Vouwwagen leek koopt vouwwagen, tips?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Elena22, 21 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.819
    19.128
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Voordeel van een vouwwagen met bermkeuken is dat je dan onderweg ook overal wel bij kunt. Althans: bij de dingen die je onderweg nodig zou kunnen hebben. Koelbox staat bij ons in de kofferbak.
    Ik wil graag een volgende vouwwagen met easypack systeem. Dan kan je echt òveral bij.

Mijn man en ik verschillen echt als dag en nacht. Ik ben ook van de categorie: eerst even lekker in het water plonzen en daarna verfrist beginnen met opzetten.
    Maar mijn man wil eerst alles in orde hebben. Saai mens. :p

Elena22 en Beukenhaag vinden dit leuk.
  2. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.805
    4.191
    113
    Wij hebben alle servies, pannen, handdoeken etc ook standaard vast in de vouwwagen. Wij hoeven ook alleen maar kleding en toilet spullen in te pakken als we gaan en door het easypack systeem kan ik overal bij.

Afua32 vindt dit leuk.
  3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.819
    19.128
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij openen de vouwwagen wel even voor het in- en uitladen. Hij pas precies onder de carport, dus dat kan sowieso droog. Het merendeel van de spullen ligt bij ons standaard in de vouwwagen. Het gaat dus maar om een paar spullen die er nog bij moeten.

Wij huren trouwens ook geen koelkast. We hebben twee koelboxjes. Daar redden we het prima mee.

4. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Mijn schoonzusje heeft ook een vouwwagen. Ze heeft alleen servies en pannen er standaard in liggen. De rest niet. Toch zijn zij 2x zolang bezig om alles in te laden en in te pakken als ons. Zij hebben sowieso geen easypack systeem. Misschien scheelt dat.

Wij gaan altijd samen op vakantie. Ik zie dan bij overnachting al hoeveel gedoe het is om alles klaar te maken voor overnachting. Ze hebben dan alleen het geraamte staan zeg maar. Als het dan een koude of natte nacht wordt dan is dat al kak. Bij aankomst op de camping zet mijn vriend zowat alleen de voortent en luifel op. Zij zijn dan een uur later klaar en dan zetten zij alles op met zijn tweetjes. Zij moeten dan nog hun kleren etc opbergen terwijl die van ons al gewoon netjes in de kasten liggen. Nu zien schoonzusje en zwager al een paar jaar hoe makkelijk het neerzetten en opbouwen van caravan en voortent gaat dat ze dus aan het kijken zijn voor een caravan. Maar, ieder zijn eigen ding. Niks mis mee. Wij kiezen in ieder geval niet voor een vouwwagen.

5. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Wij redden het dus met 2 koelkastjes en een koelbox echt niet met 4 volwassenen en 4 kinderen. Daarom huren zwager en schoonzusje een koelkast op de camping. Dan hebben we wel ruimte. Moet ik er wel bij vertellen dat er 1 koelkastje al bijna volstaat met drank/drinken. :oops:;)

6. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.819
    19.128
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij zijn maar met 2 volwassenen en 2 kinderen. Dus dat scheelt de helft.
    We doen per keer voor 3 dagen boodschappen.

Kleintjuh85 vindt dit leuk.
  7. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.805
    4.191
    113
    #47 sidmick, 28 apr 2021
    Laatst bewerkt: 28 apr 2021
    Dit ligt dus heel erg aan de vouwwagen die je hebt. Met een easypak gaat alles al veel makkelijker en hoef je niks uit te klappen om in te pakken. Dat scheelt enorm. En onze vouwwagen kun je in je eentje opzetten omdat je niet hoeft te bouwen, met 10 minuten slaap je. Omdat de Malawi maar 1 bed heeft hebben wij de gehele onderbak als bagage ruim. De kleding blijft in het kastje waar ik het in inpak dus ik hoef niets uit te pakken ter plaatste, alleen mijn lampjes en elektra. Enigste minpunt is en blijft als je nat moet inpakken. Maar idd ieder zijn ding, wij vinden persoonlijk een caravan helemaal niks en zijn na een paar jaar caravan juist overgestapt naar een vouwwagen

8. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Wij ook zoiets inderdaad. Maar ja, dan wel voor het dubbele aantal mensen.

9. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Inderdaad. Ieder zijn ding. :D

Schoonzusje hebben niet zo'n "luxe" vouwwagen. Dus dat scheelt enorm.

10. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.020
    5.232
    113
    Mijn ervaringen met een vouwwagen:

In het bijna donker na een dag rijden op een overnachtingsplek alles moeten uitklappen en opzetten voor 1 nacht. Ondertussen kinderen die moe en hongerig zijn. En die je dus op zo'n parkeerplek ook nog in de gaten moet houden. Carvans om je heen klappen de pootjes uit en zitten droog met opgemaakte bedden en een koelkast. Alle spullen bij de hand.

Bij het kamperen zelf enorm warm onder dat doek. En als het gaat regenen heb je dikke pech. Alles moet namelijk droog worden ingeklapt. Dan mag je thuis alles nogmaals uitklappen en drogen. Mensen met een caravan breken de voortent eerder af met slecht weer in het vooruitzicht en hebben het schoon en droog voor ze hoeven te vertrekken. Verder ruiken ze (ik ben in meerdere geweest) vaak muf (of vochtig met regen).

Dus nee echt niets voor mij. Enorm behelpen en alles kost veel meer tijd. Ook niet geschikt als je graag meerdere plekken wilt bezoeken.

11. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Wij wouden komend weekend eigenlijk nog een keer de vouwwagen opzetten en alles inpakken wat nu in mijn huiskamer staat maar de weersvoorspellingen zijn echt heel erg ruk. Om gek van te worden! Al 2 weken bijna non stop regen. De vouwwagen moet eigenlijk echt naar de stalling maar ik kan al die campingspullen echt niet nog maanden in mijn huiskamer hebben. Op dit moment baal ik gewoon echt even dat ik om het weekend werk.

12. tuc

tuc Niet meer actief

Wat kun jij alles toch altijd dramatisch neerzetten.

13. tuc

tuc Niet meer actief

@sidmick welk type was het ook al weer van jullie?

14. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.805
    4.191
    113
    Cabanon malawi 2.0 royal

tuc vindt dit leuk.
  15. tuc

tuc Niet meer actief

Ik zie enkel de 2-4 persoons, is die er ook nog groter? Want in deze is maar 1 "echt" bed zeker? De andere 2 plekken zijn ondertentjes?

16. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.020
    5.232
    113
    Ieder zijn ding. Ik heb het geprobeerd (2x zelfs). Maar totaal niets voor mij. Als anderen wel enthousiast zijn prima. Maar het is goed om ook de mindere kant te laten zien.

17. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.805
    4.191
    113
    Groter kom je bij de manga (die heeft 2 bedden) Wij wilde dat perse niet.
    Plek 2-4 in de malawi zijn in de achtertent. Die rits je aan aan je achterkant en later kun je die weglaten.
    Voordeel van de royal is dat het bed 2.00x2.20 is en een "boxspring" achtige bodem heeft. Op vakantie slaapt de oudste in een eigen tentje, de jongste in de achtertent en wij in het bed.
    Als we maar 1 nachtje overnachten zetten we alleen de basis neer ( staat in 10 minuten) , gaat de jongste bij ons in bed en de oudste in de "slaapkamer" op haar matje. Je hebt nl daar waar je bed is ook nog royale slaapkamer ruimte (superfijn met omkleden ed)
    Op de foto zie je het achtertentje. Deze is er in 2 maten ( 1 en 2 persoons) Deze kun je eraan zetten maar hoeft dus niet, dan zit er op die plek gewoon een deur. Wat je op de foto ziet is alleen het basis deel dus "slaapkamer" inclusief achtertent

Bijgevoegde bestanden:

18. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.020
    5.232
    113
    Dit dus. Prachtig idee met stralend weer. Een stuk minder fijn en handig met koud en/of nat weer.

19. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.805
    4.191
    113
    @tuc ik heb je een berichtje gestuurd

tuc vindt dit leuk.
  20. tuc

tuc Niet meer actief

O klinkt wel top eigenlijk.
    Onze jamet is langzaam aan vervanging toe vind man.

Deel Deze Pagina