Vraag aan dames die ook een keizersnee hebben gehad!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Minyaweth, 1 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jingels

    jingels VIP lid

    8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Dames, het enige wat echt helpt: vitamine E creme!
    Masseer dit 3x per dag in, je litteken gaat niet weg,maar wordt wel minder rood en veel soepeler.
    Ik vind trouwens dat ze dit standaard zouden moeten adviseren na een KS als je krammetjes eruit zijn.
     
  2. mamalieske

    mamalieske Fanatiek lid

    14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Pff een ks handig, naja hier niet hoor.
    Ik heb eerst tot de 10cm gepuft en heb toen alsnog de ks gekregen. (die stond gepland maar Isa kwam een weekje of 3 te vroeg en het personeel van de ok was nog niet aanwezig)
    Ik had dus totaal geen handige bevalling en een ks is dat in mijn ogen al niet. Het is gewoon een zware operatie.

    Ik heb trouwens geen krammen of zichtbare hechtingen alles is onderhuids gehecht en je ziet echt maar een streep. De wond is nog niet helemaal dicht op 1 punt is die nog open omdat het iets ontstoken is geweest, hebben meer dames hier last van gehad?
     
  3. mamalieske

    mamalieske Fanatiek lid

    14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    OOh ja en hoelang heb je nog last van dat bolle buikje volgens mij is dat geen vet rolletje maar de baarmoeder die nog niet gezakt is? Kan dat?
     
  4. Manuela79

    Manuela79 VIP lid

    7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    @mamalieske; die opening op een gedeelte van de wond heb ik nu niet, maar wel gehad met mijn borstverkleining. Goed schoonhouden en bij mij is het later alsnog netjes dichtgegaan. Wel opletten dat het niet gaat ontsteken oid, als je dat denkt, meteen contact opnemen met je huisarts of gyn.

    Wat betreft dat bolle buikje, dat is volgens ten gevolge van littekenweefsel in je buik. Heeft ook tijd nodig om te herstellen maar komt volgens mij vanzelf wel weer goed.
     
  5. PetraK

    PetraK Fanatiek lid

    19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    @Manuela
    Danischa is zo vroeg geboren omdat ik zwangerschapsvergiftiging had.
    Ze hebben Danischa na de geboorte even opgang moeten helpen, maar daarna heeft ze het helemaal zelf gedaan. Ze heeft alleen de eerste dag de cpap gehad, en nog niet eens de hele dag, maar gewoon een uurtje ofzo. Daarna deed ze het zelfstandig met ondersteuning van een snorretje. Danischa is bere sterk geweest, in de couveuse en er buiten. Mocht ook al ver voor mijn uitgerekende datum mee naar huis. Bij 36 wk en 4 dagen al. Zo goed deed ze het, en zo goed doet ze het nog steeds ;)

    ---

    Dat bobbeltje, dat kan ook inderdaad even duren voor het echt weg is .... dubbelbuikje noemde mijn gyn het...Na een half jaar moet dat langzaam minder worden.. Kan ook eerder, ik heb er zelf nooit zo opgelet eigenlijk ;)

    Voor mij boeide verder die hele keisersnee niet, mijn kindje vond ik belangrijker... En daar gaat het gelukkig heel goed mee
     
  6. mamalieske

    mamalieske Fanatiek lid

    14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Zo denk ik er precies ook over, als ik dat laatste stukje natuurlijk was bevallen had het met Isa misschien niet zo goed gegaan.
    En eerlijk is eerlijk ik had mezelf dat nooit en te nimmer vergeven.
    Nee dan moet mama maar ff op de tanden bijten en een dikke pens hebben ;) het was elk pijntje waard.
     
  7. Cynthia85

    Cynthia85 Bekend lid

    4 aug 2006
    799
    0
    0
    Gezondheidzorg
    Schiedam
    Mijn wond is na de ks ook gaan ontsteken, er is niet veel aangedaan, betadinegaasjes erop. Maar ik merk wel dat dat stukje wat ontstoken was nu nog veel roder is dan de rest. Wat ook zo raar is, mijn zus heeft ook een KS gehad en haar wond is veel langer dan die van mij? Terwijl hij kindje ietsje kleiner? Of verschilt dat gewoon per persoon?
     
  8. nijn37

    nijn37 Fanatiek lid

    13 aug 2006
    2.458
    2.152
    113
    Ik heb ook vrede met het feit dat het een keizersnede is geworden hoor, het was nu eenmaal niet anders. Onze kleine meid lag in stuit (kwamen we met 36 weken achter). Er is geprobeerd haar te draaien maar dat lukte niet. De situatie was gunstig voor een natuurlijke bevalling en daar hebben we ook op gewacht, maar ze wilde maar niet komen. Uiteindelijk is er een keizersnede gepland voor 42 weken + 1 dag, maar braken mijn vliezen 2 dagen eerder. Er was echter geen weeënactiviteit, geen ontsluiting en de kleine had in het vruchtwater gepoept. Toen was het dus wel duidelijk. En natuurlijk is uiteindelijk het allerbelangrijkste dat zij gezond is geboren en heb ik dit alles er zeker voor over. Maar dat neemt niet weg dat ik graag anders had gewild natuurlijk. Het is overigens niet zo dat ik vaak te horen heb gekregen dat een ks zo makkelijk is, maar een paar keer. De meeste mensen hebben inderdaad wel door dat het een zware buikoperatie is.

    En wat betreft dat buikje: ja vreselijk irritant. Ben nu bezig met de laatste paar kilootjes kwijt te raken, maar die verdwijnen overal behalve op die buik. Is volgens mij dus ook meer een spierkwestie. Dus ik doe braaf mijn buikspieroefeningen en die helpen inmiddels wel een beetje. Maar nog steeds niet genoeg om in al mijn gewone broeken te passen. Balen zeg. Misschien wil ik ook gewoon wel te snel, maar ik wil gewoon weer lekker mijn normale kleren aan.
     
  9. twijfelaartje

    twijfelaartje Actief lid

    6 jun 2006
    220
    0
    0
    Herkenbaar! Jeuk heb ik niet maar inderdaad als ik ongesteld moet worden heb ik last van de wond! Wat fijn dat jullie dat ook hebben! (niet voor jullie dan maar dat er nog meer zijn)
     
  10. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Keizersnee makkelijk??? I wish!
    Ik heb eigenlijk gewoon 2 bevallingen gehad. Eerst 12 uur vol in de weeën, en dan word er besloten om een keizernee te doen... Die overigens ook niet pijnloos bij mij verliep. Ik was onvoldoende verdoofd.
    Het herstel is zeker erg zwaar en zeer pijnlijk, maar als ik nu achteraf kijk, vind ik dat ik wel redelijk snel ben genezen.
    Ik riep altijd 'bevallen kan ik niet, maar genezen des te beter' :)
    Maar inderdaad...probeer maar eens in bed te stappen zonder dat je de tranen in je ogen schieten van de pijn, eruit stappen precies hetzelfde verhaal. Heeeeeeeeeeeel voorzichtig op de wc gaan zitten (khad zelfs al 2 keer in mijn broek gepist omdat ik het niet op tijd kon halen) Afdrogen na het douchen? Doen we makkelijk 15 minuten over, want één verkeerde beweging en je had het idee dat je hele onderbuik weer open lag.
    Niemand mocht me aan het lachen maken, want dat trok erg pijnlijk aan mijn hechtingen. Niezen? OH MY GOD!
    En zo kan ik eigenlijk nog wel even doorgaan... Nee, het is allemaal absoluut niet makkelijk!
    Ik zal nooit beweren dat iemand die via de natuurlijke weg is bevallen geen herstelperiode heeft, maar ik geloof niet dat die zo heftig zal zijn als wanneer je via een keizersnee bevalt.

    Bij mij is de wond ook iets gaan ontsteken. Ik heb het toen zelf schoon gehouden en het was gelukkig binnen een week weer genezen.
    Ik merk wel dat die plek nog wel het gevoeligst is.
    Ook heb ik nog steeds zo'n mooie buidel (dubbel buikje :) ) die er behoorlijk bijflubberd. Ach ja... ik ben er niet mooier op geworden in ieder geval!
     
  11. bive

    bive Actief lid

    26 apr 2007
    177
    0
    0
    Hier ook heel herkenbaar dat rot gevoel van een KS. Nu na 9 maanden blijft het een beetje dood voelen allemaal. Ik moet wel zeggen dat de KS een eitje was bij de drie dagen die ik ervoor had. Bij mij was de bevalling echt een ramp en ging er van alles mis. Toen ik na drie dagen eindelijk! een ks kreeg, kwam dat echt als een verlossing. Als ik ooit nog een keer ga bevallen, mogen ze die snee gewoon weer open maken.
    groetjes bianca
     

Deel Deze Pagina