Ik doe het haar van mijn dochter altijd echt goed uitkammen onder de douche, met conditioner in haar haar. Daarna gaan er meestal vlechten in. Anders kan in de volgende dag wel weer opnieuw beginnen. In ochtend haal ik dan steeds de vlecht weer uit, maak het een beetje vochtig en doe er wat spul en olie in, weer kammen, weer vlechten. En dat dan herhalen tot ik het weer ga wassen en met conditioner doe. Ze heeft trouwens geen kroeshaar. Maar gewoon veel krullen en veel, dik haar. Het pluist en klit heel snel. Krultype 3a.
@Lovely83 De curly girl methode werkt niet voor elke krullenkop Zo hebben mijn beide kids echt een echte shampoo nodig 1x per week. De jongste krabt zichzelf anders een ongeluk en de oudste krijgt door alleen wassen met conditioner of co-wash haaruitval. Ze hebben alleen producten van de Black hair shop, zonder rotzooi erin. De LOC methode is tot nu toe het beste voor hun haar. Enige wat ik van tijd tot tijd verander, zijn de producten zelf. Soms heeft hun haar net iets meer voeding nodig namelijk.
Ik kende de LOC methode niet trouwens. Met Curly Girl methode doe je er gel in om het vocht in het haar te sealen. Dat werkt verrassend goed (wel een siliconen vrije gel pakken die niet hard word). Maar ik heb wel het idee dat het die curly girl methode voor zwart (kroes of kroezig) haar niet altijd geschikt is. Word vooral door wat lichtere types (blank, mediterraan etc) met krullen gebruikt. Ik heb het van een Marokkaanse vriendin van mij bijvoorbeeld. Zelf doe ik inmiddels ook curly Girl methode. Ik heb wat minder krullen als dochter. Maar bij mij doet het ook veel goed.
Bij de LOC methode doe je eigenlijk hetzelfde, het vocht sealen, maar dan met een crème. Leave-in, oil en dan Cream. Je kunt de oil en Cream ook omdraaien. Ik heb van aunt jackies een “gel” Curl boss heet het. Deze gel wordt ook niet extreem hard, zoals veel gels wel doen en het ruikt heerlijk. Zelf heb ik ook het vermoeden dat de curly girl methode vooral goed werkt op de minder heftige krultypes (tm max 3a). Al ligt het denk ik ook maar net aan je hoofdhuid etc of deze methode iets voor jou is. Dat is het vaak met krullen, je hebt zoveel verschillende texturen, hoofdhuiden, etc. Voor iedereen werkt weer iets anders super goed.