Ik ben nooit de slankste geweest en meestal niet erg actief bezig met mijn gewicht, maar zo stiekem waren er sinds de bevalling 2,5 jaar geleden een kilo of 7-8 bijgekomen. En ik weet precies hoe het komt, gewoon te veel snoepen/eten en soms ook wel gewoon te veel ongezond . Oke, dus 2 weken geleden besloten om toch wat te gaan opletten, om weer wat kilo's eraf te krijgen. Dus geen frisdrank meer, meer groenten, meer water, een boterhammetje minder, wat vaker vetarm broodbeleg en vooral ook (veel) minder snoepen e.d. Niet echt spectaculair in mijn ogen, maar gewoon gezond. Maar... volgens de weegschaal zijn er 3,5 kg af!? Ik heb wel eens gehoord dat eerste kilo's het snelst gaan, maar dit vind ik wel heel erg snel, in 2 weken. Hoe kan dit en is dit eigenlijk wel goed? Hopelijk zijn er hier ervaren afvallers die beetje weten hoe dit zit?
ik ben deze week 4,5 kg afgevallen door koolhydraatbeperkt dieet eerste kilo's gaan het snelst omdat t vocht is. koolhydraten houden 4x hun eigen gewicht vast dus dan gaat t heel snel. geniet ervan
De eerste weken gaat het idd sneller. Met name vocht. Hou het in de gaten en anders iets meer eten. Vetarm is overigens niet beter hoor. Vetten heb je nodig voor je hormoonhuishouding, stoelgang, hersenen, smaak en verzadiging. Even een tip
Idd vetarm is niet altijd beter! Zorg idd dat je geen suikers eet (dat zit overal in). Verder kan je best snel afvallen en nee dat is niet alleen maar water. Mijn man is 13 kg afgevallen in 21 dagen (16 kg totaal in 46 dgn) door een stofwisselingskuur en er zit nog geen grammetje aan! Zorg dat je sowieso 2 ltr per dag drinkt!
3,5 kg in 2 weken is niet zo heel vreemd hoor Dit wordt nog wel minder. Ik vind het belangrijk om bij te houden hoeveel calorieën ik binnen krijg, om ervoor te zorgen, dat ik nog wel voldoende energie binnen krijg. Ik gebruik daar de app MyFitnessPal voor. Daar kun je invullen hoe actief je bent en hoeveel je zou willen afvallen. De app berekent dan hoeveel calorieën je binnen zou moeten krijgen. Dan voer je zelf in wat je eet op een dag (alles met een streepjescode kun je scannen, dus ook de voorgesneden roerbakgroente enzo )en de app houdt alles bij. Als je op een dag te weinig calorieën hebt binnen gekregen, waarschuwt de app ook. Want als je gaat crashen, is het niet goed voor je lichaam! En volg uiteraard je gevoel. Je kunt heel goed diëten zonder honger te lijden! Is beter zelfs... Maar 3,5 kg in je eerste 2 weken is nog niet crashen Goed bezig!
Zie het als mooi meegenomen Ik heb dit nog nooit gepresteerd haha.. bij mij is het altijd tussen de 500-700 gram.. ook prima trouwens. Succes!
Nee ik zou zeggen dat dit best normaal is. Ik schommel met ongv. 3 kg mijn normale gewicht is ongv. 55 op het moment (sommige dagen is het rustig 57-58) daarvoor was het 59 en 64 (na de bevalling) en viel dan rustig per 3 weken exercise 6-7 kg af. Zolang je geen 15kg+ afvalt door niks te eten is dit niet zo heel erg, zolang jij je maar niet vermoeid en uitgeput gaat voelen en als je dan nog wel redelijk normaal eet dus niet helemaal niks is dat ook niet zo heel erg.
Ik ben pas begonnen met weight watchers.. De eerste week was er 3 kilo af Die week erop 1 kilo Vorige week 1,2 kilo Ben benieuwd morgen De eerste kilos gaan het snelst...