Vraag aan alle gescheiden mama’s met kinderen

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door merah, 14 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.744
    6.557
    113
    Vrouw
    Bij mij gingen de toeslagen al in op moment dat ik op een ander adres ingeschreven stond dan mn ex. 'Gescheiden van tafel en bed'
    Maar dat is ook alweer 4 of 5 jaar geleden. Weet niet hoe dat nu zit.
     
  2. Kwek

    Kwek Fanatiek lid

    16 mei 2009
    3.053
    1.163
    113
    Centrum België
    Veel hangt natuurlijk af van je vaste kosten.

    Ik heb een loon van ong 2900 netto, geen alimentatie maar vaste maandelijke kosten/uitgaves van 2450€ , waarvan iets minder dan de helft opgaat aan hypotheek.
    En daar moeten dan nog kosten vanaf zoals onroerende voorheffing, onderhoud wagen, schuldsaldoverzekering, uitstapjes etc...

    Voor de dagdagelijkse kosten voor de kinderen (kapper, kledij, etc) staat ieder in voor zichzelf, maar het kindergeld (maandelijks in BE en 300€/maand) gaat op de gemeenschappelijke rekening die we speciaal hiervoor aangehouden hebben. Daar gaan dan bv kosten voor school, dokter, opvang, lidgelden etc vanaf.

    Sterkte naar de toekomst toe en zorg goed voor jezelf!
     
  3. vlindermoeder

    vlindermoeder Fanatiek lid

    30 mrt 2009
    1.982
    522
    113
    Hier
    Je kunt een proefberekening maken om op de website van toeslagen.

    Let op dat als je veel geld op je rekening hebt, je bepaalde toeslagen niet krijgt.

    Wij hebben een advocaat en een financiël adviseur. Gelukkig gaat het hier ook in harmonie. Dus we zijn op zoek naar de beste constructie voor beide. Als je wil mag je een pb sturen.

    Sterkte
     

Deel Deze Pagina