Ik heb sinds weken een zeurende pijn op een specifiek punt op mijn linker bovenbil. Als ik er op druk is het heel pijnlijk. Veder is het goed te doen, licht zeurend maar op een schaal van 10 een 1-2 overdag. Echter wordt ik in de loop vd nacht wakker en is de pijn verergert naar een 3 en kan ik er niet meer lekker van slapen.. als ik er op lig lange tijd gaat het zeuren.. Soms laat ik man voor slapen gaan even masseren en dat lijkt wel te helpen. Verder sport ik, maar niet heel intensief. Normale slanke bouw etc. Tijdens zwangerschappen had ik hier ook vaker last van herinner ik mij volgens mij. Nu ben ik medio 40 Gaat dit vanzelf weer over? Is masseren juist goed of niet? Iets wat ik kan doen?
Naar een fysieke fysio gaan/telefonisch informeren bij een praktijk/het daar zonodig laten beoordelen?
Naar de fysio ermee! Ik loop al 2 jaar met dergelijke klachten bij de fysio. Ik heb een heel pakket oefeningen die ik om de dag moet doen. En ik krijg massages en dry needling. Belangrijk is dat je een andere slaaphouding zoekt waarmee je het minder triggert. Als hetzelfde hebt als ik kun je eens googelen op piriformis syndroom en kijken of je het herkent. Ik heb ook een massagebal waarmee ik oefeningen doe door mijn bil er overheen te rollen terwijl ik zit, dat is ook fijn. Maar het kan ook een slijmbeursontsteking zijn of nog iets heel anders, dus ik zou vooral eens naar de fysio gaan als ik jou was. Ik heb het ook mid-veertig gekregen trouwens en ook bij mn zwangerschappen last gehad.
Ik heb het echt op specifiek drukpunt .. en overdag bijna geen last maar in de loop van de nacht dus pas…
Overweeg ook eens een osteopaat, die kan kijken naar het hele lichaam en waar weefsels/spieren nog meer vast zitten. Hier meer baat bij dan een fysio.