Wie van jullie is er ook naar het buitenland geweest en is het goed of niet goed bevallen? Hier heel goed, ik voelde mij daar veel veiliger dan hier. Iedereen droeg mondkapjes in de supermarkt en winkels, wat heel prettig winkelen is. De camping was halfvol. We zijn naar de bloemenriviera geweest in Italie.
Super goed bevallen in het buitenland (Oostenrijk). Er hing een relaxte sfeer, Het was heerlijk rustig, de regels werden goed nageleefd. We hebben ons geen moment onprettig gevoeld of geïrriteerd omdat men bijv. de regels negeerde. Dat is hier in Nederland wel anders helaas
Het was heerlijk in Italië! Wat een rust en relaxte sfeer. Ik hoop dat de campings volgend jaar ook weer zo leeg zijn
Wij zijn in Duitsland en dat is goed bevallen. Eerst in Rügen, daar hing een hele relaxte sfeer en weinig Nederlanders en nu in het Sauerland. Hier is het allemaal wat strikter en heel veel Nederlanders, maar ondanks dat genieten we hier zeker.
Wij zijn in Noord Frankrijk geweest - op 3 plaatsen. De eerste camping was half vol en was een kleine camping. Heel relaxt, knus. Omgeving werd netjes op gelet. 2e camping was groter, meer regels daardoor, ging goed, maar was voor ons (ook zonder corona) niet voor herhaling vatbaar. Hoewel de omgeving práchtig was. In de steden ging het goed, op 1 dag na, toen het markt bleek in het stadje.. dat was echt gekkenhuis en van Corona was niets te merken. Maar ik denk dat dat overal kan voorkomen... Al met al een heerlijke vakantie gehad en ik voelde me daar fijner dan thuis. Maar dat heeft vooral met het vakantiegevoel te maken en gebrek aan stress. Thuis zijn er zoveel zaken waar ik -in mijn hoofd- mee bezig ben. Dat viel op vakantie even helemaal weg. Héérlijk!
Ik ben nog in Spanje, de mondkapjes zijn vervelend met die warmte maar het is super rustig dus nooit wachten om te douchen, alle ruimte in het zwembad en voldoende ruimte op het strand.
Heerlijk de eerste 2 weken van de zomervakantie naar Frankrijk geweest. Enorm genoten. Geen moment onveilig gevoeld. Rustig op het strand. In het zwembad goed afstand te houden. Mondkapje op in de supermarkt. Al die drukke toestanden hier in Nederland, in de zomervakantie.. Ik ben blij dat wij onze vakantie door hebben laten gaan
Ik vind het zo fijn om te lezen dat het heel goed bevalt! Wij gaan 31 augustus naar midden Frankrijk en ik ben zo aan het aftellen. Word er zenuwachtig van vooral of het wel door gaat, niet helemaal goed maar dat had ik eigenlijk niet verwacht aangezien ik eigenlijk hartstikke nuchter ben.
Heel herkenbaar. Wij vonden het dit jaar ook best spannend en zeker toen we een week van te voren een beetje snotterig werden. Gelukkig was dat heel snel weer over. Maar het is echt genieten hier, ondanks dat het ons backup plan was, voelt het zeker niet zo.
Wij zijn naar Griekenland, Albanië en Kosovo geweest. Fantastische vakantie gehad. In Kosovo was het verplicht om op straat een mondkapje te dragen. Gelukkig was het daar toen niet zo warm.
uit intresse, albanie en kosovo zijn oranje landen, kon je daar makkelijk heen? En ben je daarna ook in quarantaine gegaan?
Wij zijn naar frankrijk geweest, vonden het heerlijk. Lekker rustig, veel ruimte, overal wandelen zonder mensen tegen te komen. Alles prima geregeld op de camping en in de winkels/supermarkten, duidelijk wat de regels zijn. We hebben genoten. Het was beter dan hier in nederland waar we ook nog op vakantie zijn geweest, dat is me zo tegen gevallen. Overal is het zo druk. Alles vol, overal alles reserveren, of weer pech want we zitten vol, een bootje huren sorry alles hele week verhuurd, een plekje in restaurant, sorry geen reservering voor terras, kom je ergens sorry we zitten helemaal vol.
Wij zijn naar curaçao geweest. Echt super relaxed. Mondkapje verplicht in t vliegtuig en in het openbaar vervoer. Was prima te doen (we hebben geen gebruik gemaakt van ov). Van te voren wel een corona test moeten doen, maar dat stelde niet veel voor. Zijn momenteel niet veel toeristen, je merkt aan de plaatselijke winkeltjes/restaurants dat ze blij zijn met de toeristen die wel komen. Ben blij dat we zijn gegaan!
We zijn met de boot naar Griekenland gegaan, van daaruit was er maar 1 grensovergang open naar Albanië en daar zijn we zonder problemen doorheen gekomen. Naar Kosovo en terug was ook geen enkel probleem. Alleen toen we met de boot vanuit Albanië terug naar Italië wilden was er in eerste instantie wel een probleem toen de douane mevrouw zei: you can't go. Slik! Blijkt dat als je in Kosovo bent geweest in de afgelopen 14 dagen je de EU niet meer in mag. Uiteindelijk mochten we toch gaan. Heel fijn voor ons, maar van de regels klopt natuurlijk helemaal niks dan. We zijn niet volledig in thuisquarantaine gegaan. Man mag komende donderdag pas weer gaan werken en mijn kantoorwerkdagen zijn ingetrokken tot donderdag. Verder hebben we alleen het noodzakelijke gedaan. We hebben allemaal ook geen klachten gehad. Dochters mochten gewoon naar een skikamp, hebben we goed overlegd met de organisatie.
Wij hebben een rondje Zwitserland gemaakt. Heen en terug in een paar dagen via Duitsland en Frankrijk. En halverwege nog een paar dagen 'pauze' in Italië gehad, om te relaxen aan een van de grote meren. Heerlijke vakantie gehad, echt even weg van alle stress van de afgelopen maanden met thuiswerken en thuisscholen etc. Rondom de grote meren in Zwitserland was het erg druk. Daar zijn we dus niet echt geweest. In de bergen was het juist heel rustig. We hebben heel veel gewandeld, echt lange wandelingen, en dan kwam je op een dag misschien 10 mensen tegen. In Zwitserland doen ze een beetje alsof er geen corona bestaat. Je hoeft alleen mondkapjes op in het OV en in gondels waar je met vreemden in zit. Afstand houden doen ze ook niet echt. Hier in NL voel ik me altijd de gemakzuchtige gans wat betreft het houden aan de maatregelen, maar daar waren wij eerder de paniekvogels, die een stapje achteruit deden als iemand te dicht in onze aura kwam. In Italië waren de maatregelen strenger en werd er ook meer aan gehouden. Maar het was daar heel rustig, dus afstand was juist weer geen probleem. En overal desinfectiemogelijkheden, dus dat was ook prima.
Wij zouden naar Ibiza gaan, maar een week van te voren kregen we te horen dat het hotel dicht bleef de rest van het jaar. Toen wilde we omboeken naar zuid Spanje maar toen kwam dus die mondkapjesplicht ook in zuid Spanje. Omgeboekt naar Kreta en daar was dus helemaal niks van corona te merken. Alleen in het openbaar vervoer en de grote supermarkt mondkapjes op en op de dag dat we naar huis gingen in alle winkels.. maar het was ook best rustig daar en toen wij aankwamen was het hotel net open.. Heerlijke vakantie gehad!
Zelf zijn wij nergens naartoe gegaan maar een vriendin van me was pas een weekje op Djerba. Aangezien zij ook gewoon in Tunesië woont wel geen buitenland, maar ze vond het er heerlijk rustig, zonder zoveel toeristen. Hoewel er wel wat toeristen waren (corona is hier niet zo'n issue zoals in bv Italië/Spanje) was het volgens haar niet te vergelijken met voorgaande jaren.