Vraag aan alle mama's met meer dan één kind...

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Nacho, 9 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Ik bedoel dat als meerdere kinderen gelijktijdig luiers dragen je er sneller vanaf bent dan als je wacht tot de eerste uit de luiers is, dan begin je weer opnieuw en heb je geen overlap.

2. sanna1986

sanna1986 Niet meer actief

Oh zo... Ja ach zo erg is het niet om luiers te verschonen ..

3. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Nee vind ik ook niet hoor, maar ik denk dat als je kindje zindelijk is hij in zijn algemeenheid al wat zelfstandiger is. De afweging of je de afhankelijke periode zo min mogelijk kinderen wil hebben of juist allemaal tegelijk zodat je er snel voorbij bent. Ik weet het niet. Het valt toch niet te plannen ;)

4. sanna1986

sanna1986 Niet meer actief

Je kan alleen maar plannen wanneer je begint met proberen inderdaad.

Merk wel dat het heel makkelijk is nu. Als ik t aan het voeden ben dan kan e zichzelf prima vermaken.

5. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.313
    2.597
    113
    Toen onze oudste anderhalf was.
    Heb ook een ks gehad.
    Tot onze verbazing was het bijna in een keer raak en was de oudste 2 jaar en 3 maanden.

Vooral nu ze ouder zijn en allebei even op school is het fijn dat ze vaak nog een beetje in dezelfde levensfase zijn.

6. ZaZou

ZaZou Fanatiek lid

18 nov 2010
    2.456
    0
    36
    Hier zit tussen de 1e en de 2e 20 maand verschil. Ik vond het in het begin erg heftig. Ze hadden allebei veel aandacht nodig. Oudste was nog niet zo zelfstandig. Nu ze allebei wat ouder zijn kunnen ze erg leuk samen spelen, dat vind ik wel een groot voordeel. Onze 2e is een vlotte dame dus die trekt zich erg op aan haar grote broer. Tussen onze 2e en 3e zit bijna 2,5 jaar en ik moet zeggen dat dat ook heel erg leuk is. Ze maken bewust alles mee en kunnen goed meehelpen. Onze oudste is nu net 4 en zit dus op school en ik moet zeggen dat ik dat wel een heel gedoe vindt. Gesleep van en naar school etc. Met kort op elkaar heb je daar dus minder last van ;) ook idd het ritme dat gelijk loopt grotendeels is erg prettig. Zo heb je naast alle drukte en hectiek (want dat is het wel met kleintjes dicht op elkaar) toch wel wat tijd voor jezelf.

7. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.424
    447
    83
    Limburg
    Hier 2 kinderen. Met 2 jaar ertussenin, ze hebben nu heel veel aan elkaar. Toen oudste een jaar was zijn we weer begonnen.

8. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Hier ook precies 2 jaar ertussen, ik vind het perfect :)

9. Jib

Jib Actief lid

15 jan 2011
    141
    0
    0
    Tussen mijn oudste en de jongste zit 3 jaar en 10 maanden.
    afgelopen april is mijn jongste moppie geboren. wij hebben er bewust voor gekozen om er zo lang tussen te laten zitten, het is nog steeds voor ons een ideale situatie. De oudste is al wat zelfstandig en vermaakt zich over het algemeen prima. Snapt dat hij af en toe moet wachten en luistert over het algemeen goed.
    Na de vakantie gaat hij ook naar school, dan heb ik nog meer tijd voor de kleine.

Ik heb genoten van de afgelopen 4 jaar, dat ik voor mijn zoontje alle tijd had om van hem te kunnen genieten. Nu hij strakjes naar school gaat heb ik ook alle tijd om te kunnen genieten van mijn dochtertje.
    Niet dat je niet kunt genieten als de leeftijden wat minder lang uit elkaar liggen maar het is toch drukker.

10. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.027
    5.242
    113
    Een leeftijdsverschil van 2/3 jaar vond ik ideaal. Het oudste kind is al een beetje zelfstandig, kan zelf staan, lopen, op de trap, in bed, even wachten, kan met je praten en is misschien al (een beetje) zindelijk.

11. fanona

fanona Bekend lid

9 dec 2014
    892
    336
    63
    Mijn oudste twee schelen 2,5 jaar en dat was heel fijn. Oudste was al zelfstandig en vond het heel leuk dat er een baby bij was gekomen. Tweede en derde schelen maar 22 maanden en dat was/is lastig. Mijn tweede was echt niet klaar voor een jongere zusje, wil aandacht niet delen en ziet haar nog steeds als grootste concurrent , terwijl zijn kleinere zusje dol op hem is en het liefst alleen met hem wil spelen.

Deel Deze Pagina