38 weken nu en ik (vr)eet als een idioot.... Had ik in het 1e trimester nergens trek in(misselijk gevoel, vieze smaak in mijn mond). Het lijkt wel of ik het nu 3 dubbel in haal!!! Niet normaal.... Ik kan de hele dag wel eten. Ik hou me gelukkig nog wel aan een normaal eetpatroon omdat ik nog een man en een kind heb, maar anders at ik 2x per warm, en dan het liefst dingen als kip kerrie, bami, nasi, macaroni, lasagne, pizza, tosti's, verse broodjes a la bakker bart.... Ik ben dus verslingerd aan het wat pittiger eten, daarnaast eet ik graag snoeptomaten en sla(vooral ijsbergsla, dat kraakt zo lekker, hahaha), Ook curry en schaschlik saus is een craving. Om nog maar te zwijgen over de combi zilveruitjes met kaas.... Ook drink ik me ongeluk in de melk, en daar doop ik het liefst verkada nizza koekjes in(en dan niet netjes 2, nee, liefst een hele stapel, snachts als ik honger heb grijp ik ook naar deze combi). Maar, brood vind ik niks, althans, bepaald brood, liefst eet ik tarwe tijger of tarwe met sesamzaadjes. Normaliter lust ik ook wel graag grof volkoren, of 7 granen, maar ik vind dat nu dus smaken naar karton. Nog meer zwangere dames die alleen nog maar kunnen eten of aan eten kunnen denken? het water al in de mond loopt bij het idee van een bord met bepaald voedsel??? En wat verslind je dan?? waar kun jij kilo's of liters van op?? Schaam je niet en vertel het hier
Ik heb de hele zwangerschap niet een abnormale eetlucht gehad, en heb nu juist minder nog trek. Vorige zwangerschap had ik dat wel heel erg
Ik mag niet oordelen. Kom net in mijn uppie van de Mac vandaan en heb een dikke vette burger gegeten. Frietjes met extra frietsaus en een milkshake. Had er gewoon zoveel zin in!!! Verder ook de gehele dag extra hoger. Eet dan een boterham extra. Dek tegenwoordig voor mijzelf wel de tafel. Brood en beleg en groot glas optimel. Op deze manier eet ik wel wat meer, maar verder niet ongezond. Ben geen zoetekauw en in chips en koek heb ik zelden zin. Dat scheelt denk ik wel haha
Het valt op zich wel mee hier. Wel bij ontbijt +lunch 1 boterham met kaas en komkommer. 's avonds móet ik 2 volkorencrackers met kaas en komkommer en 3 plakjes komkommer ernaast op het bord
Oh, en vanmorgen ben ik naar de HEMA gerend voor een tompouce (las gisteravond dat ik die dus gewoon mag eten tijdens de zwangerschap)
Herkenbaar!! Ik heb altijd al van eten gehouden maar at meer omdat ik zin in lekkere dingen had, nu word ik elke ochtend 7 uur wakker van de honger en die blijft de hele dag aanhouden.. pffff vervelend moet echt opletten anders word ik tonnetje rond.
Nee niet herkenbaar iedereen vraagt of ik cravings heb maar dat heb ik dus niet ook niet in m'n vorige zwangerschap. In de eerste 14 weken vond ik rauwkost alleen niet te eten maar ook dat kan weer en er is niets wat ik niet eet. Maar ach je kunt er best wat aan toe geven toch?!
Ik eet wel meer ja. Daarnet een reep Johnny Doodle chocolade op (witte met merengue en nep-aardbeien). Mjah. Ach ja. Soms vind ik dat ik wel voor 2 mag eten hoor.
Ohjaaaaa! Ik had bij m'n dochter een knackworst verslaving en dit x lus ik elke week wel een tompouce
Oh erg he! Hier weer verslingerd aan de jus d Orange, alleen die van Cool best met vruchtvlees... en afgelopen weekend heerlijk broodjes kroket gegeten tussen de middag
Ben al weken op dieet door zwangerschapsdiabetes. Hoe erg is dat!!! Ik denk heel de dag aan eten: vooral chocolaaaaa, tompouce van de bakker of ander gebak van de bakker, saucijzenbroodjes. Ik denk aan kilo's sushi, chips, hamburgers! Als ik mocht, zou ik los gaan!!!!! Mijn hoogtepunt van de dag is: mijn evergreen 's middags! Nou daar zou ik normaal niet naar kijken. Hopelijk kan ik me inhouden als ik bevallen ben.
@Floeperd @klaver85 Nou ja, rennen was het niet met mijn dikke buik, maar met de auto lukte het wel. En hij was lekker
ik heb onwijs vaak zin in een bepaald gerecht of wat lekkers maar elke keer als ik het dan eet is het een teleurstelling haha. in mijn hoofd smaakt het elke keer veel lekkerder dan in t echt, ik heb een kritisch tongetje gekregen volgens mij
Na ziek geweest te zijn tot week 19 en bijna niets gelust te hebben ga ik nu los. Ik ben dol op harde broodjes met kruidenkaas, broodje haring, alle vormen van vis, kip kerrie met rijst, smeuige pasta... en taartjes.
Heel herkenbaar! Vorige zwangeschap totaal geen last van gehad. At toen gewoon iets meer. Nu echt de hele dag door honger.. Elke keer alweer een uurtje nadat ik heb gegeten. Daarom probeer ik steeds kleine porties te eten. Alleen soms verlies ik m'n zelfbeheersing en werk ik ineens drie koeken weg. Maar hopen dat dit niet de hele zwangerschap blijft aanhouden. Het verschilt ook per dag waar ik ineens zin in heb. Zometeen lekker poffertjes maken als toetje
Volgens mij hoeft 2x warm niet noodzakelijk slecht te zijn. Doe ik iig al maanden en ben tot nu toe volgens mij niet extreem veel aangekomen (bijna 5 kg en nu bijna 24 weken). 3x zelfs eigenlijk als je havermoutpap als ontbijt meeneemt. En dan voor lunch restjes van vorige dag of van eerder ingevroren. Moet wel zeggen dat ik dan tussendoor amper honger heb. Meestal tussendoor s ochtends fruit en 's middags tomaatjes
Ik herken het precies.. Hier ook de hele dag alleen maar aan eten denken. Dan nog niet eens alleen 'lekker eten' zoals mn vriend zegt; je wilt alleen maar lekker eten. Ja natuurlijk, chips, snoep (zure snoep), koek, ijs en gebak gaan er natuurlijk de hele dag wel met gemak in. Maar ik kan ook zo de hele dag aan appels, kiwis & watermeloen denken of aan tosti. Dus ook 'normaal' eten gaat er met alle gemak de hele dag wel in. Als het aan mij ligt, eet ik dan ook elk uur op de dag wat.. van lekkere dingen tot aan fruit of brood. Alsof ik geen stop heb.