vraag aan de mamma`s in de grote stad

Discussie in 'De lounge' gestart door janna76, 17 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. janna76

janna76 Fanatiek lid

8 nov 2008
    1.412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe

2. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Ik ben een paar jaar geleden pas voor het eerst in mijn leven op een boerderij geweest en ik vond het geweldig. Je weet waar alles vandaan komt enzo, maar het zelf zien (vooral het melken van koeien) en het aaien van kalfjes was toch wel erg leuk.
    Ik ben dan ook zeker van plan om met mijn kleine straks naar de boerderij te gaan zodat ze alles zelf kan zien. Janna, mogen we bij jou langskomen? ;)

3. janna76

janna76 Fanatiek lid

8 nov 2008
    1.412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    Hahahaha, iedereen is welkom hoor!!!

4. Merijn

Merijn Niet meer actief

Hahahaha :D

Dat komt dus echt voor. Ik had een meisje bij mij in de dansklas (zij woonde in lelystad, ik in een dorp) die toen ze bij mij kwam logeren zich verbaasde over de koeien die ze zag!

Ik woon nu in Amsterdam maar inderdaad, het is opvoeding. Ik denk niet dat we hier zullen blijven wonen, maar wij zullen straks echt wel met mijn zoontje naar de kinderboerderij, de gewone boerderij, de kaasboerderij, etc. gaan. Ook als we in een dorp zouden wonen overigens ;) Mijn opa en oma zijn daarbij boeren, dus dat komt sowieso wel goed :D

5. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Ach, vroeg of laat komen ze er wel achter, hoor :)

6. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Naar de kinderboederij! Geitenboederij boekjes lezen en natuurlijk zelf je kind leren.
    Ik woon zelf ook in een stad maar ben binnen een paar minuten op de fiets tussen de weilanden.

Ik vraag me eigenlijk af uit wat voor mileu zulke kinderen komen als ze dat niet eens weten?

7. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    ik woon op het platteland;) en mijn vader heeft kippen en paarden. dus dat is al makkelijk.

las ooit een verhaal van een volwassen vrouw (volgens mij was het in de libelle) die schreef dat ze niet wist dat er buiten de stad zoveel groen in nederland was:$ dat vond ik nog meer shocking dan kinderen die niet weten dat melk van een koe komt. :)

ik zou inderdaad boekjes lezen en uitleggen. (dat gaat nu al automatisch) en een kinderboederij is ook een goed idee. las dat je ook een koe mag melken? dat lijkt me best leuk als kindzijnde? :)

8. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Denk eigenlijk niet dat het echt iets te maken heeft met het wel of niet in de stad wonen. Als je in een kleinere plaats woont en gewoon nooit naar de koeien gaat kijken en geen boekjes leest dan leren kinderen dat ook niet.
    Ik woon zelf dan wel in de stad, maar mijn ouders wonen in een klein dorpje en daar moeten we altijd even naar de "boes" en de "pape" gaan kijken.. En verder vind ik het ook altijd erg leuk om met hem naar de kinderboerderij te gaan.

9. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Mijn zussen en ik (opgegroeid in dorp + stad, ouders die uit boerengezinnen komen) hebben ooit vriendjes van ons wijs gemaakt dat aardappels aan de wortels van appelbomen groeiden, in de aarde, dus vandaar "Aardappels" ... ben bang dat ik er dus met mijn zussen schuldig aan ben :D.

10. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Och dat soort dingen gebeurt wel vaker hoor.
    Hebben ooit met een oom van mn kinderen toen de jongens nog klein waren naar baby muisjes op tv zitten kijken. En die oom maar beweren dat dat eigenlijk baby olifantjes waren. Hoor hem nog zeggen:" kijk de slurfjes zitten er al aan! Maar die zitten nu nog aan de achterkant. Later als ze groter zijn dan zitten ze aan de neus".
    Kwam niet meer bij joh! Die kinderen netjes ja knikken alsof dat ze dat natuurlijk allebei allang wisten! :D

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Het lijkt mij ook bizar dat mensen dit niet weten, al zal het dus inderdaad best wel voorkomen.

Ik heb Eva nog niet uitgelegd over de melk uit een koe, wel over melk uit mama's borsten :D en over een kip die een ei legt, maar dat heeft ze ook zelf gezien bij mijn schoonouders, elke dag eieren halen! En ze weet dat walnoten in een groene schil zitten en uit de boom vallen. En of ze nu de walnoot in groene schil of de walnoot alleen met de harde bruine 'schil' (hoe noem je dat?) ziet, ze weet heel goed dat het allebei een walnoot is. Alleen heb ik het probleem dat ik de walnoten die we hebben geraapt niet open krijg :( dus heb maar walnoten in de supermark gekocht ;)

12. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Zouden die moeders dezelfde vrouwen zijn die in dat domme programma zitten waar die vrouwen met 2 hersencellen vragen moeten beantwoorden? Weet zo even niet meer hoe het heet.
    In de dorpen die tegen a.dam (en elke andere stad) aanliggen staan echt wel koeien in de wei hoor. En ik neem aan dat stadse moeders ook wel eens buiten de stad komen :D
    Het zal idd een kwestie van opvoeding zijn. Als een kind nooit wat verteld wordt weet het ook niks.
    (ps: wist je al dat baby's echt door de ooievaar gebracht worden :D)

13. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    ow echt?? ik heb altijd gedacht dat je die bij babypark kon kopen ;)

14. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Ze (opa, oma en moeder) hebben mijn man vroeger verteld dat sinaasappels oranje geverfd/gespoten werden :(

En hij geloofde het nog ook :D ;)

15. skatje22

skatje22 Actief lid

16 sep 2006
    197
    0
    0
    Whahaha ik werk op een zorgboederij voor moeilijk opvoedbare jongeren.
    We hebben eens een jong volwassen meisje uit de randstad daar gehad, die moest toen pompoenen oogsten. T arme kind wist niet wat haar overkwam.
    En groente van eigen land wou ze niet eten want worteltjes die uit de grond kwamen waren raar en vies, trouwens in alle groenten van buiten konden wel beestjes zitten, toch maar liever uit een potje dus.
    Ook was melk van eigen koeien (wel gewoon gedestileerd hoor) raar en niet te drinken. Ja dan liever gewoon melk uit de fabriek, want dat kwam toch niet echt uit een koe maar gewoon uit poeder!!

Ik kon het mij niet voorstellen dat er mensen waren die er geen idee van hadden waar het eten nou echt vandaan kwam, maar het bestaat toch echt...
    Heb me overigens prima vermaakt bij haar verhalen en overtuigingen hihi!!

Deel Deze Pagina