Bloeddruk!

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Pollewop, 29 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pollewop

Pollewop Actief lid

7 dec 2006
    477
    0
    0
    Moeder zijn!!
    Nou kan iemand me vertellen wat de bloeddruk moet zijn..
    Ben vanmorgen naar de vk geweest en t was 120/87
    Nu zei ze dat de onderdruk niet hoger mocht komen dan 90..
    ik heb 87 :confused: is dit iets om me zorgen over te maken?

2. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Nee, dat is geen reden om je zorgen te maken.

Ik heb mijn gehele zwangerschap een onderdruk gehad van ongeveer 85. Pas als hij ECHT boven de 90 komt, gaan ze je in de gaten houden.

3. Secretje

Secretje Actief lid

28 aug 2006
    372
    0
    0
    Inderdaad nog geen zorgen over maken hoor. Hier was in mijn vorige zwangerschap in het begin mijn onderdruk 90. Pas toen die verderop in de zwangerschap boven de 95 uit kwam werd ik doorgestuurd naar het ziekenhuis en moest ik het rustiger aan doen.

Bij deze zwangerschap ben ik begonnen met 82 onderdruk. Daarna is hij opgelopen tot 94 en weer gezakt naar 80 (en dat in 10 weken tijd).

4. Secretje

Secretje Actief lid

28 aug 2006
    372
    0
    0
    Ik sta trouwens vanwege de bloeddruk onder strenge controle (om de ongeveer 2 weken naar de verloskundige), maar dat komt omdat het bij mijn 1e zwangerschap niet goed ging vanaf 30 weken (ernstige complicaties) en ik nu het allemaal nogal eng vindt. Ook was in het begin van mijn 2e zwangerschap mijn bloeddruk in nogal gestegen, dus dat was een teken dat ik meer controles nodig had.

5. Pollewop

Pollewop Actief lid

7 dec 2006
    477
    0
    0
    Moeder zijn!!
    Dus zoals ik t goed begrijpt, krijg je een onderdruk omlaag als je t rustig aan gaat doen?

6. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Normaal gesproken krijg je hem idd met veel rust omlaag.
    Ook ik ben pas doorgestuurd toen onderdruk 95 was. Als ik jouw was zou ik me nog niet druk hierover maken hoor, levert alleen maar stress op.

7. Pollewop

Pollewop Actief lid

7 dec 2006
    477
    0
    0
    Moeder zijn!!
    ok thanxxx

Deel Deze Pagina