Verstopte eileiders, wie?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Mabelle, Mar 26, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mabelle

Mabelle Actief lid

Sep 29, 2006
    180
    0
    0
    Hallo,
    Als het goed is krijg ik aan het begin van mijn volgende cyclus een echo? om te kijken of mijn eileiders wel open zijn.
    Wie is hier bekend mee? Wat doen ze precies bij die echo? En wat als de eileiders verstopt zitten? Ik heb 2 gezonde kinderen en ik heb begrepen dat de kans daarom klein is dat mijn eileiders verstopt zitten? maar de gyn wil het voor de zekerheid nakijken.......
    Groetjes Mabelle

2. Srb

Srb Fanatiek lid

Aug 22, 2007
    1,179
    0
    0
    Krijg je een misschien hsg? Dat is een baarmoederfoto waarbij ze vloeistof in je baarmoeder inbrengen. Dan kijken ze met een röntgenfoto of de vloeistof je buikholte inloopt. Als de vloeistof dan niet doorloopt, zijn ze mogelijk verstopt.
    Ik weet niet zeker wat ze doen als dat het geval is. Bij mij was dat niet zo. Hopelijk bij jou ook niet!

Sterkte!

3. Mabelle

Mabelle Actief lid

Sep 29, 2006
    180
    0
    0
    Hoi SRB,
    bedankt voor je snelle reactie! Dat zou best kunnen... Is dat pijnlijk; die hsg? Tenminste de vloeistof :confused: enzo?
    Gr Mabelle

4. Mabelle

Mabelle Actief lid

Sep 29, 2006
    180
    0
    0
    Heb net even gegoogeld op hsg en ik inderdaad dat dan de bedoeling zal zijn. Word er eerlijk gezegd niet vrolijk van, best pijnlijk lijkt me :rolleyes:
    Verder nog iemand bekend met verstopte eileiders die al kinderen hebben?

5. Smoeltje

Smoeltje Fanatiek lid

Nov 19, 2006
    1,069
    0
    0
    manager
    Sunhine city
    Heb de HSG ook gehad, ik vond het een eitje...maar ik lette ook op mijn ademhaling ( rustig in en uit) dus misschien dat dit heeft geholpen.

Wil je niet ongerust maken maar helaas waren de eileiders bij mij wel verstopt ondanks dat ik een zoon heb.

Succes en hopelijk valt het je allemaal reuze mee en zijn ze gewoon open.

6. Mabelle

Mabelle Actief lid

Sep 29, 2006
    180
    0
    0
    Hoi smoeltje, nouja, het is in iedergeval fijn om te horen dat het dus niet bij iedereen pijn doet :D !
    Maar als ik zo vrij mag zijn :oops: : wat was dan de oorzaak van de verstopte eileiders? Omdat de gyn tegen mij zei dat de kans om die reden klein was?
    Groet Mabelle

7. Vlinderkind

Vlinderkind Niet meer actief

Ik krijg volgende week dinsdag een HSG. Hoop dat het mee gaat vallen. Bij mij denkt men ook dat het wel mee zal vallen omdat ik wel zwanger ben geweest maar voor de zekerheid willen ze het toch doen.

Ben benieuwd. Er zijn zoveel verschillende ervaringen met HSG's. De ene vond het een onderzoekje van niks en de ander vond het verschrikkelijk pijnlijk. Ligt ook aan hoe erg verstopt de eileiders zijn.

Ik hoop maar op het beste ;).

8. Mabelle

Mabelle Actief lid

Sep 29, 2006
    180
    0
    0
    Heel veel succes Anouk! Laat je nog even weten hoe het is gegaan?
    Groetjes Mabelle

9. Smoeltje

Smoeltje Fanatiek lid

Nov 19, 2006
    1,069
    0
    0
    manager
    Sunhine city
    hoi hoi, oorzaak kan een eerder doorgemaakte infectie of ontsteking zijn.
    kan ook door een Chlamydia infectie zijn.

Als er geen antistoffen in je bloed zijn aangetroffen is de kans klein dat je het dus hebt gehad.

10. Vlinderkind

Vlinderkind Niet meer actief

Ja! Zal ik zeker doen!

11. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    alvast heel veel succes voor dinsdag meid
    hopelijk valt het mee

heb zelf ook hsg gehad maar dat deden ze gelijk tijdens een operatie dus heb er weinig last van gehad
    alleen napijn, maar dat kon ook aan de andere dingen liggen die ze tijdens de operatie hebben gedaan ;)

Share This Page