Vraag aan dames die ook een keizersnee hebben gehad!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Minyaweth, 1 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Hallo meiden,

    Vlak na de keizersnede viel het mij op, dat het gebied rondom de wond 'verdoofd' aanvoelde. Het gevoel op mijn huid was daar een beetje weg. Mijn kraamverzorgster vertelde mij toen, dat dit normaal was en dit na verloop van tijd vanzelf weg zou trekken.
    Nu zijn we 4 maanden verder, en heb ik dit gevoel nog steeds.
    Komen meer mensen dit voor? Is dit erg? Moet ik HA inschakelen o.i.d.?
    Maak me er een beetje zorgen over....

    Liefs Minya.
     
  2. Assepoester

    Assepoester Bekend lid

    24 jul 2006
    927
    0
    0
    Leeuwarden
    Ik had begrepen dat het een jaar kon duren voor het weer goed was, en als het dan nog doof aanvoelde het ook niet weer beter zou worden omdat dat de zenuwen dan teveel beschadigd zouden zijn.
     
  3. Manuela79

    Manuela79 VIP lid

    7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ja het is hier hetzelfde. Ik wist al dat ik dit kon verwachten. Ik heb het ook gehad na mijn borstverkleining, het gebied rond het litteken was erg verdoofd.

    Zoals mijn bovenbuurvrouw al zegt, het kan zeker een jaar duren voordat het wegtrekt. Je moet je lichaam echt goed de tijd geven om te herstellen. Een keizersnede is nou eenmaal een flinke buikoperatie waar veelal te licht over wordt gedacht!
     
  4. Setteke

    Setteke Niet meer actief

    Ik heb 10,5 maand geleden een keizersnee gehad en het litteken en het gebied eromheen blijft doof. Kan inderdaad zijn dat dat zo blijft. Het kan bij mij ook zo vreselijk jeuken en steken als het weer gaat veranderen! En als ik ongesteld ben voelt het ook niet erg prettig aan!
     
  5. Agapi

    Agapi Bekend lid

    31 mei 2006
    688
    0
    16
    Cyprus
    Ik had dit in het begin ook, maar het is nu vrijwel geheel verdwenen. Kan inderdaad altijd zo blijven.
     
  6. Sylvie

    Sylvie Fanatiek lid

    20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    Ik heb ook een keizersnede gehad en heb zo goed als alle gevoel terug maar nog niet volledig. Mij is ook verteld dat dit heel normaal is, dat bij vele dit soms zelfs helemaal niet meer terugkomt. Vind het een vreselijk gevoel !

    Grtz x
     
  7. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Inderdaad Setteke! Bij mij jeukt het soms ook enorm! Om gek van te worden! Maar ik ben in ieder geval wel blij dat dit meerdere dames bekend voorkomt. Mij is namelijk niet verteld dat het tot een jaar kan duren voordat dit wegtrekt, Ɣls het al wegtrekt...
     
  8. Sylvie

    Sylvie Fanatiek lid

    20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    jep jeuken doet het ook nog en ook vind ik als ik menstruatiebuikpijn heb dan doet het ook pijn, hebben jullie dat ook?
     
  9. Manuela79

    Manuela79 VIP lid

    7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Wat trouwens wel goed helpt, althans dat was bij mijn borsten zo.... Probeer iedere dag de plek in te smeren en te masseren, het liefste met Vitamine E olie maar anders met een bodylotion ofzo. Ook al voelt het in het begin misschien vervelend aan, stevig masseren helpt de doorbloeding en kan helpen om het litteken te verminderen. Door een betere doorbloeding heb je dan ook minder last van het "dode" gevoel.
     
  10. Sylvie

    Sylvie Fanatiek lid

    20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    br ik kom daar eigenlijk niet aan, vind zo vies :-s
     
  11. Manuela79

    Manuela79 VIP lid

    7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    @sylvie; Hoezo vind je het vies om eraan te komen?
     
  12. Sylvie

    Sylvie Fanatiek lid

    20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    ja het voelt zo vies vind ik , net alsof ik niet aan mijn eigen lichaam kom dan, is ook nog steeds een beetje dik en donker van kleur, is toch normaal he?
     
  13. Manuela79

    Manuela79 VIP lid

    7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ja hoor, dat is heel normaal. Ik moest ook minimaal 1,5 jaar wachten na mijn borstverkleining om te kijken of er een litteken correctie nodig was. Het heeft toen ook erg lang geduurd voordat de kleur en dikte minder werden.

    Maar dat gevoel dat het niet jouw lichaam is dat je aanraakt, dat is juist het dode gevoel wat je hebt. Juist dat stevig masseren wat ik noemde, helpt hiertegen. Het is in het begin niet even fijn maar bij mij heeft het goed geholpen. En dan niet zachtjes erover aaien, maar juist wat meer druk uitoefenen (tenzij het pijn doet natuurlijk).
     
  14. Sylvie

    Sylvie Fanatiek lid

    20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    ga het toch eens proberen dan, effe verstand op O :) vind het zo een vieze streep op mijn lichaam ! Bedankt voor de tip !
     
  15. mam85

    mam85 Fanatiek lid

    3 jul 2007
    1.729
    0
    0
    mama!
    hier ook nog geen gevoel weer. vind het grappig voelen haha
     
  16. jantina

    jantina Fanatiek lid

    13 aug 2006
    1.551
    0
    0
    Nop hier ook nog steeds gevoelloos...
     
  17. Mirelle

    Mirelle Actief lid

    11 dec 2006
    469
    0
    0
    Oss
    Hier ook, is heel normaal.
    Het was echt naar om eraan te zitten maar heb toch door gezet.
    En dat werkt!
    Het gevoel is zeker nog anders, maar door er veel aan te zitten (of aan te laten zitten ;) ) wen je aan dat gevoel en maakt het weer eigen.

    Dik is mijn buik ook nog, een vriendin van mij noemt het een keizerlijk buikje. Hihihihi.

    Groetjes, Mirelle.
     
  18. Kathy

    Kathy VIP lid

    22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, Belgiƫ
    Serjenka is vorig jaar in maart geboren via een keizersnede en nu pas heb ik het gevoel terug op die plaats waar ik het kwijt was. Ik heb er dus ongeveer een 1jaar half over gedaan, tegen dat het gevoel terug kwam.
     
  19. tweeling

    tweeling Fanatiek lid

    9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    nou ik voel dus ook nog niks, maar dat het weg kon blijven wist ik niet...

    maar wanneer kwam het bij jullie dan weer terug daar ben ik dan wel benieuwd naar!
     
  20. Duveldraakje22

    Duveldraakje22 Fanatiek lid

    22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Heel herkenbaar. Mij is zelfs verteld dat je gevoel daar altijd wat verdoofd zal blijven. Ze hebben je zenuwen doogesneden en bij de een groeit dat wel weer goed aan en bij de ander helemaal niet.
    Ik zou me er niet druk over maken en anders gewoon eens aan de HA vragen.

    Liefs,
    Duveldraakje
     

Deel Deze Pagina