Dromen - wat betekend dit?

Discussie in 'De lounge' gestart door Toverbal, 21 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Toverbal

Toverbal Fanatiek lid

9 mei 2012
    2.715
    907
    113
    Goedemorgen ladies,

Als eerste wil ik zeggen dat ik gelukkig ben met mijn vriend. We hebben het leuk samen en na een stressvolle periode is nu eindelijk alles rustig. Op zijn moeder na, kan het niet beter. We zouden wel vaker alleen moeten zijn, we werken en wonen samen en hebben elkaar niet veel te vertellen. Dat is het enige mindere.

Maar, nu droom ik al wekenlang van de buurman bij mijn ouderlijk huis. Ik woon al 15 jaar bij hem in de straat, maar ken hem pas sinds 4 jaar. We hebben vriendschappelijk contact, altijd gehad en er is nooit meer geweest of gebeurt. Ik droom zeker 3 x per week, dat we in zijn grote tuin zitten, daar zwemmen en het leuk samen hebben. We zitten gezellig bij elkaar, drinken een wijntje, praten en dan word ik wakker.

Ik twijfel niet aan het gevoel voor mijn vriend. Ik vraag me alleen af, waarom ik zoveel over mijn buurman droom. We hebben 1x in de drie week tot een maand maar contact. Even snel over hoe het met elkaar gaat en that's it eigenlijk.

Ik vind het maar vreemd :)

2. Joycey

Joycey Niet meer actief

In de droomsymboliek wil dat zeggen dat je ofwel een goed lang gesprek met hem hebt/krijgt/hebt gehad of wil krijgen. Dat jullie een beetje op dezelfde golflengte zitten.

Verder betekent het vrij weinig. Het is maar zelf de emotionele lading die je er aan wil geven!

3. Toverbal

Toverbal Fanatiek lid

9 mei 2012
    2.715
    907
    113
    Hmm oké. Praten kunnen we wel goed samen. Binnenkort vieren we carnaval samen, misschien dat we daar een gesprek hebben. Zou niet de eerste keer zijn, haha. Bedankt!

4. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Ik denk niet dat een voorspellende droom is dat je een gesprek met hem krijgt.

Ga voor jezelf eens na waar hij voor staat in je dagelijkse leven. Wat ervaar je tijdens de gesprekken? Onstpanning? Ongedwongenheid, geen "gedoe"? Dat soort dingen.

Jouw buurman vertegenwoordigd in je dromen dat stukje wat jij in hem ziet. En dat staat inderdaad helemaal los van de gevoelens die je hebt voor je vriend. Eigenlijk laat die droom jou zien waar je graag weer staat met je eigen partner. En dat kan dus niet altijd meteen zo zijn als je samen uit een moeilijke periode komt. Soms verlang je gewoon even terug naar dat stukje waarin je nog helemaal die zorgen niet had. Wat staat daar beter voor dan je mannelijke buurtgenoot, waar je zo nu en dan een babbeltje mee hebt en verder niets?

Lekker blijven dromen en samen met je vriend weer leuke dingen doen, dat wijntje drinken, samen ergens zitten, dan zul je zien dat je dromen ook wat minder worden.

5. Toverbal

Toverbal Fanatiek lid

9 mei 2012
    2.715
    907
    113
    Dank je wel. De afgelopen tijd hebben mijn vriend en ik het ontspannen samen zijn inderdaad niet gehad. Als dat nu wel gebeurd, zoals de laatste tijd, word ik al snel kriegel van hem, omdat ik niet gewend ben dat we ontspannen samen een avondje doorbrengen. Het was altijd werken of stressen. Dat is nu over, het stressen tenminste, dus kunnen we weer ontspannen tijd samen doorbrengen. Denk dat we even tijd nodig hebben om hieraan te wennen, vooral ik.

6. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Dit dus

Deel Deze Pagina