vraag aan iedereen met een moederfiets!

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Done, 21 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Hallo,

Ik heb mijn man zover dat ik binnenkort een moederfiets krijg (ivm een 2de kindje waar we voor bezig zijn).
    Nu heb ik op internet al lopen zoeken maar ik kan nergens mijn vraag vinden.
    \ik ben maar 1.55 en weeg +-95 kilo (niet echt groot of licht dus).
    Wat is de afstand tussen het zadel en het voorzitje en stuur bij jullie moederfiets en welke hebben jullie?
    Graag reacties als bijvoorbeeld:

Sparta amazone classic 2006 23827 cm naar zitje en naar stuur 5416546 cm

2. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    ik zou zeggen ga gewoon eens langs een fietswinkel en ga een proefrit maken
    je bent dan nog niet verplicht tot aankoop hoor maar zo kan je evt verschillende uitproberen

Zelf heb ik de sparta amazone trendy, omdat ik merkte dat 3 versnellingen niet werkte bij mij met flinke tegen wind...het stormde die dag
    geen minuut spijt gehad dat ik dus de "duurdere"heb genomen...
    Teun zit nu achterop maar de fiets vind ik nog steeds zalig fieten en ook relaxt met het brede stuur....

kan je helaas niet de maten geven omdat het voorzitje met de beugel er al af is....

3. Dushi

Dushi Niet meer actief

Sluit ik me bij aan.
    Een fiets moet per persoon worden afgesteld. De verkoper begrijpt dit, dus lekker alles uitproberen!

Ik heb zelf de Batavus Mambo. Ideale fiets.
    Breder voorstuur, speciaal standaard, stuurslot, lagere instap en stevig genoeg voor flink wat bagage als kids, jezelf en boodschappen.

4. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Hai,

ik ben wat postuur betreft ongeveer net als jij. Ik heb een Sparta amazone trendy limited edition van vorig jaar. Ik ben er supper blij mee en hij fietst heerlijk!
    Ik weet zo geen afmetingen...lig nu lekker op mijn bedje met laptop op schoot dus duik ook nu ff de schuur niet meer in om t op te meten als je het niet erg vindt...hahaha.
    in ieder geval echt een aanrader en je hebt echt genoeg ruimte tussen het stoeltje en het zadel.

Veel suc6 met kiezen, en evt bij de fietsenwinkel testen en evt dan op inetrnet kopen, heb ik ook gedaan. Scheelt stukken moet ik zeggen!!!

5. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Ik heb vandaag gekozen voor de sparta limited 2009.
    Ik ben net ietsie langer en iets lichter, maar ik had nog zeker wel ruimte over.

6. ElsbethM

ElsbethM Actief lid

1 mrt 2009
    107
    0
    0
    Je natuurlijk ook een moederstuur aanschaffen:
    www.moederstuur.nl
    Kan gewoon op de fiets die je al hebt (met het zitje dat je misschien ook al hebt van de eerste) en je hebt alle ruimte bij het op-en afstappen en voor je benen.
    Ik ga er volgend voorjaar eentje aanschaffen, als onze tweede groot genoeg voor in het zitje. (De moederfietsen zijn voor mij nl. te klein (1.88m))
    Succes!

Deel Deze Pagina