vraag aan iemand die medisch geschoold is

Discussie in 'De lounge' gestart door Sila24, 25 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

Iedere medewerker van een instelling heeft zich te houden aan het daar geldende proctocol. Dan kan er dus per instelling een (klein) verschil inzitten. Als het goed is worden handelingen zoals injecteren regelmatig getoets. Zeker bij big geregistreerden.
    Of de medewerker zich aan het protocol houd is een andere vraag. Men mag toch enigszinds verwachten dat collega's elkaar ook aanspreken op fouten. En als jij denkt als patiënt dat er iets niet goed gaat, mag je degene er gerust op aanspreken. Daar kan men alleen maar van leren en worden ze weer bewust van hun handeling.

2. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Ik ben het hier niet mee eens, ik werk juist op een afdeling (niet het lab) waar je alleen maar aanprikt.. en wij werken echt wel met handschoenen aan. Het is dus niet dat je niets voelt. Bij ons is het risico op bloedoverdraagbare aandoeningen en daar word erg zorgvuldig mee omgegaan.
    overigens snap ik nog wel dat een laborant een iel vaatje niet goed kan voelen met een handschoen aan, maar ik zou dan dus doodsbang zijn voor een enge ziekte! zou er echt neit aan moeten denken!

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Nou dan werk je denk ik niet op de juiste afdeling. Zo'n naald gaat direct door je handschoen bij een accident. Sowieso op de prikpoli komen veel mensen met verslavingen en ook vaak met besmettelijke ziekte, die zijn vaak lastig te prikken omdat hun aderen gewoon op zijn, wanneer je dan doodsbang bent kun je het beter aan iemand anders overlaten. Die handschoen gaat je niet helpen.

4. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Ja ik snap je wel! bij ons is het vooral ht risico rondom het aanprikken niet zozeer een venapunctie. dus vooral nabloedingen , afdrukken van een slagader, een extracorporeel systeem vol bleod etc en wij hebben zeer veel hep B/C en HIV op de afdeling
    Wij werken ook met schorten en een spatbril. Ik begrijp wel dat dit voor het lab niet handig is ;)

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hahaha nee niet zo nee :D

Deel Deze Pagina