kleding onder stift wat nu

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door p1982, 15 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. p1982

p1982 Niet meer actief

dochter zit op groep 0-4 jaar
    is zelf 15 maanden

oudere kinderen hadden met stift gekleurd en nu heeft onze dochter er 1 gevonden en zit haar hele rode vestje eronder
    leidster zei gaat er wel uit.thuis met shout ingespoten nacht in laten trekken en op 40graden gewassen maar niet eruit

wat kan k doen.is t kdv verplicht om vestje te vergoeden?

2. dt50

dt50 Actief lid

5 jan 2009
    215
    0
    16
    Ze kunnen je dit via hun verzekering laten vergoeden. Ik neem aan (weet het niet zeker) dat je dan wel een rekening van het vestje moet hebben.
    Ik moet eerlijk zeggen: ik heb nog nooit zoiets bij het kdv geclaimd. Waar gespeeld wordt komen vlekken. Ik trek ze altijd bewust oudere "speelkleding" aan naar kdv.

3. Salsera

Salsera Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.195
    177
    63
    NULL
    NULL
    Waar gespeeld wordt komen inderdaad vlekken, maar de leidsters kunnen er toch ook wel een beetje op letten lijkt me. Ik vang zelf kinderen op en ze krijgen hier expres geen viltstiften, maar gewoon kleurpotloden. Wel heb ik vingerverf en die is prima uitwasbaar, heb ik speciaal op gelet.

Maar goed, dat doet er allemaal nu niet toe. Het is nu eenmaal gebeurd en daar is niks meer aan te doen. Vraag gewoon even bij het KDV na over vergoeden van het vestje, je zou inderdaad verwachten dat dit gewoon via de verzekering kan. Neem aan dat ze vaker met zulk soort dingen te maken krijgen en wel weten hoe het geregeld wordt. En in het vervolg misschien toch maar wat oudere kleertjes aandoen? Vind ik zelf ook altijd fijner als de kinderen niet helemaal in het nieuw zijn, hoef ik me niet zo druk te maken over vlekken :)

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Nee kleine vlekken zou ik ook niet moeilijk over doen...die er weer uit gaan

Maar dit is wel anders...echt stiftvlekken van stiften die niet uit je kleren gaan vind ik wel kwalijk en ik zou toch zeker wel een vergoeding vragen.

Wat Salsera zegt.. als je met kinderen gaat knutselen zorg je dat er materiaal is wat je makkelijk uit kleding kunt wassen ( Hema bijvoorbeeld)

Daar houd ik zelfs rekening mee bij een kinderfeestje.

5. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

9 jan 2010
    3.656
    0
    36
    zelf nog niet hoeven uit te proberen, maar smeer de vlekken eens in met tandpasta, paar minuten intrekken en dan uitspoelen met water.
    Schijnt dat even weken in laagje melk ook heel goed gaat.

6. LiveLaughLove

LiveLaughLove Niet meer actief

ehhh sorry hoor maar dat is wat er met kinderen soms gebeurt. En hier word er altijd gezegd dat je ze geen nieuwe kleding aan moet doen. Er kan altijd wat mee gebeuren.

7. LiveLaughLove

LiveLaughLove Niet meer actief

En helemaal in een 0-4 groep, daar word divers gespeeld. Hier deden we gewoon kleren aan, denk er niet eens bij na, gebeurt er wat mee gaat het weg. Dus nee ik vind niet dat hun het hoeven vergoeden.... zal vast vaker gaan gebeuren op school, bij vriendjes etc

8. miepje77

miepje77 Fanatiek lid

25 mei 2008
    1.881
    448
    83
    Dit soort dingen gebeuren. Ik zou het echt niet vragen of ze dit vergoeden. Zou ook niet in me op komen. Gewoon pech.

9. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Bij een kind van 15 maanden die je normaal nog liever niet met stiften ziet die niet meer uit je kleren gaan ? ( vind ik sowieso niet goed om bij een kind van 15 maanden te laten slingeren)

Als je het nu hebt over een kind van 24 maanden... ja dan kun je wel verwachten dat ze viezer worden...maar 15 maanden...

10. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.017
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik heb ooit vlekken van oost-indische inkt uit een lichte broek gekregen door hem eerst een nacht in melk te weken en daarna te wassen. Misschien is dat nog een mogeljkheid?

11. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    alles op een kdv hoort uitwasbaar te zijn vind ik.

12. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.017
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Daar ben ik het wel mee eens.

13. adi

adi Niet meer actief

Maar is dat een reden om een claim in te dienen bij kdv in verband met vlekken op kleren???? Vanwege de leeftijd??

Ik zou er in mijn diepste dromen niet op komen om dat te doen, echt niet :(

Wat als je kind aardbeien eet op kdv, zichzelf ondersmeert en je er niet meer uit krijgt thuis? Ook een claim?

14. Mellbee

Mellbee Actief lid

28 aug 2012
    359
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het zou eerlijk gezegd ook niet in mij opkomen om dit te claimen. Zoiets (qua vlekken dan) kan toch gebeuren? Bovendien doe je toch ook niet het nieuwste Hugo Boss-setje (bij wijze van spreken dan) aan naar de crèche?

15. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Eens. Maar dat wil niet zeggen dat het vervolgens vergoed moet worden als het niet zo is.

En anders: melk! Klinkt bizar, maar werkt zeker met pen, en volgens mij ook met stift.

16. p1982

p1982 Niet meer actief

ze krijgt niet de nieuwste kleren aan.
    heb t met van alles geprobeert maar blijft erin

vind gewoon dat ze beter moeten opletten en uitwasbaar moet zijn

straks aankaarten

17. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Wat andere dames al zeiden, een nachtje weken in melk en daarna goed boenen met vlekverwijderaar.

En eerlijk, het zou ook niet in me opkomen om dit te claimen bij het KDV.

18. mimi83

mimi83 Niet meer actief

hier gooi ik dingen die echt vies geworden zijn gewoon weg.

Ook met minder als 15 mnd wel eens gebeurd, denk grasvlekken e.d. tja jammer dan. Vind het niet meer dan logisch dat kinderen wel eens echt vies worden.

19. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Doe ze dan geen kleding aan die niet vies mag worden.

20. Bri

Bri Niet meer actief

Ik ben het ermee eens dat alle stiften, verf e.d. die op het kdv gebruikt worden uitwasbaar zouden moeten zijn (en uiteraard niet giftig).
    Je kunt ook zeker de leidster erop aanspreken dat je het jammer vindt dat er nu toch stiftvlekken in de kleding zaten die niet uitwasbaar zijn, en vragen of ze die stiften willen vervangen door uitwasbare stiften.

Daarmee zou voor mij de kous af zijn. Niks claimen, dit is gewoon risico voor de ouder. Er kan zo veel gebeuren waardoor je vlekken hebt die er niet meer uit gaan (gras, fruit, zelfs flink in de zandbak kruipen met een witte legging aan gaat wel eens helemaal mis). Niks aan te doen.

Maar goed. Je gaf een paar weken terug aan dat je het zou aankaarten. Hoe is het afgelopen?

Deel Deze Pagina