Vouwwagens

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door zwaaistaart, 17 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.750
    113
    Een vouwwagen is ook heerlijk!
    Mooie die jullie gekocht hebben, lijmt enorm op onze jamet panorama. En het kuipzeil is echt een verademing.
     
  2. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Die is ook mooi inderdaad.
     
  3. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.750
    113
    we hebben hem alleen afgelopen zomer gebruikt, maar ik sta weer te trappelen om met hemelvaart en pinksteren weg te gaan.
     
  4. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ja, dat snap ik! Ik ben helemaal aan het stuiteren voor de nieuwe. Maar als we met de oude zouden gaan, was ik ook nog steeds enthousiast geweest hoor. Nu hebben we het easypack-systeem. Maar het had ook wel wat om het achterdeel open te gooien op de oprit en dan al heerlijk aan te rommelen en spullen op te bergen onder de bankjes.

    Het enige wat ik later bedacht, is dat we nu altijd de slaapzakken al op de bedden leggen. Dat kan natuurlijk nog steeds, maar dan moeten we wel ìets meer opzetten dan nu, haha. Maar misschien is het niet eens nodig. We hebben er nu een 300 liter (!!) disselbak bij. En ik denk dat je sowieso al meer opbergruimte hebt in de wagenbak zelf. Al is het maar omdat je het grote pak doek van de voortent 'kwijt' bent en een hoop stokken minder. Dus waarschijnlijk kunnen we de slaapzakken wel in de wagenbak of kofferbak leggen. En ach, anders is het nog steeds leuk om de vouwwagen even snel op de oprit open te klappen.
     
  5. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.750
    113
    Ja dat scheelt echt hoor. Veel meer opbergplek. En ik vind het easypack geweldig. Wij leggen idd de bedden niet meer klaar, maar het scheelt zo dat je hem alleen hoeft omhoog te klappen ipv de bedden uit klappen en hopen dat het niet gaat regenen als je net bezig bent.
     
  6. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij hebben een carport waar het wagendeel van de vouwwagen onder past, dus dat probleem hadden we gelukkig al niet. Maar ik denk inderdaad dat het handiger is om de slaapzakken ergens anders neer te gaan leggen. Ik kan me zo voorstellen dat als je van plek naar plek reist, dat je de slaapzakken dan wel laat liggen.
     
  7. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.750
    113
    O een carport scheelt idd, wij moesten het achter op de parkeerplaats doen. Dat moest al aan de stoepkant, dus hopen dat die plek vrij was en mijn auto in de parkeerplaats er naast zodat we die konden wegrijden als we gingen klappen. Hele organisatie haha.
    Nu kunnen we bij wijze van spreken de oudste even sturen om er iets uit te halen of erin te doen.
     
  8. zwaaistaart

    zwaaistaart Fanatiek lid

    23 jan 2011
    2.294
    925
    113
    Vrouw
    Ah super leuk Tupp!

    Wij zijn dus voor het eerst weg geweest met onze Malawi 2.0 royale. Wat hadden we een geluk met het weer!!
    Het opbouwen en afbreken viel wel wat tegen qua tijd. Maar verwacht dat dat wel sneller gaat als je het vaker gedaan hebt.
     
  9. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Mag ik even inbreken?
    Ik heb mijn man zo ver dat ie overstag gaat om te gaan kijken voor een vouwwagen :D
    Hij wilde een caravan maar zag toch de voordelen van een vouwwagen na al mijn gezeur (haha!)
    Ik ben jaren op vakantie geweest met mijn ouders dus ben er wel een beetje bekend mee.

    maar wat zijn jullie tips qua vouwwagens.
    Wat is echt handig?
    Waar moet je naar kijken?
    Wat mag er echt niet ontbreken?
    En evt nog andere tips om op te letten? :)
    Mijn man wilt het liefst een nieuwe maar ik vind tweedehands ook wel prima.
    We gaan binnenkort bij een campingzaak kijken om ons een beetje te oriënteren.
     
  10. zwaaistaart

    zwaaistaart Fanatiek lid

    23 jan 2011
    2.294
    925
    113
    Vrouw
    Ah super leuk lotion!
    Wij hadden een aantal wensen en daar zijn we op gaan letten:
    • Langslaper, zodat we niet over elkaar heen hoeven te klimmen.
    • Voldoende ruimte om kinderen te laten slapen maar mocht ook in een aanritstent.
    • Easy pack systeem zodat inpakken makkelijker gaat
    En toen zijn we op een vakantiebeurs gaan kijken naar allerlei vouwwagens en kwamen we uit bij de cabanon malawi 2.0 royale. Wel een nieuwe.

    Veel plezier!
    Oja ik heb ook veel gelezen op het vouwwagenforum en zit op Facebook bij een groep voor cabanon bezitters waar veel handige tips voorbij komen
     
  11. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.750
    113
    @Lotion
    Waar wij opgelet hebben:
    - snelklapper, dus geen 6 zakken met stokken erbij.
    - easypak, dat je niet de hele wagen hoeft uit te klappen om je bagage erin te doen
    - een inritsbaar kuipzeil, wij hadden geen zin meer in nattigheid.
    - 2 volwaardige bedden (onze kinderen zijn geen types voor een klein tentje)

    En wat we heel handig vinden, maar niet bewust op gelet bij de aanschaf: dat we ons bed nu bij het voeteneind in gaan ipv aan de zijkant, dus je hoeft niet meer over elkaar heen te klimmen.
     
    Feye vindt dit leuk.
  12. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.047
    3.512
    113
    Vrouw
    Ik lees ook even mee. Man probeert me te overtuigen voor een vouwwagen, maar ik ben nog niet om.
    We gingen altijd tent kamperen, maar vorig jaar (de oude) tent kapot gegaan tijdens een hagelbui en nu dus een nieuw kampeermiddel nodig. Voor deze zomer zijn we overigens voorzien. Dus willen in het najaar gaan kijken/kopen.
     
    tuc vindt dit leuk.
  13. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.750
    113
    O ja, en we wilden nog genoeg leefruimte in de tent, omdat wij nooit op zonzekere bestemmingen staan. En om die reden ook een groot luifel waarmee je je binnenruimte verlengd.
     
  14. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.750
    113
    Kan een vouwwagen echt aanraden, heerlijk kamperen op die manier.
     
  15. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.594
    3.976
    113
    Wat zijn je bezwaren tegen een vouwwagen. gewoon benieuwd. wij zijn namelijk ook tent kampeerders, maar een vouwwagen ziet er ook wel heel relaxed uit.
    voordelen lijken mij dat je een fijn bed hebt, dat je veel opbergruimte hebt en dus wat meer comfort, omdat je meer (luxe) kunt meenemen.
    mijn grootste bezwaren zijn, dat het vaak toch wat langer opzet tijd heeft dan een tent. lijkt mij een belemmering met rond reizen, al weet ik dat er ook dames zijn die juist wel rond trekken met een vouwwagen.
    dat je met een kar rijdt, en wat minder kunt doorrijden.
    wij gaan vaak nog ergens naar een hotel in een stad een nacht op de heen/terug weg. dat kan dan niet zo makkelijk.
    wij twijfelen daarom dus ook nog steeds. en ik zeg altijd tegen mijn man, zolang we nog op een mat op de grond kunnen liggen zonder pijntjes enzo, dan wil ik nog tent kamperen.
     
  16. Driessen21

    Driessen21 Bekend lid

    13 jan 2012
    921
    217
    43
    Vrouw
    Dit inderdaad. Wij hebben ook een inritsbaar kuipzeil, voor ons vooral in het voor/naseizoen. In de zomer gaan we meestal naar zon zekerder bestemmingen.

    Vraag jezelf af: wil ik snel staan of veel trekken, dan is een snelklapper het makkelijkst. Sta je 3 weken op 1 plek zou een wagen met meer stokken ook kunnen, ook al zou ik er nu nooit meer voor kiezen..

    Kijk eens rond op vouwwagenclub, kusje veel info vinden over de verschillende merken. Wij hebben nu 2 jaar een combi camp flexi en zijn nog steeds erg tevreden. Voortent is niet supergroot, maar voor ons met z’n vieren prima genoeg. Zodra het een beetje weer is leef je toch buiten. Wil je vooral naar koudere plekken, of minder zon garantie is wellicht een ruimere voortent fijner.
    Zo even wat vragen en gedachtes die bij me opkomen. Wij en de kinderen hebben de afgelopen jaren al enorm genoten, ik kijk nu al uit naar de zomer in Frankrijk!
     
  17. zwaaistaart

    zwaaistaart Fanatiek lid

    23 jan 2011
    2.294
    925
    113
    Vrouw
    Oja het vaste grondzeil was voor ons ook een eis
     
  18. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.047
    3.512
    113
    Vrouw
    Mijn bezwaren zijn inderdaad ook het rijden met een kar, dus minder doorrijden. Aanschafprijs (man wil nieuw). We gaan nu eigenlijk nooit kamperen buiten de zomervakantie om. Ik vind het dan best een dure aanschaf voor 3 weken per jaar. Man denkt dat een vouwwagen zo staat, ik denk dat het qua tijd niet minder zal zijn dan een tent op zetten.
    Voordeel: bagage mogelijkheid. We krijgen nu met veel passen en meten alles net in auto en dakkoffer. Een bed lijkt me best fijn, maar ik moet zeggen dat ik ook prima in de tent lig.
     
    mamameer vindt dit leuk.
  19. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.594
    3.976
    113
    Herkenbaar! dezelfde "twijfels". de aanschaf prijs is idd ook nog wel een ding. je zit bij een nieuwe al snel aan de 10-15000 euro. best duur voor 3 weken vakantie per jaar. je zou dan idd misschien ook in het voorjaar in de meivakantie en hemelvaart pinksteren ermee op pad kunnen gaan.
    oja en je moet hem dus ook nog ergens stallen.
     
  20. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.750
    113
    @Feye en @mamameer
    Qua prijs van een nieuwe zijn nog wel grote verschillen. Er zijn wat "nieuwere hippe" merken en daar betaal je ook voor.
    Onder de oudere merken heb je ook steeds meer nieuw vormgegeven modellen.
    Ik wilde ook af van die felgekleurde jaren 70 gordijntjes en slaaptenten en liever een andere vormgeving dan dat hoekige.
    Maar zeker geen 10-15 duizend betalen.

    Onze nieuwe jamet is wat goedkoper dan dat en echt modern. Het enige nadeel aan Jamet vind ik de ongelooflijk lelijke keukentjes, maar die heb ik zelf gerestyled.
    Dit is de Jamet jametic panorama van 2021

    SmartSelect_20220510-110845_Facebook.jpg

    SmartSelect_20220510-110856_Facebook.jpg

    SmartSelect_20220510-110919_Facebook.jpg

    Overigens vind ik het echte luxe tov een tent, de vaste bedden en veel meer opbergruimte is echt heerlijk.
    Wij gaan in de zomer 2 weken en met hemelvaart en pinksteren of de meivakantie.

    Edit: ik ben zelf helemaal weg van het donkergrijze doek ipv dat blauwe. Dit was een limited edition van de panorama die alleen voor de Wit in Schijndel gemaakt is.
     
    Elena22 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina