Vraag aan iemand met bijstand uitkering gezin

Discussie in 'De lounge' gestart door bosi333, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. luckybird

luckybird Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.274
    0
    0
    NULL
    NULL

check wel even of het geindexeerd wordt heh? Als je 80 wordt dan is het veel minder waard anders.

2. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    3000% mee eens idd! Te zot voor woorden eigenlijk. :(

3. mveenzoon

mveenzoon Actief lid

11 jan 2010
    178
    0
    0

Dat ben ik nog lang niet haha
    en geen idee waar je dat kan doen of zien hoor
    Maare vind belangrijk we dit wel hebben
    Ook al heb ik een uitkering wat is nu 30 euro voor beide samen per maand;)

4. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Dat bedoel ik niet. Jij hebt het over dat je begraven wilt worden tegen die tijd. De kosten van een steen zijn al prijzig. Het is prettig voor nabestaanden om een plekje te hebben waar ze naartoe kunnen. Dan heb je nog de huur van het graf, onderhoud van het graf, standaardkosten, kosten voor het verzorgen van het lichaam, etc.

Waardig heeft niets met show te maken, want dat wil ik ook niet. Ik wil een nette, goed geregelde uitvaart. Niets bijzonders hoor.

5. luckybird

luckybird Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.274
    0
    0
    NULL
    NULL

check even de voorwaarden...

6. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Volgens mij is crematie goedkoper.

7. mveenzoon

mveenzoon Actief lid

11 jan 2010
    178
    0
    0
    Bij welk stukje van de zoveel staatniet veel soeps op hoor had hem net al gelezen:)

8. luckybird

luckybird Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.274
    0
    0
    NULL
    NULL
    als je een begrafenis belangrijk vindt en echt geen spaargeld hebt-> gewoon doen!! Natuurlijk! maar besef je dat het bedrijven zijn en geen weldoeners. Dela maakte bijvoorbeeld in 2009 122 miljoen winst. Helemaal prima, ze doen het legaal, maar besef je dat niets in de wereld "goedkoop"is, ook niet als het zo lijkt.

vrolijk onderwep trouwens!! Iemand ook leuk nieuws?

9. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ja ze maken winst... En ja, als je 80 bent is je verzekering niet veel meer waard.

Dan kan je beter eerst afsluiten en dan sparen. Als je genoeg hebt je verzekering stopzetten. Stel dat jou volgende maand iets overkomt en je hebt 1 maal 10 euro moeten betalen aan premie maar ben je wel voor 10.000 euro verzekerd..

Als je het geld hebt om aan de kant te zetten (in hele korte tijd) zou ik het ook niet afsluiten.

10. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

Jemig, als ik moest rondkomen met weinig geld dan zouden alle luxe zaken toch lagere prio hebben. Een verzekering om m'n begrafenis te regelen reken ik tot een enorme luxe, niet een noodzaak. Dak boven m'n hoofd, eten, kleding, dat zijn noodzaken.

11. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ben ik het absoluut niet mee eens.
    die 4 euro voor een uitvaartverzekering is in mijn ogen echt noodzaak. JUIST als je weinig te besteden hebt.
    Een rechtbijstandverzekering noem ik luxe.

Aansprakelijkheidsverzekering vind ik ook noodzakelijk als je kids hebt. Stel hun maken iets per ongeluk kapot bij een ander. Iets wat echt duur was.

Dan kan je dat niet betalen als je weinig geld hebt.

Ik betaal 3 euro voor een aansprakelijkheids verzekering.

Al met al nog geen 10 euro voor 2 belangrijke verzekeringen.
    En met het bijstandsniveau kan je die 10 euro daarvoor echt missen.

12. whitesaber

whitesaber Niet meer actief

Nu weer even terugkomend op de topic
    Ja als je in de bijstand zit heb je rond de 1800 euro per maand
    Maar vaste lasten enz moet je wel betalen natuurlijk ;)
    En moet zeggen dat we 600 euro per maand over hebben

Geen auto btw ;)

13. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Vind ik toch superluxe...

600 euro... wou dat ik dat had.

Ik heb jaren rond moeten komen van nog geen 200 euro per maand. Boodschappen en auto moesten hiervan betaald worden. Inclusief jonge baby, dus flesvoeding en luiers enzo.. Speciale voeding, dus goedkoop was geen optie.
    Nou is dat erg extreem.

Maar goed, met 600 euro per maand kan je goed rondkomen en eventueel een klein beetje sparen toch?

Momenteel leven wij van 400 per maand en ik vind dat heeeel makkelijk kunnen.

14. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

Waarom juist als je weinig te besteden hebt? Wat krijg je nog meer voor je geld behalve dat je je begrafenis mag uitstippelen?

15. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Dat je je begravenis niet zelf hoeft te betalen. Of jouw nabestaanden in dat geval.

Als jij geen verzekering hebt moeten ze alles uit eigen zak betalen. En dit gaat vaak niet op afbetaling ofzo, maar voor die tijd betalen.

16. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Zo dat is wel veel. Wij houden minder over en werken beide.

Vind het sowieso een hoog bedrag, lijkt mij geen stimulans om weer aan het werk te gaan.

17. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Dat is ook absoluut een reden waarom veel alleenstaande ouders liever bij hun kinderen blijven..

Alle andere catogorieen hebben sollicitatieplicht.

Een motivatie is het zeker weten niet.

Ja misschien als je veel allimentatie krijgt, want als je werkt mag je dat gewoon houden.

Ik krijg geen allimentatie en ik had toen de keuze.. Of 32 uur werken voor hetzelfde inkomen, of 40 uur en iets meer overhouden.

Minder kan, maar ik moest en zou (van mezelf) uit de bijstand. Vandaar dat ik in mijn opzicht die 2 opties had.

18. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    :)Ik weet weinig van de bijstand af, dus schrik wel van het bedrag dat daar genoemd werd.

Dus een alleenstaande ouder heeft geen sollicitatieplicht? Nooit? Ook niet na een bepaalde periode?

19. luckybird

luckybird Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.274
    0
    0
    NULL
    NULL
    #99 luckybird, 8 okt 2010
    Laatst bewerkt: 8 okt 2010
    Inderdaad, te weinig mensen weten dit, die werken zicht 3 slagen in de rondte om rond te komen. Het bijstandbedrag lijkt laag, maar met alle extra's kom je als niet werker goed weg als je het vergelijkt met modaalverdienende belastingbetalers. Zeker als je de extra's van gratis opleidin'g en gratis kinderopvang tijdens die opleiding in ogenschouw neemt. Die investering in ontwikkeling wordt niet zomaar gedaan in de modaalverdieners.

20. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Denk dat hier de komende jaren wel het nodige in zal veranderen met het nieuwe kabinet. ;)

Deel Deze Pagina