Vouwwagen leek koopt vouwwagen, tips?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Elena22, 21 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Hiervoor gingen we met de tent, een vouwwagen is dan beter.

Amberxx vindt dit leuk.
  2. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Ik zit in Domburg in een appartement naast de golfbaan, aan de andere kant van de weg zit een camping van de Roompot. Er kwam net een stoel voorbij gevlogen :|:roflmao:

Weer om stormbanden te kopen :|

Madeliefke vindt dit leuk.
  3. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Yes, de bamboebak is nu op maat zodat hij er precies tussen past. De houten plank bovenop is inmiddels in dezelfde stijl als de klep. Het roze antislip wordt vervangen door zwart anti slip. Hopelijk vrijdag even shoppen voor nog wat laatste pimp spulletjes.

20210505_084031.jpg

mam1991 en Madeliefke vinden dit leuk.
  4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.824
    19.145
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik heb vanochtend filmpjes gekeken van Holkamper vouwwagen. Kost even 25 duizend, maar dan heb je ook wat.
    En voor de mensen die denken :eek: 25.000?? Voor dat bedrag mag ie zichzelf wel uitklappen!! Dat doet ie inderdaad. :D
    Slecht idee om daar filmjes van te kijken. Nu wil ik een Holtkamper ;)

5. tuc

tuc Niet meer actief

Mijn man wil nu de vouwwagen die @sidmick heeft, hij heeft ook een filmpje gezien.

sidmick vindt dit leuk.
  6. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Het is mooi weer hier de komende paar uur. Ik denk dat ik de vouwwagen maar even zelf ga open klappen en even ea ga doen. (binnententjes ophangen, gewassen matrashoezen er weer om, uitgezochte spullen in de vouwwagen stoppen). Enigste waar ik bang voor ben is dat ik de planken niet open krijg. Wish me luck.

7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.824
    19.145
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Het uitklappen lukt mij alleen, Elena. Dus dat komt vast goed! Alleen het keukentje eraf halen of eraan hangen is echt een tweepersoons klusje. Maar die heb je nog los staan, denk ik?

Dus ik weens je geen succes, ik wens je plezier!

Wij gooien hem morgen open om in te pakken voor Hemelvaart.

Elena22 vindt dit leuk.
  8. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Nee die hangt eraan. Hopelijk kan onze puber daar dan even mee helpen, of ik vraag de buurvrouw haha.

Jullie ook veel plezier!

9. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.824
    19.145
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Dat stukje zou ik echt even samen doen. Maar hé, als je toch een puber ter beschikking hebt: laat hem dan gelijk even helpen die bedplanken uit te klappen joh. Je kunt het alleen. Maar als er een paar helpende handen klaar staat, hoeft het niet alleen hè!

10. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.824
    19.145
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Mag ik je trouwens nog een tip geven?

Ik hoop dat je "ja" zei, want hier komt ie sowieso. ;)

De vorige eigenaars van onze vouwwagen hadden het doek van de voortent onder een bankje liggen. En dan helemaal achterin weggepropt. Dat lijkt handig want het wordt automatisch in elkaar geduwd tot zo klein mogelijk pakketje. Maar we hebben vorig jaar, in een hittegolf, echt een tijd staan ploeteren om die zak met het tentdoek er weer uit te krijgen. Echt: de één duwen (disselklep open) en de ander trekken. Het was bijna letterlijk een zware bevalling. We zijn er echt wel even mee bezig geweest. Dus dat was al de eerste reden om het doek niet meer onder zo'n bankje te leggen.

Bijkomende reden: het doek heb je toch snel nodig. (Als je de hele vouwwagen opzet.) Dus dat kan net zo goed in het midden liggen. Je gaat zodra je de vouwwagen gaat opzetten, toch de ruimte tussen de bankjes zo snel mogelijk leeg maken. Nu hadden we daar een hoop andere bagage liggen. Die ik uiteindelijk tijdens het verblijf toch onder de bankjes heb gelegd. In de ruimte die vrijkwam nadat het doen weg was.

Het inpakken van de vouwwagen leek me iets onhandiger als je ook dingen onder de banken moet inpakken. Ik had vooraf bedacht de spullen die 'vast' in de vouwwagen liggen, onder de banken te houden. En de dingen die je echt moet inpakken in grote banken tussen de banken. Maar we zijn er inmiddels achter dat het toch niet goed lukt om die bakken erin en eruit te schuiven terwijl de vouwwagen dichtgeklapt is. Het doek en het frame liggen er dan te zwaar op. Bovendien leggen wij de slaapzakken ook altijd op de matrassen, dan nemen ze de minste ruimte in beslag. Dus de hele vouwwagen moet toch open. Dan kunnen we net zo goed ook spullen onder de bankjes leggen.

Ik leg daar trouwens dingen neer die ik wel een week van te voren al kan missen. Bijvoorbeeld de spelletjes, handdoeken, keukenrol & wc-papier, pakken drinken etc. En het vaste campingspul ligt natuurlijk ook onder de bankje. Zoals het prullenbakje, vouwemmer, verlichting etc.

Pas vlak voor vertrek gaat de kist met speelgoed voor de kinderen in de vouwwagen (die staat het meest vooraan, die krijg ik er nog wel in geschoven als de vouwwagen dicht is.) En de andere dingen die je gewoon tot het laatste moment in huis wilt hebben, gaan in de kofferbak van de auto. Dat zijn de koffers met kleding, boodschappen en schoenen.

11. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Wauw wat een weer.. wij zaten op de camping, zo blij dat wij maandag rond de middag de knoop door hebben gehakt om alles in te pakken en naar huis te gaan, we waren nog geen kwartier klaar met pakken en toen begon het weer flink te regenen. Hebben het helemaal droog in kunnen pakken :thumup: Anders waren we gister thuis gekomen.
    20210503_112933.jpg

Elena22 vindt dit leuk.
  12. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Het is gelukt hoor! Ik had gewoon het afstapje achter de keuken gezet en klom er steeds overheen haha. Ik heb de hele vouwwagen gestript. Tentdoek ligt nu hier binnen. Straks even de rits maken en dan kan die er weer overheen.

Thanks voor de tips!
    Hoe wij het nu hebben ingepakt; In het linker bankje alle zeil dingen (van luchtbed voor de ondertentjes tot grondzeil etc) en wat los spul zoals insectenlamp enzo. In het rechter bankje ligt gereedschap, de bezem en alle stokken, haringen etc. In het middelste kastje hebben wij een koffer met stormbanden etc, de bakken met stroomtoevoer, bakje met reserve onderdelen en de bak met kekke lampjes. In het middenstuk hebben wij het tentdoek van de voortent, de luifelstokken, de tafel en de stoelen en de watertank. In de disselbak ligt nog wat zeil, straks de gasfles, houtblokjes om de vouwwagen te stabiliseren.

Straks komen de sportdingen (badminton, tafeltennis, bootje) ook in de vouwwagen en dat blijft dat gewoon allemaal liggen. Net als straks de hangmat. Een deel van de keukenspullen kunnen dan ook in de keuken blijven en de rest inc bagage gaat gewoon in de kofferbak.

13. tuc

tuc Niet meer actief

Goed bezig!
    Mijn man richt de vouwwagen in als een soort tetris:roflmao:.
    Bijna alle vouwwagendingen in het linkerbakje: stokken enz. Rechts alle speelgoed en mn lampjesslingers enz. In het midden de picknicktafel, stoelen, tassen, kastjes. We hebben nog een bak op de dissel, dat scheelt echt enorm veel om dingen in kwijt te kunnen.

Elena22 vindt dit leuk.
  14. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Wat voor bak is dat dan?

15. tuc

tuc Niet meer actief

Even vers gemaakt voor je;)
    Een giga bak op de dissel waarin je echt een shitload spullen kwijt kan: gasflessen, zeilen, verwarming, luifel enz enz.

_20210506_122425.JPG

Elena22 vindt dit leuk.
  16. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Oh die vindt ik ook mooi! Maar mijn man vindt de huidige Trigano bak die erop zit prima. Dus die gaat ik primen, spuiten en lakken.

tuc vindt dit leuk.
  17. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.824
    19.145
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Disselbak. Kun je gewoon kopen. Wij redden het zonder. En aangezien we bijna niks voor de vouwwagen hebben betaald, voelt elke toevoeging (zelfs een 2e hands disselbak) al gauw duur. Zeker omdat we de vouwwagen nu echt 'op proef' hebben.
    Maar mochten we deze langer houden of als we zeker weten dat hierna weer een vouwwagen komt, denk ik wel dat we er één gaan aanschaffen. Ideaal om bijvoorbeeld de gasflessen rechtop in te vervoeren.

18. tuc

tuc Niet meer actief

Idd, met de gasflessen zorg je ook direct voor genoeg gewicht op de dissel.

19. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Wij hebben deze disselbak erop zitten. Voor de hele vouwwagen inc disselbak en zoveeeeeeeel spullen erin hebben we 275 euro betaald. Ik ben de keuken low budget aan het pimpen. Het meeste geld geven wij uit aan nieuw beddengoed etc en wat accesoires maar we hergebruiken ook nog wat dingen uit onze tent.

20210506_110925.jpg

tuc vindt dit leuk.
  20. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.805
    4.191
    113
    Ik weet niet of je het er al op hebt maar een verlengt afdekzeil is echt heerlijk. Bij ons ligt er op de vouwagen de voortent, luifel etc en ook nog 4 campingstoelen, tafel, 2 kastjes, 2 slaapmatjes van de kids en dochter haar pop up tent. En dat kan dus allemaal blijven liggen als we de bagage bak openklappen. In de bagagebak liggen de stokken en haringen, 2 kratjes keukenspullen, kratje electra en lampen en 5 kratten kleding. In de disselbak de koelkast ( zit een 12v aansluiting in) en gasfles. Wij hebben op de skottelbraai na niets in de auto ( dit keer had ik boodschappen mee maar dat hoeft natuurlijk niet)

meis1987 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina