Onze kat had altijd 2 groene ogen maar langzaam aan is 1 oog oranje/bruin geworden. Hij heeft er verder geen last van en hij ziet alles nog goed. Heeft iemand dit al eerder meegemaakt bij een kat?
Mijn vader zijn kat heeft dit ook gehad. Wij waren toevallig bij hem op zoek (alweer een poos geleden) en opeens had zijn kat 1 groen oog en 1 bruin. Inmiddels is de kat overleden (ouderdom). Maar volgens de dierenarts die hem na zijn dood had onderzocht had de kat een Tia gehad en daarom een bruin oog gekregen. Wel raar trouwens dat mijn vader een paar maanden geleden na de dood van zijn kat ook een Tia heeft gekregen. Toeval?
hier ook een kat die dat had.. volgens de dierenarts was het glaucoom.. heb er druppels voor gekregen maar die hielpen niet meer.. is uiteindelijk met dat oog blind geworden
Kan je beter even mee langs de dierenarts gaan.. Als het oog op latere leeftijd ineens verkleurd dan heeft het meestal wel een oorzaak (bloeding in het oog oid..) Dingen zoals hierboven glaucoom enzo kan erg pijnlijk zijn, dus beter even uit laten zoeken wat het precies is..
De dierenarts heeft het oog al gezien maar er verder niks over gezegd. Ik kan er ook niks over vinden op het internet.
Het hoeft niet altijd kwaad te kunnen.. Als de DA er niks over heeft gezegd.. Anders nog even bellen voor de zekerheid? Verder in ieder geval in de gaten houden, of het nog verandert, of de kat er last van heeft (knijpen met het oog, pootje erin wrijven, dat soort dingen).. Dan sowieso terug naar de DA..