Sinds de zwangerschap hou ik veel vocht vast met het gevolg dat ik veel last heb van opgezette handen en daardoor carpaal tunnel syndroom. Wie heeft dé tip om van het overtollige vocht af te komen?
ik dacht dat plaspillen zouden helpen hiertegen, mijn moeder hield ook vocht vast en kreeg dit voorgeschreven
Een vriendin van mij had dit ook. Bij haar werden er toen plastabletten voorgeschreven. Maar misschien is het ook op te lossen door veel water te drinken? Geen idee of het werkt, baad het niet dan schaat het niet. En anders even naar de huisarts. Succes!
Ik wil liever niet aan de pillen. Meer water drinken is inderdaad een punt waar ik aan moet werken. En koffie, is dat nou vochtafdrijvend of juist niet? Ik lees tegenstrijdige berichten...
Snap ik maar zoals sommige dames al boven schreven, wellicht zal dat ook helpen? Koffie houdt naar mijn weten vocht vast en dat idee heb ik dus zelf. Als ik alleen maar op koffie leef, hoef ik veel minder vaak naar de wc dan dat ik bijvoorbeeld thee drink drink. Nog maar te zwijgen over het verschil met alleen maar koffie of alleen maar water.
Idd veel water drinken, bleekselderij werkt hier ook als een tierelier. Brandnetel thee schijnt ook te helpen
heel weinig zout (dus weing brood broodbeleg, kant en klare zakjes en zout toevoegen) brandnetel thee en zeker wel voldoende bljven drinken Plastableten geven ze alleen bij hele ernstige andere prolemen in de zwangerschap. ik denk dat je heel veel wint door beperken van het zout en dat zit in heel veel dingen
Bleekselderij inderdaad! En als je dat bijv heel vies vindt dan kun je dunne reepjes maken en ze als snack dopen in de boursin. Dan is het ineens een heel stuk minder vies
Ik heb verder geen idee. Veel thee en water drinken? Bij mij verdween het eigenlijk heel snel na mijn bevalling.
Ok, dit gaat misschien heel gek klinken. Maar jij moet gaan zorgen dat het vocht ipv buiten je cellen weer in je cellen komt. Dat kun je doen door op nuchtere maag een glas lauw water te drinken met daarin 1/3 theelepeltje Himalayazout. Keukenzout is niet goed voor je. Dus sowieso kun je beter helemaal overstappen op Himalayazout. Dat zit vol mineralen. Maar goed, het zorgt er dus voor dat je cellen opengaan en dat het vocht er weer in kan. Ik hoop dat je hier wat mee kunt.
Je kan een fles water maken met een uitgeperste citroen er in. Als ik dat drink blijf ik naar de wc rennen. Het is alleen niet heel erg goed voor je tanden, deze werden bij mij na een tijdje best gevoelig.
Wat een aparte manier! Maar het zou inderdaad goed kunnen dat het buiten de cellen zit, want het gaat maar niet weg.
Zoutloos eten. Vocht afdrijvende groentes eten zoals : knoflook, asperges, bieten, spruiten, kool, wortels, selderij, komkommer, mierikswortel, sla, uien, radijs, tomaten en appelazijn. Veel water drinken.