Hoi ladies! Op advies van een Manueel therapeut is mij aangeraden om met mijn langdurige onderrug problemen eens naar een Mensendieck therapeut te gaan.Nu heb ik al diverse soorten therapie gehad maar deze is mij nog onbekend.Ik hoor verschilende verhalen zowel positief als negatief en ik was benieuwd of er hier mensen zijn die er uit eigen ervaring over kunnen spreken. Dussss....graag hoor ik jullie ervaringen met Mensendieck therapie. Alvast bedankt!
Ik heb het in mijn jeugd gehad.. Veel aan gehad eerlijk gezegd.. Maar of dat door de mensendieck kwam of omdat ik ouder werd, weet ik niet.. nu ik nog eens verder denk..
8 jaar lang gehad in mijn jeugd.. heeft me behoed voor grote problemen nu dus ik ben wel een voorstander. Het zijn heel praktische oefeningen
ik heb vorig jaar een poosje op mensendieck gezeten, ook vanwege mijn rug. Ik heb een erg holle rug (en daardoor een verkeerde lichaamshouding en daardoor weer rugpijn) en heb er inderdaad iets aan gehad! Vond alleen de therapie zelf iewat saai (oefeningen enzo) en ook die vrouw vond ik wat sloom maar voor de rest nuttige truukjes geleerd
Jep, toen ik een jaar of 18 was, vanwege migraineklachten die vanuit spanningshoofdpijn voortkwamen, die weer werd veroorzaakt door een scheve rug en verkeerde houding. Veel aan gehad, heeft veel geholpen. Later voor dezelfde klachten bij de osteopaat gelopen, maar daar zou ik elk jaar weer kunnen zitten als ik de tips van de mensendieck niet nog steeds zou weten, dus ja: absoluut zeer bruikbaar bij rugklachten!
Hier ook positieve ervaringen in mijn jeugd. Het is idd veel oefeningen doen, maar het helpt wel. Succes
Inderdaad ook in mn jeugd, veel rug/been klachten wegens een slechte houding (ik was kop groter dan m'n vriendinnen en stond daardoor altijd erg in mekaar gezakt hihi). Ik heb er erg veel baat gehad en loop sindsdien mooi rechtop
Ik was in mijn jeugd al bekend met Cesar, dat is het wat nuchterder zusje, vind ik. Heb zo'n 10 jaar geleden nog eens MD geprobeerd en vond het waardeloos; ik leerde niks nieuws. Maar was ook echt een vreselijk mens, dat kleurt mijn mening wellicht.
Ik heb die therapie gehad omdat ik schijnbaar heel mn leven verkeerd heb geademd en daardoor heel veel klachten had. Na bijna 2 maanden niet geslapen te hebben (zonder medicatie), heeft die man me in slaap gekregen! Ik heb er echt heel veel aan gehad.
Ik heb begin dit jaar MD gehad ivm lage rugklachten. Na jaren pijn bleek ik scoliose te hebben (een vergroeiing in de onderrug in mijn geval). Door de oefeningen kan ik nu normaal functioneren en in combinatie met sport ben ik verder op aan het bouwen. Ik hoop dat het voor jou ook gaat helpen!!