is altijd goed, of iets anders zoutigs. Volgens mij is Roosvicé Ferro ook goed of was dta nou alleen voor ijzer? Anders zou ik toch maar even overleggen met je VK of ze je niet iets anders kan geven.
Bij mij hielp cup a soup heel goed of zelf soep maken en dan iets zouter..veel drop is niet goed en ik kreeg ook nog s vette maagzuur van die dropjes...teveel zout is ook weer niet goed dus er moet wel een balans in blijven...Ik heb t zelf ook zooo laag gehad 89/42 en zelfs nog s lager dat ik echt dacht dat ik flauw ging vallen...ik moest heeel kalm blijven en rustig aan opstaan enzo.. Verder doen ze dr niets aan want een lage bloeddruk is dus heel goed voor je kindje...dokter zei ook beter voor je kindje maar wat minder voor jezelf maar dat moet je maar voor lief nemen... Alles is beter dan een te hoge... wat ik ook heel lekker vond was een broodje maken met komkommer en daar dan wat aromat op..zit ook zout in ... suc6
Mijn bloeddruk was ook laag, naturel zoute chips nam ik altijd! De laatste maand issie gelukkig weer iets hoger.
Ik nam ook altijd 's middags een cup a soupje. Dan kon ik er weer even tegenaan! En we bakken zelf brood en daar deed ik wat extra zout in En af en toe een handje borrelnootjes.
Ik had het er toevallig met mijn ha over en die raadde mij ook aan af en toe een kopje zoethoutthee te nemen, normaal gesproken zouz e dat niet doen, maar in dit geval zou het kunnen helpen zei ze, dus vanmiddag gekocht en zo eens ff koppie zetten als de kids in bed liggen
Idd, kopje zoethoutthee is daar goed voor. En een zoutige snack 's middags bijvoorbeeld, of een kopje soep oid. Niet meteen te veel zout gaan eten, maar een beetje kan geen kwaad en maakt 't waarschijnlijk voor jezelf net wat prettiger.
Zoethoutthee werkt bloeddrukverhogend. Bij zo'n extreem lage bloeddruk als TS zou ik trouwens voor 2-3 koppen per dag gaan, geloof ik...
Bedankt voor alle reacties. Zoethout heb ik nog wel, ga ik meteen gebruiken.. Ik heb vanmiddag toevallig een cup a soup op. Verder kook ik altijd zonder zout, dus misschien kan ik daar ook wat mee.. Super bedankt voor de tips.. Vorige keer kon de vk ook niet veel, is niet erg, dus rustig aan doen was de enige tip die ik kreeg. Maarja heb een dreumes en werk op een kdv dus niet echt rustig he?! Nog 1 week werken en dan ga ik echt maar rustig aan doen!