en ik vind het niet kunnen dat er word gezegd. mijn man werkt niet want als hij boven bijstandsniveau verdiend raak ik mijn bijstand kwijt! of te wel vent mag niet werken terwijl ze dan mischien wel meer inkomen zouden hebben
sorry voor de andere ben het ook wel een beetje met jou eens op de manier hoe het is geschreven komt het inderdaad een beetje raar over!
Dat is toch niet gezegd. Ze geeft alleen aan als haar man weer gaat werken zij de bijstand kwijt raakt. Man is misschien wel baan kwijt geraakt. Zij thuisblijfmoeder.. man heeft na de ww nog geen baan gevonden en moet dus de bijstand in. Zodra hij een baan gevonden heeft raakt zij, vanzelfsprekend, haar bijstand kwijt. Hoeft geen negatief verhaal te zijn..
nee oke maar daarom zeg ik het klinkt als! het kan ook anders zijn tuurlijk maar ik zeg hoe het bij mij over komt. en deze opmerking vind ik gewoon ogen ofdat ze er trots op is. Zullen we wedden? Wij zijn een gezin MET vader dus 1240 met toeslagen
Ik denk dat de dames zo reageren door dit stukje. Vooral met die smiley erachter, komt het wel over alsof ze miss helemaal niet willen werken.
Ik ken jullie persoonlijke situatie natuurlijk niet, maar ik vind het ook een beetje apart dat jullie bewust niet werken om de bijstand te behouden, zeker als ik in je handtekening lees dat jullie aan het proberen zijn voor een 2e kindje... Bewust 2 kindjes willen en geen inkomen uit werk maar van de staat, tsja...
dat stukje had ik over het hoofd gezien maar nu ik dat zo lees vind ik het helemaal raar overkomen ja..
En jij loopt er niet mee te koop. En toeslagen vind ik niet meer dan normaal hoor, al krijgen wij er helemaal geen.
Ja precies, dus het is niet zo vreemd als mensen vinden dat het raar overkomt. Miss als ze zelf even reageerd, kan ze even uitleg geven?
hallo mensjes allemaal heb een paar berichten zitten lezen maar jeeetje wat een toppic zoveel berichten !! Ik krijg ook bijstand netto is dat 1150 euro ik ben dus al gekort ik zou met mijn gezinnetje van ( 4 personen dus ) 1234 euro ( heel raar bedrag vind ik zelf maar ja ) krijgen. dit is absoluut geen pretje. ik krijg dan wel huur-zorg toeslag en kind gebonden budget. maar moet je eens bedenken dat een gemiddeld gezin met alle verzekeringen enzo toch wel al snel rond de 1100-1200 euro aan vaste lasten zit. stroom,gas,licht,verzekering enz. enz ook huis enzo. en dan nog je wil ooknog wat eten 400 euro ongeveer als er nog luiers bij moeten van de kids. als je dan ook nog rekent dat een kind snel groeit en kleding nodig heeft... zie dat maar eens dan te betalen. ok is niet eerlijk als ene daarvoor hard moet werken met het zelfde inkomen als van de bijstand. maar ook die krijgt dan alle toeslagen gewoon nog. wij willen BEIDE graag hard werken maar zitten nu ruim een jaar in de bijstand. we werken hier en daar via uitzendbureau's op hoop van een vaste baan. maar iedere keer word er gezegt na een paar weekjes dat er geen werk meer is ( dit is in limburg dus randstad enzo is misschien wel werk te vinden ?? ik heb geen idee) ik baal er super van. want ik wil normaal kunnen leven zonder te moeten zeggen ik moet me hand op houden bij de gemeente het geeft naast het gewone stress gewoon echt stress mee ook in de relatie met kids en man/vriend omdat je gewoon niet lekker in je vel zit. om constant naar gemeente te moeten en je uitgaven moet gaan bespreken, je afschriften moet laten zien. en je hele leven aan die medewerker moet gaan zitten voorschotelen. bij ons is bij de gemeente meerdere keren gezegt dat we een opleiding zouden krijgen....maar na 9 keer vragen nog altijd niet begonnen met een opleiding. wij willen heel graag omgeschoolt worden als dit mogelijk is om dan beter werk te vinden ik baal als een stekker.. de gemeente beloofd hier veel maar uiteindelijk gebeurt er niks. ze lopen trouwens door een nieuw systeem ( word ons gezegt steeds) MEGA achter dus moesten 3 MAAND!!!! wachten op 250 euro voorschot .... voor de rest hadden wij helemaal niks gekregen aan geld en moesten bij familie en alles aankloppen van mag ik asjeblieft geld voor eten en luiers.. niet leuk dus. en vervolgens gaat mijn vriend werken via uitzendbureau. 1,5 maand lang... voor een paar uur dus niet full time en we werden meteen helemaal afgesloten dus hadden alleen het geld wat mijn vriend verdiende ... 900 euro.... waar bleef de rest??? nou 2 maand daarna pas ! tot aan die 1150 euro.. na 6 MAAND! is dit pas goed gegaan. met waar we recht op hadden.. maar leuk is bijstand niet en ik werk gewoon veel liever voor mijn centjes. hopelijk zijn we hier snel uit.
ja precies... ik moet wel zeggen snap niet hoe mensen rond kunnen komen van zo'n klein bedrag mijn vaste lasten zijn rond de 1500 euro dan moet ik nog eten etc etc.. nou krijg ik geen toeslagen of wat dan ook.. Als ik dat bedrag zou krijgen zou ik weer gaan werken kan me niet voorstellen dat je leuke dingen en kleding kan kopen van zo'n klein bedrag... en dan zullen er vast antwoorden komen van mensen die echt nniet kunnen werken etc etc ik weet hoe het is ik heb vroeger een ongeluk gehad waarbij een ruggenwervel scheef staan waardooor ik elke dag pijn in mijn rug heb en ook ben ik hypermobiel waardoor ik steeds terug kerende ontstekingen in me polsen heb.. ze wouden me afkeuren heb dat toen niet gewild en werk nog steeds 4 dagen in de week en ja het is niet altijd leuk maar heb wel meer centjes!
@ denicepino1, dat is zeker een akelige situatie. Ik hoop voor jullie dat jullie snel werk hebben. En natuurlijk is het geen pretje om in de bijstand te zitten. Maar zoals Whitesaber het brengt, lijkt zij het niet zo erg te vinden.
amfy je kan bij de gemeente aanvullign krijgen tot bijstand/ sociaal minimum inkomen.. dus als je bevoorbeeld 900 zelf verdient kun je de rest aangevuld krijgen van de gemeente. is alleen geen pretje want je hele leven moet op tafel gelegt worden en je moet er ook voor zorgen dan zelf dat je inkomen gaat veranderen dus dat je MEER Inkomen krijgt.
@ Denicepino1: dat hoop ik voor jullie! Mijn moeder heeft ook een tijd in de bijstand gezeten, wou ook graag werken, maar werd overal afgewezen door haar leeftijd. Is een hele vervelende tijd geweest voor haar. Gelukkig heeft zij, na lang zeuren, wel 2 opleidingen mogen doen, en heeft ze nu een vaste baan als onderwijsassistent op een school. Ik hoop dat jullie snel mogen gaan werken, of een opleiding mogen gaan doen!