Heb je gelijk in, maar ik heb al een aantal keer dingen gevraagd, maar op de meeste wordt geen antwoord gegeven. Ik heb zelfs info opgezocht over de wajong, een link naar een site daarover hier neer gezet, een vriendin van mij gebeld die in de wajong zit gebeld om info te vragen. Omdat ik gewoon niet snap waarom zij geen wajong krijgen.
Wow, wat een vooroordelen over mensen die een uitkering ontvangen.... Alsof iedereen de boel loopt de belazeren ofzo, pffff..... Hoop maar dat die mensen zelf nooit in die situatie hoeven te komen.
Toen ik jaren geleden in de bijstand zat, zat ik ook fase4, onbemiddelbaar dus geen soll.plicht. Toen kreeg ik ook te horen dat ik eigenlijk in de wajong had gehoord, maar wegens studeren/werken (ik weet t niet precies meer) daar net naast zat en dus in de bijstand kwam.
Helemaal mee eens. Kijken wat ze dan voor mening hebben. Werkelijk ONGELOFELIJK hoe hier gereageerd kan worden:x
Dit noem ik niet niets doen en op de bank zitten met je hand omhoog. Verder ben ik toch veel liever gezond zodat ik me de pleuris kan werken dan dat ik van alles mankeer en dus afhankelijk moet zijn van anderen. Denk dat dat in principe ook voor de meeste mensen geldt die in de bijstand zitten of wat voor uitkering dan ook ontvangen. Oplichters heb je en die zul je ook altijd blijven houden, maar vaak wordt er weleens vergeten dat de meesten er echt wel 'gedwongen' in zitten en daar helemaal niet zo blij mee zijn.
gelukkig komt er een nieuw kabinet die dit soort dingen gaat aanpakken...!! haleloejaaaaaa!! iedereen kan tegenwoordig een uitkering aanvragen en om het minste geringste worden afgekeurd en in een wajong terecht komen... als dit zo doorgaat dan zijn er in 2015 400.000 mensen in de wajong... daarom gaan ze nieuwe herkeuringen doen voor alle mensen die niet volledig zijn afgekeurd en hen overplaatsen naar de gemeentelijke sociale dienst uitkeringen omdat daar sterngere maatregelingen worden getroffen en er dus een sollicitatieplicht word geeist.... hele goede zaak!!! en zo blijven alleen mensen die het ECHT nodig hebben en NIET anders kunnen over en die hebben er gewoon RECHT op.... er zitten er teveel tussen die best wat kunnen maar het wel handig vinden zo....
nee bovenstaande is niet met de hand omhoog op de bank gaan zitten... daar had ik het ook niet over....
Nou precies zeg, sjonge.... En ik vind het gewoon shocking dat mensen zich hier moeten gaan verantwoorden (of in ieder geval het gevoel hebben dat ze dat moeten doen) waarom ze een uitkering hebben. Ik zou geen antwoord geven op dat soort vragen, kom nou.
Sorry maar je weet duidelijk niet waarover je het hebt. Ik ben iemand die uitkeringen verstrekt en geloof me, er moet heel wat mis zijn voordat je er een krijgt toegekend.
Sjonge wat weten sommige mensen toch weinig van de samenleving. Kijken alleen maar naar eigen situatie en hoeveel loonbeslasting er wel niet betaald moet worden. Op hoop van harte dat die mensen snel werkloos worden zodat ze het zelf kunnen ervaren! En jaaa halelujah het nieuwe kabinet. Daarvoor gaan wij (de meesten hier hebben toch middeninkomens) voor betalen hoor. Die strengere regels kunnen ze wel willen, maar zal niets opleveren. Dat moet gewoon komen uit onze zorgvergoeding, kinderopvangtoeslag en lastenverzwaring. Dus inderdaad halelujah! (mocht je mijn sarcasme missen, die halleluja is sarcastisch bedoeld!)
nou dan ben je zelf niet goed ingelicht over de jaarcijfers!! jaarlijks neemt het aantal uitkeringgerechtigden toe en dat willen ze naar beneden brengen...
Ik ben bijna altijd online. ZP staat altijd open. Maar ik zit lang niet altijd achter de pc... Kan een reden zijn he.