Oppassen

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door kahlen, 13 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kahlen

kahlen Bekend lid

16 jul 2012
    972
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even nieuwsgierig: wat betaal je nou aan een oppas? En wat regel je als die persoon komt? Maak je avondeten voor die persoon? Koop je een kant en klaar maaltijd of moet ze dat zelf regelen? Koelkast vullen met drankjes en wat lekkers? Of hou je daar geen rekening mee?
    Hoe hebben jullie oppas geregeld? Buurvrouw of een kennis... Of passen vrienden gewoon op?

Kortom hoe doen jullie dat?

2. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    Ligt er echt helemaal aan. Tot nu toe he ik nooit betaald aan een oppas, omdat het allemaal binnen volwassen vrienden en familie was. En mn broertje hoeft er niks voor tehebben.
    En eten klaar zetten ligt aan de tijd, maar ik bied mensen altijd wel wat aan.

Zou voor een avondje dat een puber buurmeisje oppast een euro of 5 per uur geven en naar boven afronden.
    Maar laat mijn meisje eigenlijk nooit bij pubermeisjes achter ;)

3. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Geen ervaring mee. Tot nu toe is hij eigenlijk alleen nog maar bij de opa's en oma's geweest, en die willen er geen geld voor hebben :) Dus die hebben sowieso eerste keus haha

4. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

En vriendinnen;) maar die willen er ook niks voor:p

Verder zou ik denk ik wel wat lekkers en te drinken klaarzetten. Avond eten alleen als ze rond die tijd al aanwezig zijn..

En qua geld, ja ligt eraan. Mijn familie wil niks hebben.. Als ik iemand vraag zou ik die voor een avondje 40 euro geven ofzo denk ik..

5. juffie81

juffie81 Bekend lid

7 aug 2007
    636
    37
    28
    juf
    rotterdam
    Als ons oppasmeisje komt krijgt ze meestal 15 euro! Dat is dan voor 3 of 4 uurtjes! Als het veel korter of langer is krijgt ze meer of minder.

Ze komt eigenlijk altijd na het eten, en als de kinderen nog moeten eten dan komen opa en oma oppassen. Ons oppasmeisje komt alleen als we niet te ver weg gaan voor bijv. een verjaardag of een etentje.

Ik leg wel altijd een aantal lekkere dingen klaar zoals chips en koekjes, maar ze snoept heel weinig

6. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Van jou wil ik ook nog geen rooie cent hebben hoor als ik ooit op jullie beebje mag passen :D Doe ik met aaaallleeee liefde :D

7. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Jeetje, veertig euro. Dat vind ik best veel, kan ik bijna hele week boodschappen voor doen. Haha, dan blijf ik liever thuis voor die veertig euro:D

8. moesje1

moesje1 Bekend lid

18 dec 2013
    595
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb zelf nog nooit betaalde oppas gehad, maar mijn nichtje doet het wel veel in de buurt. Zij is 16 en krijgt rond de 4 euro per uur.
    Ook weet ik dat ze zelf nooit eten of drinken mee hoeft te nemen

9. Mnon

Mnon Niet meer actief

Wij hebben nooit oppas hier thuis, dus hoeven niks klaar te leggen.
    Als we iets hebben brengen we onze dochter naar mijn moeder, mijn schoonzus of mijn beste vriendin. Niemand hoeft er geld voor en dat is visa versa natuurlijk ook zo. We nemen wel eens een cadeautje mee ofzo: bloemetje, plantje, etc.

Ik zou een 10er niet op mijn kind laten passen. Ja misschien als mijn kind 3+ is, maar goed nr 2 komt er aan dus dat duurt nog wel 3,5 jaar voordat we dat aan zouden durven!

10. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Ik heb heel lang opgepast bij mensen thuis.

Ik kreeg tussen de 5 en de 7 euro per uur en dat werd meestal naar boven afgerond.

Er werd wel eten voor mij klaargezet en wat te drinken en te snacken maar dat aten en dronken ze zelf ook dus dat was niet speciaal voor mij.

Er werd meestal pizza oid gehaald.

Ik zal het zelf niet nodig hebben aangezien ik veel Fam. Heb die heel graag willen oppassen (wordt al gevraagd waneer we weer een keer weggaan:p)

11. Cinderellea

Cinderellea Niet meer actief

#11 Cinderellea, 13 jan 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 jan 2014
    Wij hebben een meisje gevonden via oppasbron. Ze komt hier oppassen als ik weer ga studeren, waarschijnlijk 3 dagen per week. Als ze moet eten hier omdat we beiden laat zijn haal ik iets makkelijks wat ze lekker vind of ze mag iets bestellen op onze kosten. Haal geen bijzonder drinken maar we hebben standaard best veel keus. Ze mag verder gewoon in de kasten neuzen en pakken wat ze lekker vind.

12. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.276
    10.997
    113
    Zooo stevige bedragen Cinderellea! Is dat wit of zwart? De gastouder van mijn dochter rekent 5.20 per uur, bij haar thuis. Heeft ze wel meestal meer kinderen en dus een behoorlijk uurloon, maar dan heb je het wel over een professionele kracht. En daar gaat voor ons nog KOT vanaf. Als het zwart is: dat netto uurtarief heb ik nog niet met mijn dubbele postacademische opleiding, en daar zit eten en drinken niet bij in en daarvoor kan ik niet wat voor mezelf doen als kind ligt te tukken…

13. Cinderellea

Is zwart. We hebben hier bewust voor gekozen omdat we willen dat ze gewoon thuis opgevangen kan worden en zonder andere kindjes. Ze heeft verder wel veel ervaring (op kdv stage gelopen) en ehbo. Ze heeft een tussenjaar van haar studie. Weet dat het flink is, maar we zijn erg blij met haar en daar mag best wat tegenover staan. (Snap wel dat dit natuurlijk niet voor iedereen haalbaar is!)

14. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.276
    10.997
    113
    Maar waarom kies je dan niet voor een professionele gastouder aan huis? Is hetzelfde basis uurtarief. Als student en werkende kan je bij mijn weten ook KOT krijgen, en heb je back-up van een gastouderbureau bij problemen of ziekte. (Ben nu ook wel heel benieuwd wat voor werk je partner doet, dat je dit zo even per uur kan missen) En is ze al begonnen dan dat je zo enthousiast bent, gezien hoe klein je frummel is? of heb je al een ouder kind?

15. Sam86

Sam86 Fanatiek lid

16 aug 2007
    1.610
    89
    48
    Vrouw
    Mama
    Amersfoort
    Tjemig! Ben al 6 jaar gastouder... Alle papieren, certificaten enz voor. Kost trouwens een smak geld om voor elkaar te krijgen. Verklaring Omtrent Gedrag van mij en mijn partner, EHBO in verweggistan omdat er dichtbij geen plek is enz enz.

Ik krijg 5 euro bruto per uur per kind. Daar zit dus ook eten en drinken in! Zo wil ik ook wel zwart werken....

16. Cinderellea

#16 Cinderellea, 13 jan 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 jan 2014
    Nee ze is nog niet begonnen maar wel al 2 keer langsgeweest em het voelt erg goed. Hebben ook naar gastouders gekeken maar zat hier in de buurt niet iemand voor ons tussen.

17. Mnon

Mnon Niet meer actief

Hihi ben nu wel heel benieuwd naar het uurloon! Is blijkbaar al weggehaald. het klinkt als 15euro per uur of nog meer?!

18. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Jeetje, dat gaat toch niemand wat aan en doet er verder toch niet toe?! Rare vraag......;)

Wij betaalden in NL Eur 7,50-10 per uur netto, afhankelijk van tijdstip en aantal kinderen. Ook betaalden we een strippenkaart voor haar en hadden altijd eten en lekker dingen in huis voor haar die ze onbeperkt kon pakken.
    Ze was een oudere zeer ervaren dame, ik wil niet dat een een heel jong meisje op mijn kinderen past.

19. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Op donderdag hebben wij een oppas, de hele dag voor €10,- per uur.

Verder als er 'savonds opgepast moet worden, betalen we meestal niets. Dan zijn het mijn schoonzusje of vriendinnen en die vinden dat geen probleem.
    Heel soms een nichtje en betalen we dan zo'n €50,- voor een avond

20. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Ons nichtje past op. Wij geven haar voor een hele avond 20 tot 25 euro zij is 17 jaar. Misschien vinden sommige het veel maar ik ben blij dat te het wil doen wij kunnen even weg en dan kan zij ook iets leuks doen!

Verder is er inderdaad altijd wat lekkers voor haar. Ze kijkt ook graag voetbal dus als er een bepaalde wedstrijd is die komt die niet op de normale zenders is bestellen wij deze voor haar.

Deel Deze Pagina