Vraag aan iemand met bijstand uitkering gezin

Discussie in 'De lounge' gestart door bosi333, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

En ik ook niet;)

2. Vica86

Vica86 Niet meer actief

UHm... volgens mij adviseer jij net iemand om de begrafenisverzekering eruit te gooien. Vandaar mijn opmerking.

Ik heb niet gezegd dat het niet goed is dat jij dat niet hebt.
    Ik neem aan dat je daar zelf goed over nagedacht hebt.

3. mveenzoon

mveenzoon Actief lid

11 jan 2010
    178
    0
    0
    Uhm ben ook alleenstaande ouder krijg toch echt iets meer dan 1000 euro gestort
    met alle toeslagen enzo erbij zit ik rond de 1500 euro per maand!
    en nee geen allimintatie erbij

4. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Nou nee hoor, anders sluit iedereen toch pas op latere leeftijd (of in geval van erge ziekte) die verzekering af? En dan tegen lage premie? Maar wel de volledige vergoedingen willen? Dat is toch niet realistisch.

5. mveenzoon

mveenzoon Actief lid

11 jan 2010
    178
    0
    0
    Hier ook polissen bij yarden hoor zoontje ook!
    Daar ga ik NIET op bezuinigen in totaal zon 30 euro samen per maand....

6. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ja ok, maar als ik nu op mijn 23e wil overstappen betaal ik al het dubbele van iemand van 18..

VInd het goed dat er verschil is, maar vind de verschillen nu wel wat te groot.

7. luckybird

luckybird Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.274
    0
    0
    NULL
    NULL
    50 euro aan verzekering terwijl wa en inboedel max 25 is? Ja dat is 300 euro per jaar in the pocket! Op bijstandsniveau kan je dat volgens mij niet niet laten schieten, vandaar mijn opmerking over de verzekeringen. Maar goed, je bent als je stopt ook je opgebouwde rechten kwijt dat is wel heel zuur...
    TV-kabel abbo? ja daar kom je niet onderuit, zeker niet icm internet.

8. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik zou zeggen, spaar zelf een bedrag (zover dat nog kan natuurlijk voordat je overlijdt) en doe geen verzekering.. ook al heb je 80 jaar betaald, dan heb je nog een miezerige begravenis.. je word enorm belazerd.

9. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ja hier was dat dus ook zo.
    Alleenstaande ouderkorting werdt gekort van het maandbedrag.. maar had elke maand 1060 euro op mijn rekening gestort.. Toeslagen kwamen er allemaal nog bij.

10. mveenzoon

mveenzoon Actief lid

11 jan 2010
    178
    0
    0
    Inboedel is hier 17 euro nog wat ing....

11. mveenzoon

mveenzoon Actief lid

11 jan 2010
    178
    0
    0

Klopt indd

die 850 is thuiswonend volgens mij of zo wat ik hier ergens las;)

12. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    € 2.000 is aan de lage kant (ondanks dat je zegt geen kist te nemen). Er komen meer kosten bij kijken dan je denkt. En het lijkt mij dat jij je gezin wel een waardig afscheid gunt?

13. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ok dat kan ik begrijpen hoor.
    Maar omdat je zei in je eerdere bericht dat je de overlijdensverzekering beter kon laten schieten reageerde ik erop.

Ik zou dat zowiezo nooit doen, pas misschien als ik het geld ervoor al apart heb staan. Heb helaas meegemaakt van dichtbij dat iemand haar kindje op de dag van de geboorte verloor. Beide ouders hadden geen overlijdensverzekering.
    Hebben dus alles uit eigen zak moeten betalen. Dit is gelukt door giften van de familie...

Als je het geld al apart hebt dan kan je hem zeker beter laten vallen. Voor die tijd is dat erg riskant.

14. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ja idd...

15. luckybird

luckybird Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.274
    0
    0
    NULL
    NULL

Ja wat is waardig.. ik hoef geen zalen vol mensen, dit blijft bij onze familie een prive aangelegenheid. Maar iedereen die er wel veel geld aan wil besteden => doen (als je het hebt).

Waardigheiud heeft in mijn ogen niets met geld te maken, maar ook dat is persoonlijk. Kan het je de gedachtengang wel aanraden, het voelt heerlijk.

Wil je wel alles erop en eraan, en heb je geen spaargeld, dan inderdaad verzekeren, maar besef je dan dat je er nu dingen voor laat.

16. mveenzoon

mveenzoon Actief lid

11 jan 2010
    178
    0
    0
    wij zijn wel hoog verzekerd bij yarden 10.000 meende ik p.p
    effe kijken ik kan vinden:)

17. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Mijn berekening van 5000 euro was gebasseerd op de crematie van mijn opa. Die had nauwelijks mensen, geen bloemen, geen cake, of koffie, alleen schriftelijke condoleanse ook zonder koffie en cake.

Vandaar dat ik zei dat 5000 al heel weinig is zeg maar.

Misschien kan het nog goedkoper, maar weet dat die van mijn opa erg goedkoop was. Dus dat bedrag maar gepakt.

18. luckybird

luckybird Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.274
    0
    0
    NULL
    NULL

WOW, dat is echt veel zeg. weet je het zeker?

19. mveenzoon

mveenzoon Actief lid

11 jan 2010
    178
    0
    0
    Ik en mijn zoontje zijn beide verzekerd p.p voor 12,500

20. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ja... kan wel zijn dat crematie duurder is dan begravenis. Maar dat weet ik niet.

Deel Deze Pagina