28-08-2015 gaan wij trouwen en ben benieuwd wanneer jullie op zoek ging naar trouwjurken of wanneer jullie hem in huis hadden.
6 maanden voor d-day gevonden, dag voor trouwen pas in huis. Ivm afvallen kon ie pas op het laatste moment vermaakt worden.
Hier in België is de "standaard" minimumtermijn eigenlijk 8 à 9 maanden op voorhand (en veel bruidjes gaan een jaar op voorhand kijken). Vaak krijg je immers een voorbeeldmodel in de winkel te passen en moet de bestelde jurk daarna gemaakt worden in Italië of dergelijke. Sommige winkels hebben wel jurken hangen van bijvoorbeeld de vorige collectie die sneller bijgewerkt kunnen worden. Misschien dus eens horen bij een paar winkels in de buurt wat hun termijn is?
Ik ging 7 maanden voor de trouwdatum naar een bruidswinkel in de stad. Er werd mij toen verteld dat ik precies op tijd was, omdat het 6 maanden kan duren met nabestellen etc. Ik ben gelukkig die dag meteen geslaagd, dus mooi op tijd.
Wij gaan in mei volgend jaar trouwen en wou eigenlijk nog niets kopen maar er pas in januari naar gaan kijken. Maar kwam een paar jurken tegen die ik wel heel erg mooi vond en zodoende toch ben gaan passen en de jurk gevonden en gekocht dat was afgelopen oktober. Hij blijft daar hangen en maken in maart weer een afspraken om hem weer te passen en te vermaken als dat nodig is in april. En dan weer passen en als hij dan past dan gaat hij mee en als hij niet past dan wordt er nog weer het een en ander aan gesleuteld net zo lang totdat hij past
8 weken van te voren. Zelf mijn maten opgenomen en besteld via internet (uit Londen laten komen). En ja..het was toch echt een trouwjurk Ben met alles altijd laat en chaotisch
Wij zijn in november 2010 getrouwd november 2009 alles uitgezocht (zelf ontworpen en laten maken) maar goed ook want de stof zat een paar maanden levertijd op. 3 dagen voor de bruiloft opgehaald. Maar goed dat het niet eerder was want het hele zaakje moest nog 2cm ingenomen worden omdat ik was afgevallen. Stress denk ik haha
In september had mijn man mij ten huwelijk gevraagd, en in maart zijn we getrouwd. Ik ben toen een paar weken later voor jurken gaan kijken, toen niks gevonden.. eind november kwam ik erachter dat ik zwanger was (al best een tijdje) dus toen heb ik nog even afgewacht en in februari heb ik uiteindelijk een jurk gekocht en die is 4 dagen voor de bruiloft op maat gemaakt.. Ik heb in Arnhem, Eindhoven en Deurne gekeken en mijn jurk uiteindelijk in Nijmegen gekocht
Volgens mij moet je een echte bruidsjurk wel 6 maanden van tevoren bestellen maar ik ben zelf niet in een jurk getrouwd maar in een prachtige zwarte rok met sleep en een zwart gothic-korset en had dat 3 maanden voor de bruiloft in huis zoiets.
Wij zijn in september getrouwd en ik ben geloof ik in januari/februari op 'jacht' gegaan. Ruim op tijd in ieder geval Gelijk de eerste keer geslaagd Uiteindelijk had ik hem pas 4 weken van tevoren in huis, maar dat kwam omdat de bruidszaak failliet was gegaan,de stress Gelukkig allemaal goed gekomen! Veel plezier met jurken passen.
Drie maanden voor de bruiloft op zoek gegaan en gelijk gevonden. Paar dagen voor de bruiloft opgehaald.
Februari gaan kijken en gelijk gevonden. In juni doorpassen en een dag voor de bruiloft in september opgehaald.
Drieka: ligt eraan waar je jurk wegkomt Ik heb mijn jurk eind december gepast, en gekocht. Wij zijn in juli getrouwd. 7 maand ervoor. Je moet dan alleen zorgen dat je mooi op gewicht blijft of je moet nog extra kosten willen hebben voor het vermaken! In mijn geval dan, ik heb hem niet bij een winkel gekocht.
Oh toevallig! Wij trouwen ook op 28 augustus en heb toevallig net afgelopen weekend mijn jurk gekocht!
3 weken van tevoren haha.. Had geen echte trouwjurk, maar een leuk jurkje van de prenatal.. Gingen nog niet eens echt weg voor kleren te kijken haha..
We zijn in september 2011 in ondertrouw gegaan, volgens mij heb ik diezelfde maand mijn jurk nog gekocht (maar die moest toen nog gemaakt worden) en juni 2012 getrouwd.
Mijn jurk heb ik al besteld. Duurt 10 maanden voordat deze binnen is (blijkbaar een hoop werk?). Ik trouw echter pas in 2016. Dus voor die tijd moet ik zorgen dat ik niet teveel aankom, haha
Ik had een mooie jurk van mamalicious op de site van wehkamp gezien. Afgeprijsd. Gekocht met het idee zie wel wat ik ermee doe. Uiteindelijk daar in getrouwd! Ik was toen vrij kort zwanger (denk eind dec gekocht), geen trouwplannen en in juni, hoogzwanger getrouwd.