bedje opmaken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Djem, 29 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Djem

Djem Lid

20 sep 2007
    21
    0
    0
    Hoe moet ik toch het bedje van mijn zoontje opmaken?
    Hij is 5 maanden oud. En hij wordt gewoon te lang om het bedje maar half op te maken. Maar is hij niet te klein om het al helemaal te doen? En ik heb nu het dekentje dubbel. Dat zou toch betekenen dat ik straks 2 dekentjes kan gebruiken?

Groetjes,
    Djem.

2. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    ik heb een hele grote deken eerst had ik m 3x dubbel nu nog maar 1x

3. Djem

Djem Lid

20 sep 2007
    21
    0
    0
    Verder niemand tips?
    Ik heb het bedje nu nog half opgemaakt. Maar dan bij het voeteneinde de dekentjes niet ver ingestopt. Kan ik het bedje gewoon lang opmaken en dan iets meer dekentjes bij het voeteneinde onder het matrasje doen?

4. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik heb het bedje al vrij snel niet meer kort opgemaakt omdat Jelle zichzelf steeds onder de dekens uit stampte... En de hele tijd dat irritante gebonk... Hij doet dat in zijn slaap, het hele bed staat te schudden... :)

Mijn ervaring is dat ze zich sneller onder de dekens uitwerken, dan dat ze erin verstrikt raken.

Misschien kun je beginnen met het bedje iets minder kort op te maken, en dan te kijken hoe het gaat? En als hij gewend is aan een dubbel deken, zou ik er nu 2 op doen, anders word hij weer wakker omdat hij het koud heeft... (hier een mama die er 2 nachten voor nodig heeft gehad voordat het kwartje was gevallen) :D

5. Djem

Djem Lid

20 sep 2007
    21
    0
    0
    Haha, bedankt voor de tip. Dat gaat mij nu dus niet overkomen dat hij het te koud krijgt.
    Ik heb inderdaad het bedje al iets hoger opgemaakt. Maar nu is 1 deken dubbelgeslagen dus te kort. Dus ga ik toch maar beginnen met 2 dekentjes en dan het bedje iets langer opmaken.
    Mijn ervaring is trouwens ook dat ze zich eerder boven de dekens uitwerken dan dat ze eronder komen te liggen. (dat gaat toch ook bijna niet?)
    Bedankt voor jullie reacties!

6. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

Met dit probleem zit ik dus ook nu. Noa wordt groter en het dekentje (dubbelgeslagen) kan ik dus niet meer bij het voeteneind instoppen. Denk dat ik ook nog maar een extra denkentje erbij ga halen of de combisleper ga aanschaffen.

7. Niet meer actief

mijn jongetje is een buikslaper met als resultaat dat hij zich altijd naar boven toe werkte en bloot kwam te liggen

ik maak nu het bedje helemaal op en leg een kussentje tegen het hoofdeind dat hij niet tegen de hout stoot en nu ligt hij niet meer bloot..

8. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.085
    3.869
    113
    Of het dekentje enkel en een slaapzakje aandoen. Dat hebben wij ook, want ze kruipt nog al eens naar boven. In haar slaapzakje kruipt ze minder snel onder de dekens vandaan en ze blijft ook nog warm als het haar wel lukt.

Deel Deze Pagina