Wij gaan aankomende zomer voor het eerst met de caravan naar Bella Italia in Italiė met onze kinderen van 2 en 5 jaar. Ik weet dat het een grote camping is en vraag mij af of we onze fietsen mee moeten nemen om bijvoorbeeld naar het zwembad te gaan omdat anders het een eindje lopen is. En wij willen onderweg overnachten op een camping. Is het verstandig om vooraf te reserveren of kun je in de zomervakantie gewoon naar een camping toe rijden en vragen of ze plek hebben?
Nee joh, ik zou echt geen fiets meenemen voor op de camping. Ja het is een grote camping, maar echt wel te belopen. Voor de kinderen evt. (loop)fiets of stepje ofzo mee of een buggy/bolderkar waar je alle zwembadspullen in kunt doen. Wel leuk om de fietsen mee te nemen om bijv. een stuk langs het meer te fietsen en de omgeving te verkennen. Voor een overnachtingsplekje zou ik niet reserveren, ook omdat je dan ‘vast’ zit aan die plek. Stel dat het verkeer tegen of juist mee zit. Wij hebben nog nooit gehad dat er geen plek was (weliswaar met een tent). Ga niet te laat op zoek naar een camping, dan heb je nog wat meer reserve tijd (en kom je niet in het donker/slaaptijd aan). Veel plezier!
Wij willen rond 5 uur vertrekken vanuit midden nederland en hopelijk in de middag een camping vinden. Het is voor ons allemaal nieuw dus tips zijn welkom
Wij zaten vorig jaar in peschiera del garda (andere camping) maar wij hadden er voor gekozen om in duitsland te overnachten en de volgende dag verder te rijden (via Zwitserland ) Als je een tent hebt of caravan denk ik wel dat het lukt om ergens een plekje te vinden, afhankelijk van bungelow, stacaravan etc zou ik boeken. Fiets op de camping zou ik niet doen, wil je in de omgeving fietsen kan dat natuurlijk wel (mijn man had de wielrenfiets mee)
Wij rijden morgens 2uur aan en zijn rond uur of 1 in Oostenrijk en dan rijden we morgens rond half8 8uur de brenger naar Bella italia zijn we rond uur of 10 dan heb je geen last van vrachtwagens
Wij gaan 18 juli. Vanuit welk gedeelte van Nederland vertrekken jullie? En rijden jullie met caravan?
Als je de ruimte en mogelijkheid hebt zou ik ze gewoon mee nemen. Op de camping heb je ze misschien niet nodig maar je kan prima op de fiets naar het stadje toe.