Als Fos of Phos prima, maar Vos vind ik echt vreselijk. Dan heb ik ineens associaties met een sluwe vos..
Vos, nee! Ik ken wel ook een jongetje dat Fos heet. Daar zou ik dan voor kiezen. Het jongetje dat Fos heet zit bij mijn petekind in de klas. Ze was alle namen aan het opnoemen van de klassenfoto. Toen ze Fos noemde vroeg mijn zoontje; huh waar is een vos, ik zie er geen. Moest ik wel heel erg om lachen.
Vreselijk... Ik hou niet van namen die je normaliter gebruikt als een woord. Tevens wordt een vos als een sluw dier beschouwd, dus dat is ook iets wat ik mijn kind niet zou willen meegeven.
Als jullie het zelf mooi vinden, waarom niet? Mss als Fos(S) gespeld ook mooi! Ik heb ook een M.ees en een S.terre en altijd hele leuke reacties op die namen gekregen hoor. De opmerking 'dat doe je je kind toch niet aan' vind ik te ver gaan hoor
Goh wat wordt mijn opmerking toch heerlijk uit verband getrokken... Dat kun je je kind toch niet aandoen, wil daarmee zeggen dat wil je je kind toch niet meegeven. ZO beter? Sjees... lichtgevoelig zeg...
Ik zou m Giraf noemen, maar dat is meer mijn lievelingsdier. Nee flauw, sorry. Ik vind de naam niet kunnen en vraag me af of het wel goedgekeurd zou worden bij de gemeente (omdat het een achternaam is).
NEE! In de categorie Sterre, Vlinder en Storm.. en dat vind ik verschrikkelijke namen (sorry!). Maar goed, dat is mijn mening. Als jullie de naam mooi vinden, dan moet je het uiteraard doen, maar dan zou ik wel voor Fos(s) gaan.
Het is gewoon een oud Hollandse jongensnaam hoor. En een paar jaar geleden vond iedereen Merel en Mees ook heel vreemd
Mijn zoon heet al 11 jaar Mees en heb nog nooit van iemand gehoord dat diegene het een vreemde naam vond. Mees is ook een oud-Hollandse naam trouwens, ik was op die naam gekomen omdat ik die in de aftiteling van een ouderwets kinderprogramma zag. Die meneer was toen ongeveer 80.
Dat is het ook niet.. Vind het een prachtige naam! Maar de eerste ouders die hun zoon Mees hebben genoemd zijn vast ook vreemd aangekeken. Is natuurlijk ook gewoon een dierennaam
Vind ik heeel erg tof! Vrolijke klank. En ik houd wel van bijzondere / gekke natuurnamen. Mos vind ik ook heel leuk ^-^
Nee ik vind het vreselijk. En de opmerking dat je je kind dat niet aan doet vind ik eerlijk gezegd wel terecht. Ik zou het een beetje zielig vinden voor het jongetje
Maar wat doet het met jou dat je je kind misschien een rare of hipster naam geeft? Oftewel bewust een naam gaat geven waar hij zich voor moet verdedigen? Dat vraag ik me dan vaak af bij dergelijke namen. Maakt het je dan niks uit dat er hier bijv zo op gereageerd wordt? Jij staat er boven, maar staat je kind dat ook? Ik heb bewust een 'normale' (niet iedereen zal een naam dan ook leuk vinden) naam gekozen. Zodat ze niet gepest zal worden, zodat ze zich er zelf prettig bij voelt. Lijkt me echt eng om voor zo'n naam te kiezen. Ik zie bij de naam Vos geen lief ventje voor me. Bedoel ik niet verkeerd hoor, vraag het me echt af. Het is zo lastig. Ik denk dat ook wel eens bij ouders die hun kind een hele stoere of lieve naam geven. Soms past het echt niet bij het kind. Ik zou dat niet durven. Van de andere kant is het ook niet leuk om allemaal een top 10 naam te hebben. Ik vind Fos dan al minder hard