Vraag aan de ervaren mama's

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door piri piri, 20 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.558
    530
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    De oudste heeft tm 6 maanden bij ons op de kamer geslapen en de jongste tm 5 maanden. Beide in eerste instantie vanwege de BV. En toen de tweede kwam vanwege ruimtegebrek naast de BV.
    Ik vond het heerlijk!!!!

2. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

De oudste 6 maanden, reuzegezellig en makkelijk met borstvoeding! Vanaf 10 weken geen nachtvoedingen meer, maar voor de ochtendvoeding vond ik het ook nog zo fijn om er nog niet echt uit te hoeven :).
    De tweede slaapt nog naast ons (nu 10 maanden), wegens ruimtegebrek. Het is een beetje dubbel: stiekem heel gezellig en nu hij verkouden is heel handig met de nachtelijke hoestbuien, maar ik heb het idee dat ie van ons wakker wordt soms en dan wil ie dus perse tussen ons in... Stiekem ook heel gezellig, maar het slaapt toch net iets minder goed.
    Over een maand gaan we verhuizen en dan krijgt ie zijn eigen kamer. Wie weet slaapt ie dan opeens wel de hele nacht door, zou lekker zijn!

3. Bri

Bri Niet meer actief

Beide kindjes hebben in een wiegje naast mijn bed gelegen tot ze
    1. niet meer goed in het (kleine) wiegje pasten omdat ze overdwars gingen liggen en zo 'in de gordijnen' terecht kwamen
    2. hooguit nog één keer per nacht een voeding nodig hadden (babykamer verdieping hoger dan onze kamer, wilde niet meerdere keren per nacht die trap op moeten; in het begin was dit ook niet aan te raden ivm bekkenpijn)

Bij oudste was dit 7 weken, bij jongste 10 weken.

Ik vond het heerlijk, en de nachten waren heel bijzonder. Wij trokken ons echt samen terug en ik kon m'n baby in alle rust leren kennen.
    Moet erbij zeggen dat in die periode m'n vriend op de logeerkamer sliep. Ten eerste omdat hij dan in elk geval een goede nachtrust had en dan overdag normaal z'n werk kon doen en voor ons kon zorgen. Ten tweede omdat ik naast m'n vriend niet kan slapen zonder oordopjes in, en ik juist alles wilde kunnen horen van de baby en die dingen dus niet in wilde doen.
    Werkte goed zo; en na die eerste weken was het wel fijn om weer als stel samen in bed te slapen, en de baby op zijn/haar eigen kamertje.

4. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Onze dochter heeft 3 maanden bij ons op de kamer gelegen en dat ging prima! Ze is vorige week verhuist naar de kamer van mijn zoon en zij slapen nu met z'n tweeën. Het was eerst de bedoeling dat ze op onze kamer bleef, maar het is te koud in onze slaapkamer.

5. Hester

Hester Niet meer actief

Onze oudste ging vanaf dag 1 in zijn eigen kamertje en de jongste slaapt nog steeds bij ons (nu 5 maanden) maar die slaapt ook wel erg rustig. Nu is het niet meer nodig, maar ik vond het heel makkelijk met s nachts opstaan dat hij zo dichtbij was.
    Overigens sluipt onze oudste midden in de nacht iedere nacht naar ons toe (kruipt tussen ons in...) en dus slapen we in feite met zijn vieren. Is gezellig hoor!

6. Vagans

Vagans Niet meer actief

Yara heeft noodgedwogen 5 maanden bij ons op de kamer geslapen ivm ruimtegebrek. Ik vond het heerlijk ook ivm de BV en vaak sliep ze dan ook tussen ons in.

Nu we pas verhuisd zijn heeft zij haar eigen kamer, ze slaapt hier ook hartstikke goed in vanaf dag 1

Het grootste verschil is dat ze toen ze bij ons sliep en snachts wakker werdt meteen wilde eten en het op een huilen zette (ik denk omdat ze merkte dat ik dicht bij haar was) nu dat niet meer zo is slaapt ze veel beter door en das ook wel weer lekker voor mij!

Maar ik zie er dus niks negatiefs in om in het begin je kleintje lekker bij je te houden, tis toch wel makkelijk en vooral heeeel gezellig!

(aldus mijn mening)

7. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Laat ik het zo zeggen: zowel mijn dochtertje (de jongste) als ik waren erg blij en opgelucht dat we gingen verhuizen toen ze 3,5 maand was en ze eindelijk een eigen kamer had :D. Zij werd wakker van ons, ik lag de hele nacht wakker van haar, vreselijk!
    De oudste was een betere slaper maar die sliep alleen 's nachts in haar wiegje en ze ging al vrij snel langere stukken slapen vanaf de avond en dan ging ik haar niet overhevelen midden in haar slaap.

Maar het is echt een kwestie van zelf proberen hoor!

8. shenoby

shenoby Niet meer actief

ik vond/vind het heerlijk.
    ik word echt niet overal wakker van.

9. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Mn dochter heeft tot 5 maanden op mn kamer geslapen, toen was ze te groot voor haar wieg en ging ze in haar eigen kamer in het ledikant. Nu is ze bijna 11 maanden en slaapt ze weer in de co sleeper naast me. Even wennen aan de geluidjes, maar het is toch wennen als je een kindje hebt, je slaapt anders. Ik vind het heel fijn, hoef nooit mn bed uit voor haar, ze ligt naast me!

10. mama van sem

mama van sem Actief lid

10 mrt 2011
    165
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze zoon heeft twee weken bij ons op de kamer gelegen.
    Toen mijn vriend weer moest gaan werken is hij naar zijn eigen kamer gegaan.
    Zo werd mijn vriend niet elke keer wakker, terwijl hij vroeg op moest de volgende dag.
    Want kleine beebjes maken erg veel geluid, ook als ze slapen...hihi

11. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Wij hebben bij Levi en Elin geen wiegje gehad,maar gewoon het ledikantje op de kamer.
    Levi ging na 11 dagen terug omdat hij veel geluidjes maakte in zijn slaap en hij ons daarmee wakker hield

Elin heeft 3 weken op onze kamer gestaan en is toen naar haar eigen kamer gegaan. Ging met beide eigenlijk zonder problemen.
    Vindt die paar stappen extra naar de babykamer toe niet zoveel moeite voor de nachtvoedingen en je hebt toch gewoon je privacy terug in je slaapkamer

12. Gravid

Gravid Niet meer actief

Luca heeft 1 nacht op onze kamer gelegen, en vanaf toen gewoon in zijn ledikantje op zijn eigen kamertje!
    Hij is afgelopen mei geboren, toen de temperaturen nog redelijk hoog waren.
    Op onze slaapkamer was het in de kraamweek 30 graden.. dus veel te warm voor hem.
    De eerste nacht dronk ie niet meer door de warmte en reageerde ook bijna niet meer, dus toen gelijk naar zijn eigen kamertje verhuisd, wat het koelste is van het huis.
    En beviel eigenlijk best zo.

13. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    daniel heeft een jaar bij ons op de kamer geslapen en vond het heerlijk! Nu zitten we op een ander schip en vond het vooral inhet begin vreselijk dat de wieg nu niet bij ons op de kamer paste:(

14. belgischemama

belgischemama Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.614
    0
    0
    hier een wieg voor beneden als hij of zij er uit gegroeid is dan pas het park, op de kamer staat gewoon het bedje

15. jomidi

jomidi Bekend lid

13 okt 2010
    904
    1
    0
    2x gelijk naar het eigen kamertje, heb gewoon bv gegeven en dat kan heus ook als je het kindje niet naast je hebt.
    er zijn een paar overwegingen voor dit besluit: oa omdat ik na elk geluidje rechtop zat, maar ook omdat mijn man en ik ons seksleven weer gingen oppakken, en daar wil ik geen kindje bij hebben hoor, voelde ik me zeer onprettig bij. voor ons werkte het perfect om onze zoons in hun eigen bedje te laten liggen. nu zwanger van de derde, en dat gaat zeker weer zo gebeuren.

succes met je keuze.

Deel Deze Pagina