net het boekje van Corinne Couget binnen!

Discussie in 'De lounge' gestart door Mayon, 26 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mayon

Mayon Niet meer actief

Wie kent het boekje van Corinne Couget over alle E-nummers, wat ze betekenen en waar ze in zitten?

Was al van plan om 621 te vermijden evenals aspartaam, maar mén, als je 621 wilt vermijden moet je tevens een lijst van minstens 15 moeilijke namen kennen wat ook 621 inhoudt! Aspartaam evenzo. Ik ben heel slecht in onthouden. Hoe doen jullie dit?

2. Bri

Bri Niet meer actief

Ik zou er een lijstje van maken wat je in je portemonnee of agenda stopt, of in je smartphone opslaat, of op een andere manier bewaart dat je het mee kunt nemen bij het boodschappen doen. De eerste keren check je dit lijstje als je in de winkel een etiket leest, en na verloop van tijd ken je het waarschijnlijk wel uit je hoofd.

Ik ken het boekje overigens niet, en ben persoonlijk niet bang voor e-nummers. Alleen kunstmatige zoetstoffen, die vermijd ik wel, omdat ik ze vies en onnodig vind, en potentieel ongezond.

3. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Zoveel namen zijn er toch niet voor?

Ik kijk altijd of er nummers opstaan E621 t/m 627 dacht ik.
    En anders zetten ze het wel onder smaakversterkers en dan welke... MSG is de bekendste!

4. Mayon

Mayon Niet meer actief

Ik check hier zo even: mononatriumglutamaat (naam zelf) glutamaat, gl.zuur, plantaardig gehydrogeneerde olien/vetten/eiwitten, gelatine, calcium-natriumcaseinaat, gistextract, monokaliumglutamaat, moutextract/aroma, kunstmatige-/natuurlijke aromas, maltodextrine, sojasaus..

Enz. Of doe ik iets niet goed? En de lijst etenswaren is erg lang, al die dingen die voor ons Nederlanders 'normaal' zijn. Wist ik wel natuurlijk maar ik schrik er wel van! Dit gaat een hele klus worden..

5. Bri

Bri Niet meer actief

Dit zijn in elk geval niet allemaal synoniemen voor E621.

6. Mayon

Mayon Niet meer actief

Dit staat ervoor: 'de volgende namen verbergen altijd 621:'

Dan: 'Namen die ook bedoeld zijn om 621 te verbergen zijn:'

heb ik nog niet eens genoemd producten die ze KUNNEN bevatten.

7. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Valt mebtw op; Veel mensen gaan lopen janken om E nummers maar blijven wel vrolijk light producten kopen met Aspartaam, fenylalanine, sacharine etc, terwijl daar toch van bekend is dat die echt slecht zijn.

Wie kan dat uitleggen?

8. Mayon

Mayon Niet meer actief

Aspartaam heeft ook een E-nummer, en wie bewust de slecht(st)e vermijd zal dat zeker aspasrtaam ed doen. Ik dronk zelf al nooit light.

9. Rooibos

Rooibos Niet meer actief

Deel Deze Pagina