Ik heb even een vraag over gastouders. Volgend jaar juli word mijn dochter 4 en zit ik erover te denken om een gastouder te nemen maar ze gaat naar school volgend jaar doet een gastouder haar ook brengen en halen van school? Ook werk ik wisselende dagen en diensten is dit bespreekbaar per maand?
Dit is zeker mogelijk. Al weet ik dat niet veel gastouders er blij mee zijn. En dat er ook veel nee zullen zeggen. Ik zelf heb ook een meisje van 4 jaar. Ze komt 2 dagen in de week om 7 uur hier thuis, ik zorg dat ze om half 9 op school is. Om 14:00 uur gaat de school uit en haal ik haar weer op.
Dat ligt aan de gastouder. De oude van mijn zusje doet het wel, maar die woont tegenover de school. Dan is het geen probleem met slapende kinderen laten liggen, en de wakkeren gaan even snel mee op de arm..
Dat verschilt per gastouder, over het algemeen weet het gastouderbureau wel welke gastouder BSO doet. Je kan eens kijken of er in de buurt van de school waar je dochter heen gaat een gastouder woont, ik denk dat dat het makkelijkste is.
ja natuurlijk kun je dat vragen, ik heb ook een kindje dat voor en naschools komt. Heb wel als "eis" gesteld dat de voor en naschoolse kinderen op dezelfde school als mijn dochter zitten. Maar niet is niet zo zeer een eis natuurlijk als een praktisch probleem, ik kan gewoonweg niet op 2 scholen tegelijk zijn. Informeer wel even wat de gastouder doet wanneer ze op die dag bv vol zit en ze kan een kindje voor een hele dag krijgen. Dat ze jouw opvang dan niet ineens stop kan zetten.
Mijn gastouder doet het ook. Ze woont dicht bij een school en ze haalt en brengt ze. Maar zou mijn kind elders naar school gaan dan niet. Ze moet de kleintjes steeds meenemen natuurlijk. Bij gastouder waren de verschillende diensten geen probleem. Maar straks gaan beide kinderen naar school en dan stopt met bso omdat ze van het bureau maar 6 kindjes mag. En dan heeft ze natuurlijk liever kleintjes die meer uren per week komen.
Een BSO kindje zou niet uit moeten maken voor vol of niet vol. Onder de vier jaar mag je sowieso maar 5 kinderen opvangen, een BSO kind zou dan het 6e kind zijn. Zo doe ik het althans, maximaal 1 BSO kind per dag. Ten eerste omdat ik inderdaad maar op 1 school tegelijk kan zijn, maar ook omdat op die manier het BSO kindje geen dagplek bezet houdt.
hier heb ik zelf sowieso een dochter boven de 4 dus dat gaat bij mij niet op. Een bso kind zou hier dus wel een dagplek bezet houden. Dat kan bij ts dus ook
Onze go doet het ook woont 3 deuren verder dan school. Haalt ze Haalt zelFs kids op uit peuterspeelzaal dorp verder
Hier hetzelfde verhaal maar hier nog niet eens kunnen overleggen want alle gastouders bij mij in de buurt willen geen kinderen van 4 of ouder....
Ik heb dan wel een gastkindje van 8 maar ik hoef ook niet elke dag vol te zitten. Het is als go ook lastig om een schoolgaand gastkindje te hebben. Je moet nl de hele dag een plek vrijhouden terwijl je maar voor 1-2 uurtjes betaalt wordt. Als je in plaats daarvan een peuter voor de hele dag kunt krijgen....
Ik snap het wel Tuc maar hier kan ze ook niet naar de bso omdat zij met vaste dagen werken en ik werk onregelmatig....
Dat is idd erg lastig zo. Ik verwacht wel dat de hele kinderopvang flexibel gaat worden als ze nog klanten willen houden/ krijgen..maar dat is een proces natuurlijk, daar heb jij niks aan. Ik neem aan dat je het bij het gob hebt neergelegd..zijn er niet nog meer gob's in de regio waar je zou kunnen vragen?