Vraag aan iemand met bijstand uitkering gezin

Discussie in 'De lounge' gestart door bosi333, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Jawel
    Ze heeft de keuze. Of een opleiding volgen, op soliciteren.
    De uistel geld maximaal totdat de jongste 5 jaar is.

2. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Kinderopvang is niet gratis tijdens die opleiding.. Echter wel goedkoper dan normaal.

3. thewiz

thewiz Actief lid

27 jun 2009
    331
    0
    0
    Thuismama
    Assen
    Mijn vriend werkt 40 uur in de week heeft een loon van 1335 euro. Ik ben thuismama (1 kindje tot nu toe). Wij krijgen 235 euro aan toeslagen van de belastingdienst en that's it. Wij hebben per maand 210 euro over voor boodschappen en dergelijke. En dat is best te doen hoor!
    Ik denk ook dat het per gemeente anders is wat voor bedrag je krijgt en wat wel of niet wordt gekort.

4. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Als het goed is zijn die bedragen en afspraken landelijk geregeld, dus mag niet verschillen per gemeente.

@Thewiz, Heb jij dan geen recht op algemene heffingskorting?

5. mveenzoon

mveenzoon Actief lid

11 jan 2010
    178
    0
    0

Heb ook uitstel sowieso tot janu 2011
    Maar denkt het nog langer gaat worden
    moet wel zeggen het nu meer medisch wordt:)
    was al medisch maar nu door zkh bevestigd
    5 jaar heb ik er al op zitten;)

6. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Die regel over een opleiding volgen ivm vrijstelling..dat is toch alleen tot een bepaalde leeftijd, 27 meen ik?

7. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Klopt, maar je kan zowiezo uitstel aanvragen volgens mij.

8. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Ja maar ik bedoel..als je boven de 27 bent, heb je die verplichting tot leren/opleiding niet, toch? Dan krijg je gewoon sollicitatie-ontheffing maar hoef je daar voor in de plaats geen opleiding te doen.

9. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Volgens mij hebben ze, of willen ze invoeren dat die opleiding verplicht wordt als je geen startkwalificatie hebt.
    Dus MBO2 niveau.

Maar weet niet zeker of dat ook voor ouderen is, dacht van wel.

10. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Hihi ik voel me spontaan bejaard..ouderen ;)

11. Vica86

Vica86 Niet meer actief

haha ja... wist even niet hoe ik het moest zeggen :p

Volwassenen ouder dan 27 en jonger dan 65 :p

12. linde90

linde90 Niet meer actief

Ben het er helemaal mee eens, en maar werken en iedere maand niet kunnen sparen........
    Vindt dit altijd moeilijk om te lezen.........

13. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    Nou het verbaasde mij ook.

Ik misgun niemand iets maar het is wel zuur als je bijna voor hetzelfde geld 40 uur moet werken.

14. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Stel dat ik bij mijn man weg zou gaan, dan kan ik net zo goed stoppen met werken, want mijn inkomen zal dan gelijk zijn aan bijstand+toeslagen. Lekker motiverend!
    (niet dat dit aan de orde is....)

15. Windows

Windows Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.860
    0
    0
    Idem dito;)

Ken 2 bijstandsmoeders,
    de 1 zegt nog niet te hoeven werken(2 schoolgaande kinderen),maar ze wil ook nog helemaal niet(wilde al niet bij haar ex,waar ze nu een jaar van af is)
    de ander(gescheiden in 2007) ondernam niks,en moest dus gaan werken met behoud van haar uitkering,en nog een leuk baantje ook:(,
    toen bleek dat dat allemaal goed verliep,zijn ze gaan bemiddelen voor haar voor een opleiding met baangarantie,en ze mocht nog kiezen ook welke richting ook:$...(en ondertussen ook nog 's stiekem samenwonen met een zwart-werkende vriend)

Daar gaan je belastingcenten...

16. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    600 euro per maand overhouden bij een bijstandsuitkering lees ik hier ergens?
    Schandalig!! Serieus, dat zou niet moeten kunnen. De bijstand moet net genoeg zijn om een dak boven je hoofd en brood op de plank te bieden, zodat men voor alle extra's gestimuleerd wordt om te werken (al is het 'minder' werk in de schoonmaak of in de kassen)

17. Windows

Windows Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.860
    0
    0

Dat vind ik dus ook,
    zie mijn vorige posting,echt,die ene mocht gewoon kiezen...en mocht lekker in een verzorgingshuis gaan werken en die oudjes een beetje bezig houden.

18. Aszz

Aszz Niet meer actief

Zo zat ik dus ook al te denken! ;)

19. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Ik ben ook niet voor de bijstand, maar mijn moeder had vroeger bijstand en die kon echt net haar hoofd boven water houden hoor. Die kreeg 850 euro ofzo..

20. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Ik heb begin jaren 90 ook een tijdje in de bijstand gezeten, maar dat waren wel ff andere bedragen dan wat ik hier lees. Ik kon rondkomen, maar daar was dan ook alles mee gezegd.

Deel Deze Pagina