Vraag aan iemand met bijstand uitkering gezin

Discussie in 'De lounge' gestart door bosi333, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

Lijkt erop, ik vind het een beetje belachelijk worden zo.

Anyway, mensen hebben nou eenmaal tegenslagen of dilemma's of wat dan ook, en het is aan hun om daar oplossingen voor te zoeken. Zo is het leven, neem het zoals het komt en doe er wat mee.

2. Fullhouse1981

Fullhouse1981 Fanatiek lid

8 jun 2010
    1.903
    0
    0
    Oosten van het land
    Waar gaat het nu nog over?!

3. linde90

linde90 Niet meer actief

Als mijn kind ziek is kan ze ook niet naar het KDV, en mijn man kan ook niet thuisblijven met zijn werk.
    Dus gevolg, ik moet een dag vrij nemen, en dat kost mij gewoon mijn vakantieuren.
    So be it...

4. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Nee dat moet absoluut geen reden zijn.

Maar waar dit hele onderwerp over begon was dat je veel sneller wordt afgewezen als je geen opvang hebt voor je kinderen tijdens ziekte. IN ieder geval wel voor de banen (zoals winkels) waar ze liever mensen hebben zonder kinderen omdat ze dan meer zekerheid hebben.

Het is mij meerdere keren gezegd tijdens een sollicitatiegesprek namelijk.

Iemand gaf dit aan als probleem om werk te vinden. Maar zeker niet als een probleem om werk te zoeken want dat zal er hoe dan ook helemaal buitenn moeten staan. Maar ik denk niet dat iemand dit zomaar als reden zou gebruiken om geen baan te zoeken.

5. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Wat was ook alweer de vraag van TS? ;)

6. adi

adi Niet meer actief

Nee hoor,

Volgens TS moet er wel een wonder geschieden wil een alleenstaande moeder een baan kunnen hebben. We hebben hier wel 100den oplossingen aangedragen voor elk mogelijk obstakel die er is om toch aan het werk te gaan en tegelijk voor kinderen te zorgen.

Maar het mag niet baten

Daarom ben ik wel mee eens met de opmerking eerder dat je altijd wel een excuus kunt vinden om niet te werken. Er zijn zat vrouwen in de zorg die ook nachtdiensten draaien en ook kinderen hebben. Dan kun je bij mij echt niet met oppas als excuus komen voor een schoonmaakbaan van 2uur per dag.

Er zijn genoeg alleenstaande moeders die het prima doen als werkende vrouw en geweldige moeders zijn, en daar heb ik nu veel meer respect voor gekregen.

7. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Naja Pino voelt zich behoorlijk aangevallen de hele tijd, wat ik niet begrijp, want ze zegt zelf dat ze geen uitkering ontvangt.

Ze verzint werkelijk voor alles een excuus.
    Er zijn genoeg alleenstaande moeders die werken en MOETEN werken.
    Eerst geen werk vinden dan is het iets met een oppas kdv.

Volgens mij als je een gratis oppas krijgt is het nog niet goed want ook dan is er wel weer iets mis mee waardoor je niet kan werken.

Kom toch met een beter excuus!

8. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ik heb idd geen uitkering. Maar wel gehad.
    En ja ik ben die obstakels gewoon echt tegengekomen met het zoeken naar werk. Wel zocht ik echt gewoon werk tijdens kantooruren omdat ik het anders niet kon redden met oppas.

Het gaat mij er om dat sommige heeeel makkelijk doen over het vinden van werk. En ik heb mij echt uit de naad gezocht naar werk en ben tegen diverse dingen aangelopen. Gelukkig had ik vrij snel werk, maar ik kan dus heeel goed begrijpen dat die dingen problemen kunnen veroorzaken waardoor een baan vinden wat langer kan duren.

Tuurlijk kan iedereen werken die in zo'n situatie zit, maar wat sommigen zich wel moeten realiseren is dat de 1 nou eenmaal sneller een baan vind dan de ander.

Maar ja, ik kom alleen maar op voor diegene die dit ook al aangegeven hebben. Volgens mij hoef je daar geen uitkering voor te hebben toch?

9. Fullhouse1981

8 jun 2010
    1.903
    0
    0
    Oosten van het land
    amen.

10. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Wel gek, ik ben 23, heb alleen mijn mavo afgerond en heb ik 5 jaar tijd 4x gewisseld van baan zonder ook maar 1 dag zonder werk te zitten......

Ik denk dat mensen vaak teveel zeiken (zeikwijven dus gewoon) en daardoor maar makkelijk hun handje ophouden. Want dit is niet goed, dit is te ver, dit verdient te weinig.......

11. denicepino1

denicepino1 Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    zijn wel veel lezers he, en veel reacties.

dat allemaal over een onderwerp.

vraag aan iemand bijstand met gezin :)

ongelooflijk zo discussies wat er daar van komen.

12. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ligt er ook een beetje aan waar je woont denk ik.
    Ik heb ruim een jaar intensief naar werk gezocht en níets kunnen vinden (drenthe). Er zijn hier gewoon teveel werklozen en te weinig werk, dus ik mocht al blij zijn als ik uberhaupt op gesprek mocht komen. Meestal was ik 1 van de 100 die afgewezen werd.

13. Fullhouse1981

8 jun 2010
    1.903
    0
    0
    Oosten van het land
    Ik heb (denkt na) eerst gepoetst, toen heb ik zelfs nog in de kassen gewerkt. Vaak is het maar net wat je wil, mensen schamen zich vaak voor hun status. ;) Moet je eens opletten op een verjaardag, haha. Ik werk nu in een bakkerij, maarrrrrrrrrr deze maand ga ik hogerop. (dan denk ik mens hou toch je mond dicht)

In sommige situaties kan het inderdaad niet anders, dat je moet terugvallen op een uitkering... maar vaak is het ook de makkelijkste weg kiezen.

14. denicepino1

denicepino1 Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    missym

nou super dat jij direct werk heb kunnen vinden. wens het ook niemand toe om in de ww , bijstand of andere uikering te moeten zitten.

maar in sommige delen van het land .. weet niet waar jij woont...
    is er gewoon weg geen werk te vinden.

15. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Ik woon in Lelystad, ook een boerengehucht dus want werk is er bar weinig :D

16. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Ben ik weer.
    Wat een disscusie. En ja heb er zelf ook aan mee gewerkt;)
    Ben het met bijde kanten gewoon eens.
    Er zijn er die de moeite niet nemen om aan het werkt te komen.
    En er zijn er die er alles aan doen en waar bij het wat minder lukt.
    Ik zelf vind het geen probleem om onder mijn nivo te werken lager kan niet;).

En vind het knap van alle werkende moeders alleenstaand of moeders die toch een baan hebben kunnen vinden met kinderen. Heb er zeker respect voor. Het is verdomt zwaar ik vind het als moeder die tot nu toe nog thuis is ook pittig maar dan op een andere manier.

En ja mijn situatie. Ik zit in de wia. Niet voor me lol. En ben met van alles bezig om mijn situatie te gaan verbeteren. In mijn situatie is het wel wensenlijk dat het te behappen is met me kindjes dat heeft met mijn persoonlijkheidsstornis bordeline kenmerken. Een daarvan is dat ik niet onderdruk kan en mag werken, Stort dan binnen de kortste keren totaal in. Nee dat is geen excuus maar wel realiteit voor mij. Zelf zou ik graag een uur of 20 in de week willen werken. Denk dat ik meer gewoon neit aan kan, Laat ik eerst dat maar eens proberen dat lijkt me haalbaarder. Mijn wens is wel in de toekomst onafhankelijk te worden van de wia.
    Kon net niet meer verder reageren. Moest naar het cb ( Kindje weer goed gekeurd);)
    En over onbewust zwangerraken ik ben na 9 jaar onverwachts weer zwanger geraak totaal niet in de planning. Maar wel zeer zeker gewenst. Laat dat duidelijk zijn. En ook nu heb ik soms hulp om het te kunnen behapen. Zorg wel zelf voor me kinderen dat gaat gelukkig heel goed. maar er komt een keer in de week iemand die met me praat en waar bij ik me problemen kan bespreken..

Ik weet beetje persoonlijk en nee probeer me zelf niet goed te praten.
    Zou eerlijk gezegt ook normaal in het leven willen staan. Knok er hard genoeg voor.

17. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Die mensen zitten er idd tussen. En ik ben ook heel vaak gewisseld van baan de afgelopen jaren. Allemaal zonder problemen.
    Maar ook dat was nu wel een probleem met het zoeken van werk.

Je hebt nergens echt lang gewerkt dus wij kunnen er niet op vertrouwen dat je hier lang gaat werken (echt letterlijk gezegd op 1 gesprek).

Maar dan nog, het zal voor mij nooit een reden zijn om te stoppen met zoeken.

Diegene voor wie de opbstakels wel een reden zijn om geen baan te zoeken, ja die houden idd wel heel makkelijk hun hand op.

18. denicepino1

denicepino1 Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    caithlin

precies hier precies hetzelfde liedje. al zo lang op zoek naar werk. boeit me dan ook niet waarheen ik solliciteerd maar er is gewoon weg hier geen werk te vinden.
    en dan heb ik het nog niet eens over het nivo . want we zaten direct VER onder het nivo met solliciteren dat we eigenlijk hebben.

19. blondjuh

blondjuh Fanatiek lid

19 mei 2010
    1.215
    0
    0

wahhahahah dan ga ik toch ook :D

20. Fullhouse1981

8 jun 2010
    1.903
    0
    0
    Oosten van het land
    en is er bij jullie in de buurt geen callcenter of iets dergelijks? daar is altijd wel wat te vinden....

Deel Deze Pagina