Wintersport in de Meivakantie.

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Kleintjuh85, 14 aug 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Wij zitten erover na te denken om volgend jaar vanaf 22 april op wintersport te gaan.

Maar welke wintersport gebieden zijn in deze tijd nog sneeuwzeker en ook nog redelijk betaalbaar?

Persoon denk ik dat Val Thorens al af valt omdat dan Dutch week is volgens mij. Lijkt mij niet handig om daar dan met kleine kinderen te zitten.

Is het dan juist voordeliger om geen pakketreizen te boeken inclusief skipas omdat dan vaak de skipassen voordeliger zijn zo aan het einde van het seizoen?

We willen wel het liefste aan of vlakbij de piste of skilift zitten.

2. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik ben wel eens half april geweest maar dat was wel waardeloos qua sneeuwcondities

3. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Daar ben ik dus ook bang voor.

4. iMum

iMum Bekend lid

24 okt 2019
    646
    567
    93
    Vrouw
    Ik heb in mei wel eens op de gletsjer gestaan in Kaprun.
    In de ochtend ging het redelijk, maar de sneeuw werd al snel pap.

5. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Wij zijn wel eens in de meivakantie naar de pitztaler gletscher geweest. S ochtends ging het wel, maar s middags was het heel papperig. Het was onze eerste keer dus we konden het nog niet erg. We hadden steeds 2 uur les en gingen daarna nog zelf een beetje oefenen en verder in de zon zitten enzo. Het was wel heel warm en zonnig weer.

Kortom, leuke vakantie gehad maar als je een die hard wintersporter bent kunnen beter wat vroeger in het seizoen gaan.

6. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.174
    4.485
    113
    er zijn veel gebieden al dicht eind april. la plagne/paradiski bijv. sluit 22 april.
    Ook in het gebied 3 vallees bij waar val thorens onder valt sluiten sommige stukken al 21 april of 28 april. alleen val thorens en orelle zijn dan nog open tot 8 mei.

vrienden van ons zijn met hun toen net schoolgaande kinderen ook naar de dutch week geweest. is echt niet alleen maar een kansloos zuipfestijn ofzo. maar juist veel andere nederlanders, waardoor bijv. ook skiles door een nederlander ipv fransoos gegeven wordt.
    skipassen zijn vaak voor een bepaald seizoen een vaste prijs, per dag/week/seizoen. dus niet opeens veel goedkoper.

hier staan nog wat tips.
    Wintersport meivakantie: informatie, tips & 16 perfecte skigebieden (op-wintersport.nl)

het is dus hierom dat nagenoeg iedereen altijd in de voorjaarsvakantie (krokus vakantie) op wintersport gaat. de eerst volgende vakantie kan het niet meer. en in de kerstvakantie ligt er soms nog te weinig sneeuw.

7. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Ja en daarom is wintersport in de voorjaarsvakantie bijna niet te betalen helaas.

Toevallig kwam ik er gisteren tijdens mijn zoektocht achter dat ze in de week voor Dutchweek dus 22 tot 29 april snowparade hebben in Val Thorens. Dat noemen ze blijkbaar de kinderversie van Dutchweek. Dit lijkt ons dus wel wat.

8. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Maakt dat echt zoveel uit? Misschien voor de accommodatie, maar skipas, huur, les, horeca en zo zijn net zo duur.
    Hier zitten we in de voorjaarsvakantie (appartement) voor 125 euro per nacht op loopafstand van de piste.

9. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Accomodatie idd. Waar ga je dan heen als ik vragen mag? Wij gaan altijd wel voor pakketreizen waar de skipas al bij in zit. En daarnaast gaan we wel met een groot gezelschap (11 pers) en willen we het liefste in 1 appartement of huisje.

Appartement waar we al vaker zijn geweest in Val Cenis is bijna de helft duurder in de voorjaarsvakantie.

10. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Wij gaan naar st johann in Tirol vlakbij de eichenhof liften. Wij boeken altijd los.

11. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    En via welke site's?

Ik kom overal site's tegen met pakketreizen. Behalve booking.com.

12. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    Ik ben idd welin ValThorens geweest en dat was echt superleuk! Ook met kinderen is het gewoon leuk, maar dat ligt ook aan de leeftijd van je kinderen. De kwaliteit van de sneeuw was rond 14 uur pap. Maar we hebben ook een sneeuwstorm gehad. En ik-verteller nog nooit zo bruin teruggekomen. Wij zaten ‘s middags heerlijk op het terras in de zon in een hemdje.

13. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.465
    3.912
    113
    Vrouw
    Waar boeken jullie de pakketreizen? Onze groep is nog wat groter (20 man) en hebben tot nu toe altijd alles los geboekt/geregeld, maar ben wel benieuwd.

14. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Al zeker drie keer via Chalet.nl geboekt. Erg tevreden over.

Feye vindt dit leuk.
  15. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Dan kan je toch tot een uur of 14.00 uur skiën. Op tijd de piste op en dan maar laat lunchen. Lekker in het zonnetje.

De kinderen zijn dan 8, 5, 4 en 1 jaar.
    De oudste meiden van 8 jaar hebben al een aantal jaar led gehad en de middelste meiden van 5 en 4 zouden dan voor het eerst op skiles gaan.

16. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Deze viavia, ik kwam hier al als kind. Maar anders via de lokale vvv en dan gewoon bij de accommodatie zelf.

Deel Deze Pagina