Brrrr... de tandarts..

Discussie in 'De lounge' gestart door Gezond, 18 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gezond

Gezond Niet meer actief

Morgen is het weer zover... brrrrr... Ik moet weer naar de tandarts...

Ik moet ook echt wel... want ik heb een pijnlijke kies... Waarschijnlijk moet ik boren of wordt het de zoveelste wortelkanaalbehandeling..

Ik heb na de bevalling van mijn dochter ook 9 wortelkanaalbehandelingen moeten ondergaan en ik zie de bui alweer helemaal hangen...

Dan is er een tand waarvan ze echt niet weten of er uberhaupt een kroon op kan... Als het al kan zal het waarschijnlijk een of andere constructie gaan worden...

Getsie... Ik ben echt als de dood... Ik heb liever een keizersnee..

En ik kan er morgen pas om 16.00 uur terecht... De hele dag dus bibberen... Nu al...
    :$:$:$

2. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Sterkte, het is inderdaad niet fijn. Ik heb van de zomer een implantaat gekregen...ik was er zo wat elke 2 weken en een stuk of 6 keer in het totaal na het trekken van een kies vorig jaar. Heel vervelend en ik ben nog altijd heeel nerveus als ik er ben.

Groetjes, C

3. Angelina

Angelina Niet meer actief

Jeetje, wat een wortelkanaalbehandelingen:$. Ik moet ook heen, mijn man belt dinsdag voor een afspraak omdat IK dat dus niet durf :). Mijn kies is afgebroken, alweer 1, ik heb er geen last van, maar de ervaring leert, dat dit wel gaat komen..... Ik hoop dat ik pas over 10 jaar terecht kan ;)

Succes morgen!

4. Hmm, nou hier hangt er ook een weer bezoekje aan de tandarts boven mijn hoofd.

Heb al sinds eind vorige week, last van een kies.

Lekker dan, net vorige maand voor de halfjaarlijkse controle geweest, toen was er niks aan de hand.

5. Gezond

Gezond Niet meer actief

Elke 2 weken heen is ook geen pretje...

Kan me voorstellen dat je heel nerveus bent...

6. Gezond

Gezond Niet meer actief

Ja erg he... 9 in totaal... En dat dankzij een slechte tandarts in het verleden en de zwangerschap. Het waren er bijna 10 geweest trouwens... maar die ene kies had die beste man zo een constructie voor bedacht dat ik die heb laten trekken...

Qua tanden en kiezen heb ik echt geen geluk gehad en heb ik nog niet...
    Men... mijn hart bonst nu al in mn keel...

Fijn dat je een man hebt die voor je kan bellen... Ik heb een tijd geleden terug al eindelijk durven bellen naar een tandarts speciaal voor bangen mensen...
    Ik kon pas een maand of 3 later... morgen dus....terecht...
    Nu blijkt het een tsjechische tandarts te zijn geloof ik... dus of ik daar nu helemaal happy mee ben... Niet omdat ie buitenlands is... maar omdat ie uit een oostblokland komt...

En ja... je weet dat het toch gaat komen en dat is dan niet fijn... Dus maar wel heen dan he...

Deze kies had ik ook eerst geen last van... de vulling liet los... Maar nu begin ik er wel last van te krijgen..
    Kan je zeggen: was eerder gegaan...
    Maar ja... dat durf ik dan niet...

Heel veel sterkte!

7. Gezond

Gezond Niet meer actief

Ook niet fijn dus! Sterkte!

8. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Sterkte Wish,...:(

9. Gezond

Gezond Niet meer actief

Dank je Judith...
    (glimlacht als een boerinnetje met kiespijn)

10. Loe

Loe Niet meer actief

ik benook een half jaar bezig geweest met wortelkanaalbehandeling en apexresecties bij de kaakchirurg. Afschuwelijke tijd, met hechten, antibiotica, continu pijnstillers. Uiteindelijk zijn de twee kiezen achter mijn hoektand eruit gegaan. Ik kon het niet meer hebben....
    Bij 1 van de twee kiezen zat deontsteking (soort bolletje gel) TUSSEN de wortel, dus die ontsteking was nooit weggegaan zeiden ze. Nu heb ik een gat, een best groot gat. Ik heb een plaatje laten maken, maar ook dat is een drama. Ik vind het echt een gevaarte in mijn mond.

En dat alles te bedenken dat ik voor dit half jaar nog NOOIT een gaatje gehad heb.

11. Gezond

Gezond Niet meer actief

Oooh jee Loe... Je zou echt noooit meer naar een tandarts gaan...
    brrr...

Heel veel sterkte en ik hoop dat het nog goed komt...

12. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    alvast veel succes morgen.

en als je al 9 kanaalbehandelingen hebt gehad, weet je vast
    ook wel dat het een enoooooooooooooorme opluchting is
    als je klaar bent!

ik mag/moet morgenvroeg om 9 uur naar de tandarts,
    gewoon de halfjaarlijkse controle.
    de enige tip die ik iedereen kan aanraden is:
    zoek een tandarts waar je je goed bij voelt!
    sinds ik nu bij deze tandarts zit, ga ik zonder angst!
    tuurlijk wel wat spanning als ik weet dat ik (weer) een
    (wortelkanaal) behandeling moet,
    maar ik houd altijd in mijn achterhoofd dat naderhand de
    opluchting zoo groot is dat ik altijd blij ben dat ik geweest ben.

13. Gezond

Gezond Niet meer actief

Jaaa achteraf ben ik altijd heeeeeel blij... Tuurlijk geen pijn meer... Ik heb het weer gehad... Heerlijk...
    Maar voor die tijd... Ooooh vreeeeeselijk...

Dank je ;)

14. tassie

tassie Fanatiek lid

23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    Er is nog hoop. Ik had kiespijn en zag ook nog eens een zwart vlekje op mijn kies. Tandarts heeft 3 foto's gemaakt, gekeken, geklopt, warm- en koud testje, maar kon niks vinden. Wat bleek nou: ik was verkouden geweest en het bleek een ontsteking van een of andere bijholte te zijn, die je dus voelt als kiespijn. Ik ging naar huis met een recept voor een antibioticakuurtje en een pijnstiller en toen was ik er weer vanaf. Met de kies was dus helemaal niks aan de hand. Pfoe hee, wat was ik blij :D

15. Gezond

Gezond Niet meer actief

Ik ben vandaag geweest en op zich is het me wel meegevallen, maar mijn angst voor de tandarts is zeker nog niet verdwenen...

Ik moet ook een aantal keren terugkomen...

Door slecht geplaatste vullingen in het verleden zijn er nogal wat probleempjes ontstaan helaas...

Einde is dus nog niet in zicht...

16. Loe

Loe Niet meer actief

ieks. Eng he. Ben ook als de dood dat ik weer een gaatje krijg en dat die kies er direct weer uit moet. Tandarts zegt het zo: u reageert slecht op de wortelkanaalmaterialen. Ja, dat zal best dan. Maar ik wil niet nog meer kiezen kwijt, heb nu al een gat in mijn mond!

Wishgril, thanx voor de pendel by the way, en heeeeeeeeeel, maar dan ook heeeeeeeeeeeeeel veel sterkte en succes!

17. Gezond

Gezond Niet meer actief

Ik vind de tandarts echt doodeng! Ik onderga liever operaties... maakt niet eens zoveel uit welke geloof ik... Tandarts is gewoon een crime...

Zooo daar ben je lekker mee dan... Trek maar raak!
    Ik kan me voorstellen dat je daar niet blij mee bent... Heb je al eens een second opinion gevraagd? Ik bedoel.. je kan toch niet je hele mond vol gaten laten trekken...

En wat het pendelen betreft: graag gedaan meid! ;)

18. Loe

Loe Niet meer actief

vol gaten laten trekken.........nee......vind ik ook, maar ja, wkb na wkb en pijn houden, ik vond het vreselijk. na tig antibioticakuren, griep ertussen door en weer pijn en toen begon de kies ernaast ook nog. haal ze er maar uit, kon er niet meer tegen. Maar ja, ik had ook al een apexresectie gehad he bij de kaakchirurg. En tandvlees opensnijden brrrr.......en nu lijkt t of de zijkant (zit een bruin plekje) van de kies die nu als eerste komt na dat gat, ook ene gaatje heeft. Ik heb t natuurlijk na laten kijken, men zegt dat het geen gaatje is. Kan dr alleen geen zoet op krijgen???
    Pff.......k denk er nog maar niet over na. Zie wel. Maar dat gat, dat vind ik nog steeds wel erg.

Deel Deze Pagina