Aantal vraagjes..

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Vlinderr, 31 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    #1 Vlinderr, 31 aug 2010
    Laatst bewerkt: 31 aug 2010
    Hoi,

Ik heb een paar vraagjes..

1. Ik ben nu 25+2 weken zwanger en heb sinds 3 dagen last van mijn linker lies. Met name 's avonds. Ik kan de pijn moeilijk omschrijven, maar vind het dan moeilijk om een goede lig/zit positie te vinden. Vooral met omdraaien/opstaan/bewegen is het pijnlijk. Kunnen dit de banden zijn?

2. Ik voel het kindje af en toe heel laag liggen, net of er iets zwaars op mijn blaas drukt en of het er zo uit kan komen. Heb dit overigens niet elke dag. Is dit wel normaal? (en voel het dan ook vaak schoppen bij mijn kont/staartbotje...zelfde plopjes als wat ik dan aan de voorkant voel). Moet het kindje nu niet juist omhoog groeien? Mijn buik is ook nog bescheiden. Kan het zijn dat het kindje dan diep ligt? of komt de buikgroei gewoon later op gang?

Alvast bedankt!

Groetjes Vlinderr

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

het eerste is typisch bandenpijn. Kan geen kwaad, is alleen vervelend voor je.
    Het ene kindje ligt laag het andere hoger. Geen probleem. Bij de ene vrouw groeit de buik al bij 12 weken bij de andere pas veel later. De verloskundige houdt de groei in de gaten van je baarmoeder, als dat goed is maakt het niet uit uit dat je aan de buitenkant nog niet zoveel kunt zien.

Mirjam

3. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Bedankt!

Deel Deze Pagina