Het boeit mij echt geen zier... als maar duidelijk is dat de post voor ons is. Wij krijgen echt allerlei varianten: fam. Jansen fam. de Vries fam. Jansen de Vries Klaas en Trees Trees en Klaas Klaas Trees en Ukkie En dan weer voor en achternamen in allerlei varianten. Het enige wat wij doen is op de enveloppe kijken voor wie het is, dus als dat maar duidelijk is maakt het verder niet uit. Die enveloppe verdwijnt toch bij het oud papier als de post eruit is.
Als het beestje maar een naam heeft... Ik heb op fam. jansen- de vries gestemd maar eigenlijk maakt het mij niets uit. Ik lig er niet wakker van als mijn achternaam er niet op staat.
Als ik een kaart stuur naar een gezin met meerdere namen schrijf ik altijd Fam Jansen/De Vries bijv... Ik gebruik altijd alleen mijn mans achternaam.
Ik draag in het dagelijks leven bij officiële instanties beide achternamen. Toch zie ik op kaartjes etc gewoon het liefst staan fam de vries Kaartjes voor mij alleen, staat toch meestal alleen de achternaam van mijn man op ,maar dat vind ik niet zo'n probleem.
Ik heb na een verdrag tussen turkije en NL 8 jaar geleden een geslachtsnaamverandering gehad. Mijn naam - mans naam inmiddels liggen we in scheiding dus word het weer een heel gerotzooi voor mijn ex zijn achternaam weg te krijgen pfff. Maar tekende altijd met beide namen.
Sorry, ik vind wel dat sommige mensen erg moeilijk doen. En dan eigenlijk boos worden als mensen of bedrijven het verkeerd doen. Het kan zo simpel zijn: eigen naam als je niet getrouwd bent en mans naam-(eigen naam) als je getrouwd bent. Tis ieders goed recht om het anders te doen, maar dan ook niet boos worden als mensen het niet snappen.
Ik heb ook mijn eigen achternaam gehouden en als 2e naam zijn achternaam. Op kaartjes gericht aan mij natuurlijk mijn voor- en achternaam Op kaartjes gericht aan ons beide dan zo: Jan Jansen en Mies De Vries Op kaartjes gericht aan ons allemaal dan zo: Fam. Jansen - De Vries.
Ik ben niet eens getrouwd, maar meestal staat er fam. Jansen op. Of Jan en Mies....Nooit Jan Jansen of Mies de Vries.
Jaja. Nou ik heb gewoon mijn eigen naam gehouden, dat heb ik zo aangegeven bij de dame van de burgerlijke stand toen we in ondertrouw gingen. Dat is een bewuste keuze geweest en volgens mij is het echt niet zo moeilijk om me gewoon met mijn meisjesnaam aan te schrijven. Ik vind jouw opmerking dus wel een beetje kort door de bocht. Overigens schrijven bedrijven mij altijd gewoon aan met mijn meisjesnaam, want ik heb natuurlijk nergens mijn naam aan laten passen. Maar vrienden of familie die prima weten dat ik gewoon mijn eigen naam heb gehouden en me dan toch stug aanschrijven met mijn mans naam...nou sorry, maar dat vind ik gewoon irritant. Zij kunnen het raar/vreemd/of wat dan ook vinden, maar het is mijn keuze/mijn naam, dus ik vind dat ik er dan vanuit mag gaan dat mensen dat accepteren en respecteren.
Ik heb ook mijn eigen naam aangehouden en niet voor de vorm die van mijn man of beide. Voor mij is het juist andersom, je meisjesnaam heb je en hou je (juridisch) ook en die kan je voor de (huwelijkse) vorm aanpassen of uitbreiden. Ik begrijp dat gezien de (enigszins verouderde) traditie er vaak van uit wordt gegaan dat je de naam van de man aanneemt. Dat vind ik prima, geen probleem mee, ook niet bij de post. Het valt me wel op wanneer ik volledig en met mijn eigen naam op een enveloppe sta, leuk. Soms laat ik het wel eens horen, namelijk dat mijn man ook mijn naam had kunnen aannemen. Maar dat is vooral om even aan te geven dat we met zijn allen geneigd zijn dit soort dingen in te vullen en ze soms heel anders zijn .
van bekende vind ik het ook raar, ik verwacht dat ze dat weten, maar verder tja, je hebt tegenwoordig zoveel opties, dan is het toch niet gek dat redelijk vreemden/bedrijven dat niet kunnen volgen?? Daarbij prima dat iemand voor iets anders kiest, maar je kunt daar dan toch zeker niet boos om worden, dat was mijn punt eigenlijk...als ik mij daar al druk om moet maken heb ik een zeer ingewikkeld leven.
Als het om een gewoon leuk kaartje gaat vind ik alleen voornamen genoeg hoor! Dat hoeft van mij niet zo formeel! Als het van 1 of andere instantie zou zijn zou ik wel graag willen dat mijn eigen achternaam erbij zou staan. Hier hebben we dit probleem overigens gelukkig niet. Ik ben dolblij dat ik eindelijk de achternaam van mijn moeder draag, heeft een hoop moeite gekost om dat te laten wijzigen, en een hoop geld ook. Ik wil daar dus niet meer zomaar vanaf. Mijn vriend neemt gewoon mijn achternaam aan als we straks trouwen
Voor al je officiële papieren hou je gewoon je eigen naam, op je schooldiploma staat niet de naam van je man, maar de naam van jezelf. En daarom hou ik gewoon mijn naam, en gebruik ik niet de naam van mijn man, voor mij is dat een ouderwetse traditie, uit de tijd dat je als getrouwde vrouw nog handelingsonbekwaam was. Post voor mij van instanties gericht aan mevrouw Mansachternaam gaat gewoon terug, want op ons adres woont geen mevrouw Mansachternaam. Heel simpel.
Haha, goed idee! Ik ga het onthouden. Mensen die er geen waarde aan hechten, snappen denk ik niet hoe belangrijk je naam voor je kan zijn. Omdat ik het zelf zo belangrijk vind dat ik met mijn eigen naam word aangesproken/ aangeschreven, let ik er extra goed op bij anderen.
Pff, dat vind ik echt erg overdreven...wat is daar nu zo erg aan. Volgens mij heb je exht een makkelijk leven als je je om zoiets onbenulligs al druk kan maken..of heel moeilijk misschien.
Ik heb mans naam + eigen naam. Dus wij zijn familie Janssen. Ik stel me ook altijd voor met mans naam maar onderteken officiele en werkzaken met beide namen. Mijn handtekening is ook de 'oude' met daarin alleen mijn meisjesnaam. Officieel hou je idd altijd je eigen naam.
Eigenlijk maakt het me niet heel veel uit. Ik heb mijn eigen achternaam icm die van mn man, voor mijn oudste gedaan die heeft mijn achternaam en wilde hem niet "alleen" laten met die naam. Maar het gevolg is dat ze overal een andere naam van me gebruiken. De een schrijft mijn meisjesnaam op en de ander mijn getrouwde naam en weer een ander de naam van mijn man. Met als gevolg dat ik t ook niet meer weet! IRRITANT! Dus noem mij maar gewoon kwabbernoot zonder achternaam dan
Wij hebben helemaal een aparte constructie. Ik heb de naam van mijn partner erachter gezet, dus p/v. Mijn man heeft mijn naam ook achter de zijne gezet. Beide hebben we dus onze eigen achternaam als eerste vernoemd. Ik gebruik hierdoor meerdere varianten. Soms onze namen voluit, als iets officiëler is qua aanschaf van zaken of zo. Naam fam en vrienden gewoon onze voornamen. En aangezien de kinderen de naam van mijn partner krijgen wordt ook fam met zijn naam gebruikt. Het boeit mij allemaal niet zo verder hoe ze mij noemen. Het gaat ook vaker fout, maar ik zou hierdoor niets aan onze namen veranderen. Alleen als er iets officieels is moet het goed op papier staan.