Ik vond het leuk om n.a.v. dit programma een discussie/gesprek te hebben met mijn man over het opvoeden. Hij vind dat ik te streng opgevoed ben en hij te weinig zeg maar. Zijn zus is moeder van een 6 jarig zoontje, en een lief kind hoor. Maar wel een voorbeeld hoe ik het niet zou willen qua opvoeden. Hij snapt dat zijn zus haar zoon niet wil dwingen en geen gevecht aan wil gaan wat betreft eten bijv. (Kind eet alleen frituur voedsel en tosti en appel en banaan ofzo) Maar ik heb zoiets van, een kind kan je dit soort keuzes niet laten maken, want die heeft geen idee dat het ongezond is. Dus dan neem je als ouders de beslissing. Hij eet gewoon groente/fruit e.d. Hij at vroeger alles hoor, dus het is gewoon een kwestie van doorzetten denk ik dan. Het is echt een verwend kind, ook qua emotioneel gebied en ook met spullen. Maar ja het is inderdaad altijd makkelijk zeggen over andermans kind.
Dat vond ik nou net heel goed. Ik vond de reactie van papa heel raar. Blijkbaar vonden die meiden dat papa te veel achter de computer zat en vonden ze dat vervelend. Ik denk juist dat er te weinig werd geluisterd naar de kinderen in dat gezin. Verder weet ik niet of mijn dochter verwend is. Speelgoed heeft ze weinig, dat vind ze vaak toch een stuk minder interessant dan de papierbak. Maar aandacht heeft ze altijd. Ze krijgt onbeperkte aandacht. Maar nu al geef ik ook mijn eigen grenzen aan en die van haar mag zij ook aangeven. In de situatie met bram had ik zeker hetzelfde gedaan. Pick your battles.