Vraagje kinderopvangtoeslag

Discussie in 'De lounge' gestart door Tese, 4 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tese

Tese Niet meer actief

Mijn beide kids gaan 2 dagen in de week naar het kdv. Deze dagen wil ik niet zomaar opgeven aangezien ik er een jaar op heb moeten wachten tot ze mochten komen.
    Maar nou heb ik geen werk en ook nog niet gehad in 2011. Hoeveel moet je werken minimaal per jaar om er recht op te hebben? Weet iemand dat? Ik ben op zoek maar stel nou dat ik er nog een half jaar over doe of dat ik uiteindelijk maar een maand werk dit jaar. Kom ik dan niet in de problemen? Ik heb al op internet gezocht maar kon niet echt een antwoord vinden.
    Ik weet niet of het relevant is maar ik krijg ook geen uitkering ofzo, we leven van ons spaargeld.

2. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

volgens mij maar een korte tijd. Dacht een maandje ofzo.
    Ken iemand die heeft in jan gewerkt en nu gestopt maar wel recht heeft! Kijk dat is leuk :)
    Maar je partner moet ook wel werken/ gewerkt hebben. Dacht namelijk dat beide een salaris moesten hebben.

3. Tese

Tese Niet meer actief

En ik verdien trouwens wel iets via internet, is een soort thuiswerk. Dat is ongeveer 100 euro per maand. Hoe zit het dan?

4. Soraya

Soraya Bekend lid

30 dec 2006
    836
    0
    16
    Randstad
    Al is het maar een dag. Als het maar geregistreerd staat. Raar, maar waar. Succes!

5. Soraya

Soraya Bekend lid

30 dec 2006
    836
    0
    16
    Randstad
    Geregistreerd = wit werk

6. Tese

Tese Niet meer actief

Ok dus dat werk wat ik via internet doe telt ook mee.

7. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

ja je moet er belasting over betalen. Dan is het werk wat geld. Doe je dat?

8. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.237
    6.102
    113
    Ja als je dit jaar nog gaat werken dan heb je er recht op, maar als je geen baan vind kan je wel alles terugbetalen..

9. Soraya

Soraya Bekend lid

30 dec 2006
    836
    0
    16
    Randstad
    Ik begrijp dat ze nu wit werkt, dus is het in orde lijkt mij.

10. Tese

Tese Niet meer actief

Ik moet er nog belasting over betalen maar dat ga ik wel doenp

11. Desert

Desert Fanatiek lid

18 jul 2008
    3.216
    0
    0
    Nou ik had dit probleem dus ook....ik was in augustus aangenomen bij een beveiligingsbedrijf, moest wachten op mijn screening, dus pas in oktober aan de bak. Ging vrijsnel weg bij t bedrijf en begon bij een ander beveiligingsbedrijf, weer wachten op mijn screening..en heb t toen dus wel uitgezocht...

Ik heb tot nu toe dus vanaf t moment dat mijn zoontje op kdv zit(sept 2010) 3 maanden gewerkt, maar ik mag dus de overige kosten dus wel terug betalen he..hoeveel dat is weet ik nog niet.

Want ik dacht zelf dus, omdat ik een WAO uitkering heb er ook een deel recht op heb....niet dus, alleen als je WW of ZW hebt.

Staat ook op de site van de belastingdienst, dat als je geen werk hebt, de opvangtoeslag zelf stop moet zetten...

12. Tese

Tese Niet meer actief

Ja maar ik heb in principe dus wel werk. Ik verdien er alleen maar 100€ per maand mee

13. Desert

Desert Fanatiek lid

18 jul 2008
    3.216
    0
    0
    Mmh ik vond dit net op een site??

Ben je zzp-er?

Meer thuiswerken

Een ouder kan – als de kosten voor de kinderopvang niet meer kunnen worden betaald - ook gaan thuiswerken als zzp-er (zelfstandige zonder personeel), daarmee een gedeelte van zijn inzetbaarheid op geven, maar wel de extra kosten voor de kinderopvang besparen en meer tijd aan de kinderen kunnen besteden. Voor zzp-ers zijn veel mogelijkheden en verschillende belastingvoordelen.
    Het argument, dat thuiswerken met kinderen niet gaat, kan worden weerlegd met het woord discipline. Of kinderopvang betalen of afspraken maken

Is niet helemaal letterlijk je vraag,maar volgens mij is het dus als je thuis werkt, dat je idd recht hebt op toeslag??

14. Tese

Tese Niet meer actief

Ja ik begin nu wel te twijfelen hoor. Zijn er meerdere mensen die ervaringen kunnen geven?

15. Tese

Tese Niet meer actief

Ik heb de belastingtelefoon even gebeld en ik heb er gewoon recht op gelukkig.

16. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    Ik lees al dat je er wel recht op hebt:),

maar ik wil je er even op wijze dat er bij mij op het werk (kdv/bso) een mogelijkheid is als een ouder werkeloos is (tijdelijk) dat het contract dan 3mnd stop gezet kan worden, dan kost het jou niks, maar dan behouden we wel voor 3mnd de plekjes voor je kinderen.... ik weet niet of het overal is, maar zou er zeker eens naar vragen!

liefs

17. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    ff offtopic, kan jij mij iets meer vertellen over thuiswerk want daar ben ik wel in geïnteresseert. mag ook wel in een pb als je dit topic ontopic wil houden

18. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Het kinderdagverblijf waar mijn kinderen binnenkort naartoe gaan voor twee dagdelen per week is daar te klein voor. Ze hebben twee vertikale groepen, that's it. Als ze dan plekjes moeten vasthouden gaan ze zowat failliet.

Gelukkig kun je gewoon je plekje houden! Het zou toch ook wat zijn zeg, dat je ongewenst werkloos wordt en dan weer op de wachtlijst moet gaan staan. Dan kom je dus nooit meer aan het werk.

19. Tese

Tese Niet meer actief

Bij ons kdv is dat helaas ook geen optie. Plus ik gebruik die dagen dat ze erop zitten om actief naar werk te zoeken en dat gaat niet als ik ik mn kids bij me heb

20. mamavj2008

mamavj2008 Bekend lid

24 aug 2008
    553
    1
    18
    Ik heb in 2011 ook nog niet gewerkt, maar volg een traject via de gemeente (heb wwb uitkering) daardoor heb ik nu recht op kinderopvang. Dit houdt over een maand op, dus dacht ik ook dat ik het kdv op moest zeggen. Heb de belastingdienst gebeld en zij zeiden dat als ik een nul uren contract zou hebben in een periode van 2011 gewoon recht heb op kinderopvang. Ook al zou ik niet werken. Nu heb ik vrijdag een sollicitatiegesprek, dus ik hoop dat ik weer lekker aan het werk kan, maar het zit wel heel raar in elkaar dus.

Deel Deze Pagina