Vraag aan iemand met bijstand uitkering gezin

Discussie in 'De lounge' gestart door bosi333, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ja als uitkeringsgerechtigde heb je recht op kinderopvangtoeslag. Alleen zonder de werkgeversbijdrage dus dan is de kinderopvang gewoon onbetaalbaar. Dus zla ook niet gebruikt worden.

Als je een opleiding ofzo volgt betaald de gemeente het werkgeversdeel en heb je dus volledige kinderopvangtoeslag.

2. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Dit is volgens mij niet helemaal waar. Je hebt alleen recht wanneer je daadwerkelijk bezig bent met reintegratie.
    Als je gewoon in de bijstand zit, geen opleiding volgt, en niet aan het solliciteren bent in combinatie met een reintegratiebureau zal de belastingdienst je geen toeslag geven,.

3. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Volgens mij wel.. Maar dan zonder de werkgevers bijdrage. En dan moet je de helft zelf betalen.

Maar ja, snap zowiezo niet dat iemand het ooit zou willen ofzo..

Als je thuis bent zorg je toch voor je kids? Tuurlijk is een plekje om te spelen leuk, peuterspeelzalen zijn goedkoper.

4. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Waarom zou de belastingdienst je een toeslag voor kinderopvang willen geven als je geen kinderopvang nodig hebt?
    Volgens mij heb je het echt mis hoor ;)

5. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis

nee hoor als je gewoon thuis bent bij je kinderen krijg j echt 0 euro vergoed door de belasting... en terecht!

6. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Zou maar zo kunnen dat ik het mis heb, maar volgens mij als je zelf een aanvraag zou doen (of een prijsberekening) zullen ze wel zeggen dat je het krijgt.

7. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ja en dan vervolgens een jaar later alles weer terug betalen...:p

8. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Hihi nee dus. Sorry Pino, maar het klopt echt niet ;)

9. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Heb het net berekend en het klopt wat jij zegt :p

Het is idd een eis dat je een bijdrage van de gemeente krijgt.

10. adi

adi Niet meer actief

Nou, gelukkig is dat niet zo. Als iemand thuis zit en geen studie op poging tot werken doet, mag degene van de Belastingdienst ook voor zijn kinderen zorgen (dit geldt zelfs als de partner wel werkt)

Kan ik kinderopvangtoeslag krijgen?

Om kinderopvangtoeslag te krijgen, moeten u en uw eventuele toeslagpartner allebei werken. U kunt de toeslag ook krijgen als u niet werkt, maar een opleiding volgt of uw kansen op werk vergroot door bijvoorbeeld een re-integratietraject te volgen via UWV of de gemeente. Ook moet uw kind naar een geregistreerde kinderopvanginstelling gaan.

bron: toeslagen.nl

11. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Jeej ik heb gelijk :D

Heb er zelf regelmatig mee te maken, het hele kinderopvangtoeslag gedoe.
    Omdat het me gewoon simpelweg niet lukt om hier een baan te vinden (hoge werkloosheid, niet flexibel genoeg ivm kleine kinderen) heb ik regelmatig de kinderen weer van de opvang moeten halen aan het einde van een kalenderjaar om ze weer in te schrijven op het moment dat ik werk heb. En dan maar weer hopen dat er plek is, heel gedoe altijd.

12. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Beetje selectieve verontwaardiging dame, ik zie hier TIG reacties de andere kant op en daar wordt niet op deze manier op gereageerd. Niks mis met een beetje tegengeluid, me dunkt.

En ik weet niet meer wie het zei, maar ik heb in mijn leven geen geitenwollensok aangehad en ik zou het op prijs stellen als mij verder ook geen woorden of daden in de mond worden gelegd, dankuvriendelijk.

13. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Je punt was inmiddels overduidelijk, dat is alles wat ik zei. Verontwaardiging had er niets mee te maken. Je had het namelijk niet 1, niet 2, maar 3 keer over het feit dat je politiek gezien bepaalde stemmers niet snapte.
    Blijkbaar hoop je dan op een reactie, waarom zou je het anders herhalen?

En ik ben blij dat je me een dame vindt ;)

14. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    De controles op uitkeringen mogen van mij veel en dan ook veel strenger worden. Want er zijn er meer dan genoeg die het wel prima vinden om van een uitkering te leven, en er dan ook alles aan doen om erin te blijven.

Een uitkering is er om je tijdelijk op te vangen wanneer je geen werk hebt niet om de rest van je leven maar van te teren;).

Weet je wat ze zouden moeten doen mensen in de uitkering een ultimatum stellen om werk te vinden. Of anders de uitkering stop zetten, zul je zien hoeveel mensen ineens een baan weten te vinden :p.

15. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

ik ben nog steeds van mening dat goede hulp zoals goede begeleiding, groepssessies of praatsessies alleen goed werken iemand een een cursus of wat dan ook geven helpt niet.. weet dit uit ervaring mijn zusje heeft namelijk in het begin van het jaar een Psychose gehad waarbij ze ook nog eens Schizofrenie heeft ontwikkeld nu ruim een half jaar later met ECHT goede therapie (overigens wel zelf achter aan gegaan maar dat maakt niet uit) werkt zei nu 2 dagen op vrijwillige basis in een dierenasiel.. ze is er nog lang niet maar werken met andere mensen en praten met andere mensen gaat al vele male beter ze durft ook de straat weer op..
    wil niemand voor de kop stoten hoor..
    wil alleen maar zeggen dat het ook anders kan met de goede hulpmiddelen.. nou moet je het zelf natuurlijk ook wel willen!

16. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Dit gebeurd volgens mij ook hoor. Mijn vriend heeft in het verleden ook een uitkering gehad en moest via een uitzendbureau een cursus volgen hoe je moet solliciteren. Hij moest toen 6 sollicitaties per week eruit sturen en alle brieven werden gecontroleerd. Ook moest hij bij 4 uitzendbureaus ingeschreven staan.
    Na 1 jaar is zijn uitkering stop gezet en gelukkig had hij net 1 week ervoor werk gevonden. In zijn geval werd hij dus erg streng gecontroleerd en MOEST hij werk zoeken in 1 jaar tijd. Maar het solliciteren ging heel erg moeilijk, hij werd overal afgewezen!

Maar goed verder heb ik geen idee hoe het voor anderen in zijn werk gaat, ik heb geen verstand van uitkeringen!

17. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    #357 lizab, 11 okt 2010
    Laatst bewerkt: 11 okt 2010
    hier hebben ze dat onlangs gedaan. Ik geloof 200 jongeren met een uitkering moesten verplicht naar een banenmarkt van het werkplein. De jongeren zijn per brief, post en email uitgenodigd. De jongeren die zonder afbericht, niet op kwamen dagen kregen 1 kans om alsnog contact op te nemen en toen zijn ze gekort. (één maand geen/halve uitkering)

Ik heb alle begrip voor mensen die door omstandigheden een uitkering hebben, maar geloof me, ik heb zoveel verkeerde voorbeelden gezien tijdens mijn werk als intercedent.

Voor heel veel mensen gold dat als ze er niet flink op vooruit zouden gaan ze liever thuis bleven zitten. Daar kan ik me echt erg boos over maken. En dan heb ik het niet over een enkeling. Wij konden mensen met gemak voor langere tijd aan het werk zetten. 6 weken cao uzk loon en daarna een stuk omhoog. Nou, ik kreeg minstens 10 keer per week tehoren dat iemand voor dat geld echt niet aan het werk ging. (toen ben ik het via een oud collega bij het uwv gaan spelen, zodat die de kandidaten naar mij door kon zetten vanuit het uwv zelf en ik verplicht was te zeggen waarom iemand niet kon beginnen)

18. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Dat had ik ook, ik ben eind december 2009 werkeloos geraakt, had een goed salaris bij mijn vorige werkgever. Dus een goede ww. In maart heb ik gelukkig weer werk gekregen, maar dat loon wat ik nu verdien is echt wel een stuk minder dan mijn ww. Ik had eigenlijk recht op ww tot november 2010. Ik had ook kunnen zeggen laat dat werk eerst maar zitten en ik blijf lekker in de ww tot november, dan heb ik meer geld. Dit uiteraard niet gedaan omdat ik allang blij was dat ik weer een baan had.

Maar er zijn genoeg mensen die er wel op deze manier van profiteren. Eigenlijk zou zo'n regeling anders moeten.
    Steeds na bijv 2 maanden zoveel procent eraf, zodat je wel moet werken en het niet aantrekkelijk is om thuis te zitten.

19. brigges

brigges Niet meer actief

Ik heb wel eens een sollicitatiebrief van iemand onder ogen gekregen die solliciteerde bij ons op kantoor voor een functie op de financiele adminstratie.

In de brief stond dat hij gedetineerd was geweest wegens fraude en oplichting van de vorige werkgever.

Op mijn opmerking aan personeelszaken dat ze die brief meteen moesten doorsturen naar het UWV kreeg ik als antwoord dat dat weer niet mag ivm met privacy of zo? Dit is wel al jaren geleden weet niet of het nu wel zou mogen hoor.

20. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Herkenbaar Brigges. Een vriendin van mij schreef vroeger dr verplichte sollicitatiebrieven met allerlei verschillende kleuren pennen en met hartjes en gezichtjes enzo. Werd dus ook steeds afgewezen..

Deel Deze Pagina