Vraag aan de vegetariërs onder ons..,

Discussie in 'De lounge' gestart door Sukke, 23 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Mijn man en kinderen eten gewoon vlees. Hee; af en toe eten ze eemn vegetarisch product. Ik kook voor mezelf exact htzelfde. alleen dan geen vlees maar een vegaschijf. Als ik nasi, bami, lasagne, italiaans of wat dan ook maak, dan maak ik dit vegetarisch (zonder vlees en ook geen vegagehakt). Voor man en kind maak ik er dan iets bij, bijvoorbeeld saté of hamburger of wat dan ook. Ik ben het zo gewend en het gaat best, ik denk er niet meer echt over na.

Mijn kinderen voed ik trouwens op met vlees, als zij oud genoeg zijn en er komen vragen waarom mama iets anders eet dan mogen ze op kinderlijke manier de waarheid weten en mogen ze zelf beslissen wat ze willen eten. Ook zullen ze dan regelmatig misschien toch nog switchen, maar dat is oke. Vegetarisch eten is voor mezelf mijn eigen keuze geweest, zij moeten ook zelf kiezen wat ze willen, dat ga ik ze niet opleggen.

2. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Ja dat heb ik ook vaak. Dan is de buitenkant bijna zwart en binnenin nog rood!

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Maar je eet toch niet constant aardappels groenten en een vegaschijf? Ik snap niet waarom veel mensen wel altijd een vegaschijf of kunstgehakt moeten gebruiken?

4. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    OMdat daar ook voedingstoffen in zitten die je nodig hebt .
    Ik eet het niet altijd hoor het maar net of ik er trek in heb,
    En je kan dus van veg gehakt lasange maken of tacos
    als ik bijv rijst eet doe ik er veel groente in ipv vlees en ook maak ik dan voor mezelf noten rijst.
    Je moet wel goed combineren met voedingsstoffen anders komt je lichaam te kort,

Ik eet dus heeeeel veeel rauwkost voor me ijzer.
    Maar eigenlijk zou ik wel op E nummers moeten letten en me bewust ervan worden zou ook veeeel beter voor de lijn zijn hahaa miss toch een poging wagen .

5. mamavan2

mamavan2 Actief lid

29 jan 2011
    315
    0
    0
    Ik denk dat je bedoeld dat je als veganist heel veel op moet letten, als vegetarier valt het echt mee hoor ;)

6. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Nee ik eet niet iedere dag aardappels! Ik had er ook bij gezegd hoe ik bij mijn nasi of pasta maak.
    Maar ik snap niet wat je bedoeld met niet snappen waarom mensen altijd een vegaschijf of kunstgehakt moeten gebruiken?

Vleeseters gebruiken toch ook " altijd" vlees!

Anyway, ik doe het ook niet dagelijks, bij de nasi bak ik bijv omeletjes met ketjap of sojasaus. Of een rijstgerecht met kikkererwten of bonen oid!

7. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Ik eet al 14jaar geen vlees en vis meer. Geen soep en andere dingen waar vlees in zit. Dropjes let ik dan weer niet op.

Wat wel heel belangrijk is om naar te kijken is je vitamine. B12 bijvoorbeeld is heel erg belangrijk en zit in dierlijke producten. Ook de omega uit vis heb je echt nodig.

8. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Nee ik gebruik niet altijd vlees, dus vleesvervangers hoeft toch ook niet altijd. Waarom kunstgehakt in lasagne verwerken bijv?

9. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Tja, dat hoeft idd niet! Heb het eigenlijk nog nooit zonder gemaakt maar dat is dan meer uit gewoonte!

10. mamavan2

mamavan2 Actief lid

29 jan 2011
    315
    0
    0
    Ik doe dit zelf omdat ik daar ook ijzer uithaal..

11. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    en ik ben langer verzadigd als ik met vleesvervangers werk groente alleen maakt me snel weer hongerig,

12. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Nee hoor! Hoezo?

Een pastaatje of maaltijdsalade is zo gemaakt zonder vlees.
    Andijviesalade met kaas, witlofsalade met walnoten of cashews.
    Lasagna met brie en broccoli en een mengsel met gehakte noten/kaas bovenop, mmmm!

Ik vind vegadingen die eruit zien en moeten smaken als vlees juist heel bedenkelijk. Echt niet lekker ook en mijn darmen kunnen er niet mee overweg.

Verder vind ik het echt een 'nepproduct' vol met gemodificeerde soja en kunstmatig toegevoegde vitamines en mineralen.

13. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Daarom stond altijd ook tussen " ".

Tja, die vegaproducten zijn idd niet allemaal even lekker en er zitten bijzondere dingen in ja. Ik probeer dan ook vaak de biologische varianten te nemen. Maar als vegetariër moet je iets! Als je al die producten, om die reden, niet neemt dan wordt het erg lastig!

14. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik heb niet het hele topic gelezen, maar dit is een fabeltje en niet waar.

Wij zijn geen vegetariers maar eten geen varkensvlees en dus ook geen varkensgelatine. En als je etiketten gaat lezen zit dat in heel veel dingen :$ vooral in snoepjes en toetjes. Schuimpjes, spekjes, drop :( , pepermunt :(, winegums....En in veel kant en klare toetjes ook. Gelukkig staat er, in ieder geval bij de AH en Lidl, wel steeds vaker bij of het runder- of varkensgelatine is.

Overigens hulpstoffen E471 en E472 zijn ook not done, want dat zijn vetstoffen die van varken afkomstig kunnen zijn.

15. Koon

Koon Niet meer actief

Ik koop de bio kaas van de jumbo en heb net even gekeken bij de ingredienten.
    Daar zit ook vegetarisch stremsel in.
    Ook lekkere kaas trouwens!

Deel Deze Pagina