Ziektewet en vakantie

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Bloem4, 26 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloem4

Bloem4 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.627
    779
    113
    Vrouw
    Goedeavond,

Vanwege mijn zwangerschap zit ik voor mijn eigen werk 100% in de ziektewet. Dit is ook bekend bij het UWV.
    Omdat de bedrijfsarts wilt dat ik wel sociaal onder het team blijf doe ik max 12 uur kantoorwerk (50% van mijn uren).

Mijn teamcoach blijft me opdringen dat ik mijn volledige vakantie uren in zet bij vakanties (in april 1 week gehad en straks in juli 3 weken). Mogen ze eisen dat ik mijn vakantie uren in zet bij 100% ziektewet?

Alvast bedankt voor het antwoord!

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Bloem4,

Je geeft aan dat je 100% ziek bent maar toch gedeeltelijk aan het werk bent. Je werkgever wil nu dat je vakantie uren opneemt als je met vakantie gaat.

Helaas kan ik je hierover niet adviseren. Dit is namelijk een arbeidsjuridische vraag. Je kan hiervoor contact opnemen met het Juridisch Loket, telefoonnummer 0900 8020. Als je een rechtsbijstandsverzekering hebt of je bent lid van een vakbond kan je het daar ook navragen.

Ik wens je veel sterkte met je gezondheid en hoop dat je snel antwoord vindt op je vraag.

Met vriendelijke groet,

Yvonne
    UWV Webcare Team

Deel Deze Pagina