Ik weet niet of iemand mij kan helpen met deze vraag maar ik heb vorige week me aangemeld bij de kinderopvang. Het is voor 3 dagen in de week. Ik heb het aanvraagformulier thuis gekregen en de prijslijst. Daar schrok ik dus een beetje van want het gaat 800,00 per maand kosten... Ik vind dit wel erg veel maar volgens mij krijg je wel een vergoeding van de belastingdienst.. Wie kan mij hier iets meer over vertellen??? Liefs Bianca
Hoi Bianca, Wij zijn ook ongeveer 800.- pm kwijt voor 3 dagen opvang. Maar je krijgt inderdaad een vergoeding van de belastingdienst (ik zou dit wel tijdig aanvragen zodat je het zeker weten op tijd geregeld hebt) en die zal rond de 600.- zijn. De hoogte van de vergoeding hangt volgens mij af van hoeveel jij en je partner verdienen maar je kan dit heet makkelijk uitrekenen op de site van de belastingdienst. Dan weet je zo hoeveel je eigen bijdrage zal zijn. Maar ik gok dat die rond de 200,- zal liggen. Groetjes *Edit* even de site opgezocht; http://www.toeslagen.nl/particulier/kin ... eveel.html
Je krijgt het grootste deel terug idd. Fae gaat 2 dagdelen en dat kost ons zo'n (als we het geld terug hebben van de belasting) 40 euro in de maand.
Onze dochter gaat ook 3 dagen per week en wij krijgen 430 euro per maand terug van de belastingdienst.
Ligt er heel erg aan hoeveel jij en je partner verdienen. Wij krijgen erg weinig terug en betalen dus voor drie dagen 600 euro zelf...
Wij betalen ook voor 3 dagen iets van 800 per maand, maar krijgen daarvan iets van 600 euro terug van de belasting.