Vouwwagens

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door zwaaistaart, 17 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zwaaistaart

    zwaaistaart Fanatiek lid

    23 jan 2011
    2.296
    926
    113
    Vrouw
    Super leuk @Elena22 !!
    Wij hebben hem vandaag uit de stalling gehaald en gaan vrijdag weg. Zo'n zin in!!!
     
    Elena22 vindt dit leuk.
  2. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.037
    1.729
    113
    Kraamverzorgende
    Wat voor een hebben jullie? Heel leuk! Waar gaan jullie heen en voor hoe lang?
     
  3. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij hebben nu 1 keer een jerrycan gebruikt. De andere keren hadden we een kraantje redelijk dichtbij en liepen we gewoon even. Ik vind vers water sowieso een fijner idee dan water dat al een dag stilstaat in een warme tent. En onze jerrycan stroomt echt zo irritant langzaam, dat ik net zo lief even 10 meter loop.
     
  4. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Leuk Elena!
    Staan jullie in NL op een camping? Is het 's nachts een beetje te doen? Wij gaan er ook een paar dagen tussenuit deze vakantie. Maar ik zag minimumtemperaturen van 5-7 graden. Zelfs een nacht 2 graden. Brrr! Dat is wel het nadeel van vroeg in het jaar al kamperen!
     
  5. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Voor de Malawi-eigenaars: hoe lang zijn jullie ongeveer bezig met opzetten (inclusief voortent) en afbreken? Het is ook mijn 'wil ik hebben' vouwwagen. (Of een Holtkamper, maar die zijn zo duur!) Maar man wil liever een caravan vanwege snel opzetten.
     
  6. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.037
    1.729
    113
    Kraamverzorgende
    Ja we staan aan de kust. Snachts prima te doen met een lange pyjama. We hebben 2 kacheltjes mee, eentje voor in de voortent en eentje voor in de klapbak zelf. Vannacht hadden we alleen die in de klapbak aan op standje 1. Geen extra dekens oid.
     
  7. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Laat je het kacheltje heel de nacht aan staan? Dat zou ik niet durven eigenlijk.
    We hebben trouwens wel een kacheltje hoor. Die gebruiken we wel als we in de voortent zitten en het koud is.
    Ik denk dat ik ook nog even kruiken haal. Lekker even de slaapzakken voorverwarmen voordat we erin kruipen.
     
  8. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.037
    1.729
    113
    Kraamverzorgende
    Ja is ook de kachel die we thuis op zolder gebruiken. Wat maakt dat je het niet zou durven?
     
  9. zwaaistaart

    zwaaistaart Fanatiek lid

    23 jan 2011
    2.296
    926
    113
    Vrouw
    @tupp wij hebben een malawi royale gekocht en gaan vrijdag dus voor het eerst ermee weg. We hebben hem 1x hier in de buurt opgezet, was ongeveer 1.5 uur, maar toen hebben we hem niet afgespannen. We gaan het vrijdag timen en dan zal ik het je laten weten als ik er aan denk.

    En ik zit op Facebook bij een groep cabanon eigenaren oid. Daar lees ik heeeeel veel tips
     
  10. zwaaistaart

    zwaaistaart Fanatiek lid

    23 jan 2011
    2.296
    926
    113
    Vrouw
    Ik ben ook zeer benieuwd naar de nachten. Heb lang ondergoed gekocht. Voor de meiden neem ik ook hun onesies mee. En dan maar zien.
    En idd kruiken heb ik klaar liggen
     
  11. ZoWelkom84

    ZoWelkom84 Fanatiek lid

    1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Mag kamperen met een caravan ook?

    wij zijn twee jaar geleden voor het eerst met een vouwwagen naar Spanje geweest. Wat een DRAMA.. maar het kamperen was top ook voor de kinderen maar die tent.. en de eerste keer. Gelukkig was mijn vader daar en dat is een verstokte kampeerder en die maakte het eten ed. Ik ben niet zo handig en mijn man ging eerste instantie mee omdat mijn hele familie ging kamperen met elkaar. Dus voor mij ging hij mee. Als je weet wat voor hekel hij eraan had was dit echt super lief.
    Dus hij is totaal niet handig met kamperen. Ik had voor mezelf besloten dat ik toch ff de ‘kar’ moest trekken.
    Nou wij hadden geen normaal licht ook niet in de avond.. een grote troep werd het naarmate we verder vorderde.. wist niet meer waar ik het vuile wasgoed moest laten..
    wij zaten meer bij de caravan van mijn vader dan onze eigen tent..
    MAAR, jaar later caravan overgenomen van een kennis van mijn vader. Dit jaar voor het eerst ermee weg. Die caravan staat al in Spanje, nooit gezien. Waren mensen die seizoensplek hadden. Ik heb dus geen idee wat er allemaal in staat. Zelf hebben wij ook dingen van jaar ervoor. Maar ik kan echt wel tips gebruiken! :roflmao:
     
  12. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.227
    3.672
    113
    Vouwwagen opzetten doen we in 1 a 1,5 uur inclusief helemaal afspannen etc.
     
  13. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.227
    3.672
    113
    Vorig jaar mei vakantie was het -2 in de nachten.
    Kids een folie onder hun slaapmat, onesie aan met sokken, slaapzak met kruik en kachel de tent laten voor verwarmen. Geen moment koud gehad.wij gaan hem vandaag uit de stalling halen en vertrekken woensdag, zin in!
     
  14. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ja, geen idee. Het is toch iets dat flink warm wordt. Ik zou dan toch bang zijn voor kortsluiting ofzo.
     
  15. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik vind het opzetten van de vouwwagen eigenlijk niet eens zo erg. Maar aan het afbreken heb ik wel een hekel.
     
  16. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Wij hebben een snelklapper van Jamet, ongeveer 1,5 uur?
     
  17. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.227
    3.672
    113
    Vind ik ook best een boel werk omdat he alles weer schoon maakt. Maar dat is met een caravan niet anders
     
  18. zwaaistaart

    zwaaistaart Fanatiek lid

    23 jan 2011
    2.296
    926
    113
    Vrouw
    Wij gaan 1 week naar camping twee bruggen in Winterswijk.

    We hebben de vouwwagen net helemaal ingepakt. Alleen boodschappen kleding en de koelkast zetten we in de auto. In de disselbak hebben we nog wat ruimte over en beddengoed past waarschijnlijk nog wel in wagenbak.

    Heb er zin in! Weersvoorspelling is prima
     
  19. zwaaistaart

    zwaaistaart Fanatiek lid

    23 jan 2011
    2.296
    926
    113
    Vrouw
    We staan! Het opzetten van onze vouwwagen was even een klus maar wat zijn we er blij mee!!:)

    Edit: waarom de foto op z'n kop komt? Geen idee! We staan in werkelijkheid gewoon rechtop hoor haha
     

    Bijgevoegde bestanden:

    sidmick en Elena22 vinden dit leuk.
  20. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij zijn vorige week met onze vouwwagen op pad geweest (een oude Jamet Louisiana). De eerste nacht heb ik het wel koud gehad, maar de nacht erna gewoon thermokleding onder mijn pyjama aan en toen was het prima. Sterker nog: de pyjama en sokken gingen uit.
    In de voortent hadden we een kacheltje staan. Met 1000 Watt krijg je het natuurlijk nooit echt warm. Zeker niet in een grote voortent zonder kuipzeil. Maar we konden met onze laagjes (thermokleding, gewone kleding, winterjas) 's avonds prima zitten. Overdag was de kachel absoluut niet nodig.
    Oké, ik geef eerlijk tot dat ik 's avonds ook mijn kleine elektrische dekentje op de zitting van mijn stoel heb gelegd. Maar dat was omdat het kon. Zonder had ik het ook overleefd ;) Bij de kinderen hebben we ook thermokleding aan gegeven voordat ze gingen slapen en elke keer een warme kruik in hun slaapzak gelegd. De jongste (spillebeen) is 2 ochtenden bij ons komen liggen. Maar de oudste had het prima. Terwijl die in een eigen tentje slaapt, dus in een luchtbed op de grond. Koudste plek! Maar wel met een foliemat op de bodem van zijn tent en een heerlijk warme mummie-slaapzak.
    Het was elke nacht 2-3 graden. Dat was kouder dan verwacht (toen we de weer ervoor besloten 'we gaan', stond de minimumtemperatuur nog op 6-8 graden. Ook niet echt warm, maar scheelt toch.

    De kinderen hebben zich weer prima vermaakt; we hebben ze nauwelijks gezien. Kamperen past echt bij ons. Ik ben zo blij dat we de overstap hebben gemaakt! En mijn man is ook helemaal overtuigd.

    We zagen bij het opzetten wel dat er een stuk doek beschadigd is. En ja, het is gewoon niet het meest ideale type vouwwagen, omdat je zo'n beetje ALLES 4x in het handen hebt, zowel met opzetten als afbreken. Onderweg staan een hoop spullen tussen de bankjes en dat moet er allemaal tussenuit en later weer terug. Op zich kost het kale opzetten (stokken & doek) niet super veel tijd meer. Maar toch: het zijn een hoop stokken. Met van die irritante palletjes die je moet indrukken (zere vingers!). Kortom: door al die stokken, het onhandige bagege-gebeuren en de slijtage van het tentdoek, kwamen we toch weer te spreken over 'iets anders'. en hoewel ik vorig jaar na de zomervakantie toch maar akkoord was gegaan met en caravan, lag mijn voorkeur toch nog bij een vouwwagen. En nu bleek mijn man ineens toch ook weer te twijfelen!!! Dus we hebben een deel van de vakantie gebruikt om te overleggen over voor- en nadelen van caravan VS vouwwagen. We hebben ook véél opzetfilmpjes bekeken. En zijn 2 dagen op pad geweest naar caravan- en vouwwagen zaken. En hiep hiep hoera!! We hebben een nieuwe vouwwagen gekocht! (Een Trigano Odyssee, de 2022-versie)

    Ik heb dus na 4 vakanties in de Jamet èindelijk door wat de meest ideale inpakverdeling is, haha. En het opzetten gaat inmiddels ook vloeiend. Maar we hebben deze bejaarde vouwwagen destijds echt gekocht om een paar jaar te proberen of kamperen bevalt. Altijd al met het idee dat als het antwoord 'ja' zou zijn, dat er dan iets anders zou komen. Ik ben blij dat we nu de knoop hebben doorgehakt! We kunnen de vouwwagen in het Pinksterweekend ophalen. Eerst zag ik het in al mijn enthousiasme al voor me om dan meteen door te rijden naar een camping. Maar in plaats daarvan nemen we hem mee naar huis en zetten we hem op de oprit helemaal op. Dan kunnen we gewoon thuis proefslapen en opnieuw gaan bedenken & passen en meten wat de meest handig inpak-strategie is. Daarvoor zullen we ook wel wat bakken of klapkratten gaan aanschaffen. Dat is toch het handigste om gewoon vanuit huis te doen.

    Ik ben echt helemaal hyper van de voorpret. Er staan allemaal foto's van de vouwwagen op m'n telefoon. Plus alle afmetingen natuurlijk. Ik heb vandaag al een bezem gekocht (deze heeft wel een kuipzeil) en lakens voor de bedden. Heerlijk om straks in de zomervakantie met onze nieuwe, sneller klapper op reis te gaan!
     
    Elena22 en tuc vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina